غذای اصلی خرس پاندا چیست؟ عجیب اما واقعی!

منبع: مینویسم

3

1402/10/3

09:16


خرس های پاندا حیوانات مهربون و احساساتی می باشند و آنها بسیار باهوش نیز می باشند در این مقاله می خواهیم با خصوصیات جالب اما واقعی پانداها بیشتر آشنا شویم. همچنین با غذای اصلی خرس های پاندا آشنا خواهید شد.

غذای اصلی خرس پاندا چیست؟ عجیب اما واقعی!

خرس های پاندا حیوانات بامزه ای می باشند. خرس های پاندا بیشتر در چین وجود دارند و این موجودات سیاه و سفید از نظر رنگ و نوع غذایی که می خورند همچنین نحوه زندگی کردن تفاوت زیادی با دیگر خرس ها دارند. در ادامه می خواهیم بدانیم که غذای اصلی خرس پاندا چیست؟ همچنین می خوانیم که خرس های پاندا چند کیلو هستند و چند سال عمر می کنند.

غذای اصلی خرس پاندا چیست؟

رژیم غذایی روزانه پاندا تقریباً به طور کامل از برگ ها، ساقه ها و شاخه های گونه های مختلف بامبو تشکیل شده است. بامبو حاوی ارزش غذایی بسیار کمی است، بنابراین پانداها باید هر روز 12 تا 38 کیلوگرم بخورند تا نیازهای انرژی خود را برآورده کنند.

حدود 1٪ از رژیم غذایی آنها از گیاهان دیگر و حتی گوشت تشکیل می شود. در حالی که آنها تقریباً گیاهخوار هستند، پانداها گاهی اوقات پیکانها و سایر جوندگان کوچک را شکار می کنند. در واقع، پانداهای غول پیکر به عنوان اعضای خانواده خرس ها دارای سیستم گوارشی گوشتخواری می باشند.، اما پانداها تمایل زیادی به خوردن بامبو دارند. این اتکا به بامبو آنها را در برابر هرگونه از دست دادن زیستگاه خود آسیب پذیر می کند. در حال حاضر تهدید اصلی برای بقای آنها نیز می باشد.

خصوصیات عجیب و واقعی خرس پاندا

خرس های پاندا دارای خصوصیات بسیار عجیب و جالبی می باشند. آنها حیوانات بامزه ولی در عین بسیار باهوش می باشند.

  • پانداها اسستار بسیار خوبی برای زیستگاه خود دارند.
  • چشمان آنها با خرس های معمولی دیگر متفاوت می باشد.
  • پانداها می توانند شنا کنند و از درختان نیز بالا بروند.
  • آنها مقدار زیادی از روز خود را صرف غذا خوردن می کنند.
  • خرس های پاندا بعضی اوقات غذایی به جز بامبو می خورند.
  • پانداها دوست دارند همیشه در نظم کامل نگهداری شوند.
  • پانداها گاهی اوقات گریه می کنند.
  • آنها حیواناتی بسیار احساساتی می باشند.

خرس پاندا چند کیلو است؟

وزن خرس های پاندا متفاوت است و نمی توان گفت همه آنها وزن یکسانی دارند. خرس های پاندا نر اغلب تا 115 کیلو می باشند و طول آنها به یک و متر و نیم می رسدو پانداهای ماده وزنشان کمتر است و تا 100 کیلوگرم می باشند. این مقدار برای خرس پاندا بالغ می باشد و خرس پاندایی تازه متولد شده است وزنش بسیار کمتر است.

خرس پاندا چند سال عمر می کند؟

طول عمر خرس های پاندا به عوامل مختلفی بستگی دارد. خرس هایی که در باغ وحش زندگی می کنند با خرس هایی که در حیات وحش زندگی می کنند طول عمر متفاوتی دارند. اما به احتمال زیاد خرس هایی که در حیات وحش می باشند طول عمر بیشتری نسبت به زندگی در باغ وحش دارند. بر اساس تخمینی که دانشمندان زده اند طول عمر پانداهای وحشی بین 15 تا 20 سال می باشد. پانداهایی که تحت نظر انسان ها می باشند و مکان و موقعیت های مناسب برای آنها فراهم شده است حدود 30 سال عمر می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو