افزایش چشمگیر عوارض در ابتدای جاده ناهموار مرنجاب سبب اعتراض گردشگران شده است

منبع: همگردی

1

1402/10/3

12:04


ایرنا/ براساس اخبار واصله، افزایش چشمگیر عوارض در ابتدای جاده ناهموار مرنجاب سبب اعتراض گردشگران شده است.

چندی است که افزایش چشمگیر و هفت برابری عوارض در ابتدای جاده ناهموار مرنجاب بدون ارائه کوچکترین خدماتی صدای اعتراضی گردشگران ورودی به این منطقه را درآورده است بطوریکه براساس گزارشها آمار ورود گردشگر بعد از افزایش ناگهانی هزینه ورودی از 300 هزار ریال به 2 میلیون ریال کاهش 80 درصدی را تجربه کرده است.

برای رسیدن به کویر مرنجاب باید رنج سفر به جان خرید و از جاده خاکی و پر پیچ و خم خطرناک پوشیده از ماسه و پر از دست انداز 50 کیلومتری بدون علائم راهنمایی و رانندگی عبور کرد که همین امر نخستین و بزرگترین مشکل این منطقه کویری به ویژه برای گردشگران ناآشنا با منطقه است.

فرهاد حاتمی، گردشگر اهل کرج گفت: برای ما جای سوال و تعجب است که پرداخت 2 میلیون ریال هزینه ورودی در ابتدای جاده خاکی و ناهموار مرنجاب در قبال چه خدماتی بوده که بعد از ادامه راه شاهد جاده ای خراب و پر از دست انداز بودیم.

وی افزود: در جاده خراب مرنجاب خبری از امکانات رفاهی جاده ای ازجمله نیروهای امدادی، تابلوهای راهنمایی و سرویس های بهداشتی نیست و کسی نمی داند که فلسفه افزایش هفت برابری هزینه ورودی به مرنجاب چیست.

محمد حسینی، گردشگر اهل تهران هم افزود: ماههای قبل هزینه ورودی 300 هزار ریال بود که ناگهان شاهد افزایش قیمت آن به 2 میلیون ریال بودیم و این در حالی است که اصلا در قبال این افزایش نجومی، خدماتی به گردشگران ارائه نمی شود و معلوم نیست مبنای قانونی این افزایش ناگهانی هزینه ورودی کجاست.

وی اظهار کرد: این نوع ناهماهنگی و بی تدبیری ها ضربه مهلکی به گردشگری در منطقه مرنجاب خواهد زد، چرا که موجب دلسردی گردشگران می شود.

مدیر یک تور گردشگری هم افزود: این نحوه افزایش ناگهانی عوارض هزینه ورودی به مرنجاب بدون در نظر گرفتن ارائه خدمات و نارضایتی گردشگران، ضربه جبران ناپذیری به گردشگری منطقه مرنجاب می زند.

افزایش چشمگیر عوارض در ابتدای جاده ناهموار مرنجاب سبب اعتراض گردشگران شده است

امین شهرابی با بیان اینکه نحوه مدیریت منطقه مرنجاب از عجایب روزگار است، گفت: بنده نیز آخرین هفته ای است که به منطقه مرنجاب سفر دارم و در هفته های آینده مقصد تورهای مسافرتی خود را به سایر کویرها تغییر می دهم.

مدیر اقامتگاه لیلی و مجنون در منطقه مرنجاب هم از کاهش شدید ورود گردشگر به منطقه بعد از افزایش ناگهانی هزینه ورودی به مرنجاب خبر داد و گفت: در حالیکه امسال شاهد افزایش ورود گردشگر به منطقه مرنجاب نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم، ناگهان افزایش هفت برابری هزینه ورودی، موجب کاهش شدید گردشگر به منطقه شد.

علی کیانی افزود: سال گذشته در شب یلدا تمام اتاقهای اقامتگاه از قبل رزرو شده بود ولی شب یلدای امسال تنها سه اتاق رزرو شده و شاهد کاهش 90 درصدی اقامت در این مجموعه بودیم.

مدیر یک مجموعه گردشگری دیگر در منطقه مرنجاب هم از خالی بودن تمام اتاقهای اقامتگاه در شب یلدا گلایه کرد و گفت: علت آن ناشی از بی تدبیری و افزایش ناگهانی هزینه ورودی و عدم ساماندهی منطقه مرنجاب است.

علیرضا خاری نژاد افزود: ضروری است مسئولان استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل به موضوع ساماندهی منطقه مرنجاب ورود کنند، چرا که که ادامه بی تدبیری ها ضربه مهلکی به گردشگری منطقه مرنجاب خواهد زد و آن روز هم نزدیک است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل اظهار کرد: افزایش هزینه ورودی در کارگروه ساماندهی مرنجاب تصویب شده که اداره میراث تنها عضوی از آن است و تنها یک رای دارد.

محمد جواد عبدلی افزود: قرار بود که عوارض ورود به مرنجاب در قبال ساماندهی جاده، نصب تابلو و احداث سرویس های بهداشتی انجام شود که این موارد اتفاق نیفتاده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش نرخ ورودیه مبنای قانونی دارد یا نه؟ گفت: افزایش عوارض فرآیندی دارد که در ابتدا باید در شورای بخش تصویب و بعد به استانداری ارجاع شود تا در آنجا بعد از تطبیق با موازین قانونی، نرخ جدید تصویب شود.

افزایش چشمگیر عوارض در ابتدای جاده ناهموار مرنجاب سبب اعتراض گردشگران شده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو