ارائه خدمات به گردشگران در کویر مرنجاب ساماندهی می شود

منبع: همگردی

1

1402/11/8

19:38


خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ارائه خدمات به گردشگران در کویر مرنجاب ساماندهی می شود.

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر نارضایتی گردشگران از ورود به کویر مرنجاب و همچنین افزایش مبلغ ورودی به این کویر منتشر شده است.

محمد جواد عبدلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کویر مرنجاب یکی از مناطق نمونه بین المللی گردشگری است که دارای جاذبه های متعدد طبیعی و تاریخی بوده و از جذابیت بالایی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: با توجه به فاصله 45 کیلومتری این منطقه کویری به شهرستان آران و بیدگل و مسیر شنی که برای ورود به منطقه وجود دارد و همچنین نبود امکانات و زیرساختهای لازم برای حضور گردشگران در منطقه، از سال 1392 تلاش برای ساماندهی و ایجاد زیرساختهای لازم در منطقه آغاز شد.

ارائه خدمات به گردشگران در کویر مرنجاب ساماندهی می شود

وی افزود: به دلیل وسعت منطقه و سرعت پایین انجام عملیات ساماندهی کویر مرنجاب در کنار حضور گسترده گردشگران در این منطقه و همچنین افزایش هزینه هایی همچون تسطیح جاده، نصب تابلوهای راهنما، ایجاد سرویس بهداشتی و نگهداری و نظافت و جمع آوری زباله ها، در ورودی جاده کویر مرنجاب عوارض ورود دریافت میشد که این مبلغ از ابتدای آذر سال جاری افزایش پیدا کرد.

عبدلی گفت: با وجود این، انجام این عمل و دریافت این مبالغ در حیطه اختیارات و شرح وظایف اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و استان نبوده و توسط این اداره کل انجام نشده است.

عبدلی تصریح کرد: تلاش ها برای ساماندهی خدمات رسانی به گردشگران در کویر مرنجاب توسط این اداره و با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان در حال انجام است که از نیمه دوم سال جاری این پیشرفت ها سرعت گرفته و همچنان در حال اجراست و امیدواریم تا هر چه سریع تر و در کوتاه ترین زمان ممکن زیرساختهای لازم برای حضور گردشگران در منطقه تکمیل شود.

ارائه خدمات به گردشگران در کویر مرنجاب ساماندهی می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو