محمدمهدی کاظمی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/10/7

07:48


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت : عدم نیاز به مدرک دانشگاهی در تعداد قابل توجهی از مشاغل و اشتغال با مدرک دیپلم نشان از نیاز ضروری به آموزش «مهارت» به دانش آموزان دوره متوسطه دارد.

محمدمهدی کاظمی الان کجاست؟ + بیوگرافی

محمدمهدی کاظمی الان کجاست؟

به گزارش نم نمک ، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در کارگروه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای استان فارس در شیراز افزود : تقویت آموزش های فنی و حرفه ای به منظور تربیت سرمایه انسانی و نیروی کار مولد برای پیشرفت کشور باید دنبال شود و نگاه و رویکرد در آموزش و پرورش در این زمینه مشارکت با همه دستگاه ها است.

محمدمهدی کاظمی الان کجاست؟ + بیوگرافی

محمدمهدی کاظمی الان کجاست؟ + بیوگرافی

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساحت های سند تحول بنیادین ، تصریح کرد : بر اساس سند تحول ،  6 ساحت مدنظر است که یکی از آنها اقتصادی حرفه ای است که به این مساله می پردازد و در همین راستا در دوره اول متوسطه با تاکید بر هدایت تحصیلی مطلوب و مهارت محوری و فراهم کردن بستر آموزش یک مهارت را در دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه نظری به صورت تخصصی دنبال شود تا شاهد رشد اقتصادی کشوردر آینده نزدیک باشیم.

وی با اشاره به جمعیت هنرجویان هنرستانی ، افزود : هم اکنون قریب به یک میلیون و 180 هزار دانش آموز در هنرستان های کشور مشغول به تحصیل هستند که در دولت سیزدهم ، حدود 250 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستان ها اضافه شده است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به پوشش 2 هزار شغل با آموزش حدود 200 رشته در هنرستان ها ، ادامه داد : آموزش فنی و حرفه ای را بدون بازار کار نمی توان تعریف کرد ، این آموزش با بازار کار گره خورده و رویکرد اصلی باید این باشد و حدود 200 رشته که بیش از 2 هزار شغل را پوشش می دهد را با کمک بخش های مختلف هدایت و راهبردی کرد.

وی در ادامه اظهار کرد : آموزش های فنی و حرفه ای را با این نگاه که بتوان زمینه اشتغال ، کارآفرینی و یادگیری مادام العمر را برای دانش آموزان رقم زد ، دنبال می شود تا بعد از پایان تحصیل به راحتی جذب بازار کار شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ، ضمن اشاره به افزایش جمعیت هنرجویان هنرستانی تا سال 1407، تصریح کرد : تحقق افزایش جمعیت هنرجویان تا یک میلیون و 700 هزار نفر تا سال 1407 منوط به جذب نیروی انسانی متخصص و ساخت هنرستان های مجهز در سراسر کشور است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، کاظمی در پایان ، گفت : نگاه ما در بحث مهارت آموزی از منظر اقتصادی و فرهنگی است که از منظر اقتصادی می تواند زمینه ساز رشد تولید ، اشتغال پایدار و توجه به اقتصاد مردمی باشد.


بیوگرافی محمدمهدی کاظمی

محمدمهدی کاظمی متولد ایران معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اهل ایران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو