قیمت دلار امروز همه را نا امید کرد | قیمت دلار به چند رسید؟

1

1402/10/7

12:30


قیمت دلار امروز همه را نا امید کرد | قیمت دلار به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی  قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

قیمت دلار

قیمت درهم امارات دیروز در 13 هزار و 770 تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار 50 هزار و 530 تومان می‌شود. بنابراین شکاف قیمت درهم و دلار هرات دیروز افزایش یافت و به حدود ۸۰۰ تومان رسید که عدد قابل اعتنایی است.

قیمت دلار هرات در درون مثلث خود الگوی پروانه تشکیل داده است. از منظر آن‌ها اگر این الگو که پروانه صعودی است در روز پنجشنبه تایید شود قیمت دلار هرات می‌تواند با افزایش وارد کانال 50 هزار تومان شود.

بروزرسانی قیمت ارزها: پنجشنبه 7 دی - 10:15

ارز

قیمت (ریال)

دلار 502,520

یورو 559,940

درهم امارات 137,700

پوند انگلیس 644,430

لیر ترکیه 17,100

فرانک سوئیس 596,400

یوان چین 70,500

ین ژاپن 354,040

وون کره جنوبی 390

دلار کانادا 383,100

دلار استرالیا 344,800

دلار نیوزیلند 319,600

دلار سنگاپور 381,400

روپیه هند 6,050

روپیه پاکستان 1,785

دینار عراق 384

لیر سوریه 200

افغانی 7,150

کرون دانمارک 75,000

کرون سوئد 50,900

کرون نروژ 50,100

ریال عربستان 134,410

ریال قطر 138,400

ریال عمان 1,312,500

دینار کویت 1,641,000

دینار بحرین 1,345,100

رینگیت مالزی 108,600

بات تایلند 14,650

دلار هنگ کنگ 64,400

روبل روسیه 5,640

منات آذربایجان 296,200

درام ارمنستان 1,250

لاری گرجستان 188,600

سوم قرقیزستان 5,660

سامانی تاجیکستان 46,600

منات ترکمنستان 149,800

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۷ دی

به گزارش اقتصادنیوز، دلار تهران روز گذشته با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید اما در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب تا ۵۰ هزار و ۸۰ تومان پایین آمد. از سوی دیگر  روز گذشته قیمت دلار در هرات به ۴۹ هزار و ۷۲۰ تومان رسید. این قیمت نسبت به روز سه شنبه ۱۰۰ تومان رشد کرده است. در بازار پشت خطی هم  دلار هرات صعودی شد و تا سطح ۴۹ هزا رو ۷۸۰ تومان بالا رفت. 

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش ۲۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان پایان یافت. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۵۳۰ تومان برآورد می‌شود. شکاف قیمت درهم و دلار هرات در روز چهارشنبه افزایش یافت و به بالای ۸۰۰ تومان رسید که عدد قابل توجهی است.

قیمت دلار سلیمانیه در ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با افزایش برای شکستن ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کرد اما نتوانست بالای این سطح تثبیت دهد. قیمت دلار در سلیمانیه در پشت خط چهارشنبه ۵۰ هزار و ۲۷۰ تومان پایان یافت.

تکنیکالیست ها می گویند قیمت دلار هرات در درون مثلث خود الگوی پروانه تشکیل داده است.الگوی پروانه با استفاده از نسبت‌های فیبوناچی و الگوی هارمونیک برای تحلیل تغییرات قیمتی استفاده می‌شود. این الگو نشان‌دهنده احتمال وقوع تغییرات معکوس در بازار است و به ترتیب دارای دو موج صعودی و نزولی است که به طور متناسب با نسبت‌های فیبوناچی در مقایسه با یکدیگر قرار می‌گیرند.

به عقیده تحلیلگران اگر این الگو که پروانه صعودی است در روز پنجشنبه تایید شود، قیمت دلار هرات می‌تواند با افزایش وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود. با این حال اگر این اتفاق رخ ندهد قیمت دلار هرات در درون باکس محدود شده خود نوسان خواهد داد. همچنین محدوده پایینی این باکس ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۶۰۰ تومان و محدوده بالایی آن ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۵۰ تومان خواهد بود.

قیمت دلار تهران در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب تا کف کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمد و این در حالی بود که روز چهارشنبه نرخ دلار تا نیمه کانال ۵۰ هزار تومان بالا رفته بود. البته تحلیلگران اقتصادی برای بازار امروز پیش‌بینی کردند که قیمت دلار مانند روزهای گذشته احتمالا در دامنه ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ هزارو ۵۰۰ تومان نوسان خواهد کرد.

از سوی دیگر فعالان اقتصادی باور دارند دو متغیر بنیادی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و درگیری آژانس بین‌المللی اتمی با جمهوری اسلامی می‌تواند بر بازار ارز اثر بگذارد. تحلیل‌گران فنی معتقدند تا زمانی که قیمت دلار بالای مرز ۵۰ هزار و ۵۰ تومان تثبیت ندهد نمی‌توان گفت برگشت روند شکل گرفته است. معامله‌گران می‌گویند باکس حمایتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تا ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان برای دلار مهم است؛ که اگر از دست برود حمایت بعدی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود که از هفته اول مهر تا ۵ دی ماه ۱۴۰۲ نتوانسته به زیر آن برود.

به گزارش اقتصادنیوز،  قیمت دلار صبح  دیروز  بین مرز ۴۹ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. عصر هم قیمت دلار در تهران در حدود ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان بود. شایان ذکر است که اسکناس آمریکایی در ماه آذر در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان به فورش رسیده بود در ۵ روز اول دی ماه  تا محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد اما دوباره بالای مرز ۵۰ هزار تومان نوسان کرد. بنابراین عده ای از معامله گران می گفتند دلار دوباره یخ زد.با این حال در معاملات پشت خطی سه شنبه شب قیمت دلار در کانال 49 هزار تومان و بر روی 49 هزار و 950 تومان متوقف شد.

 علاوه بر تهران، قیمت دلار در هرات هم روز سه شنبه با ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان فعالیت خود را شروع کرد و در نیمه ظهر با ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد و در ساعات پایانی بازار هرات نرخ دلار بر روی ۴۹ هزار و ۶۷۰ تومان قرار گرفت.در معاملات پشت خطی هم قیمت دلار هرات وسان خاصی را ثبت نکرد و رنج شد. 

 در بازار امروز بین مرز ۴۹ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. عصر امروز قیمت دلار در تهران در حدود ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان بود. شایان ذکر است که اسکناس آمریکایی در ماه اذر در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان به فورش رسیده بود در ۵ روز اول دی ماه  تا محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد اما دوباره بالای مرز ۵۰ هزار تومان نوسان کرد. بنابراین عده ای از معامله گران می گفتند دلار دوباره یخ زد.

علاوه بر تهران، قیمت دلار در هرات هم امروز با گپ مثبت باز شد. نرخ دلار در این بازار روز گذشته با ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد و امروز با ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان فعالیت خود را شروع کرد و در نیمه ظهر با ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد و در ساعات پایانی بازار هرات نرخ دلار بر روی ۴۹ هزار و ۶۷۰ تومان قرار گرفت.

در کنار بازار دلار، قیمت درهم مسیر صعود را دنبال کرد و ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان بالا رفت و عصر بر روی ۱۳ هزار و ۷۳۰ تومان قرار گرفت.

به عقیده معامله‌گران قیمت درهم امارات تعیین کننده مسیر صعود یا نزول دلار است، اگر قیمت درهم بالای 13 هزار و 800 تومان تثبیت دهد ادامه روند دلار صعودی می‌شود و اگر قیمت درهم به زیر 13 هزار و 700 تومان برود قیمت دلار مسیر کاهش را دنبال خواهد کرد. 

از سوی دیگر فعالان اقتصادی باور دارند  دو متغیر بنیادی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و درگیری آژانس بین‌المللی اتمی با جمهوری اسلامی می‌تواند بر بازار ارز اثر بگذارد. تحلیل‌گران فنی معتقدند تا زمانی که قیمت دلار بالای مرز 50 هزار و 50 تومان تثبیت ندهد نمی‌توان گفت برگشت روند شکل گرفته است. معامله‌گران می گویند  باکس حمایتی 49 هزار و 600 تا 49 هزار و 400 تومان برای دلار مهم است. که اگر از دست برود حمایت بعدی 49 هزار و 200 تومان خواهد بود که از هفته اول مهر تا 5 دی ماه 1402 نتوانسته به زیر آن برود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو