قوانین آرایش صورت بیبی فیس و نکاتی که باید بدانید

قوانین آرایش صورت بیبی فیس و نکاتی که باید بدانید


منبع: آرگا

1

1402/10/7

23:18


همه دوست دارند زیبا و جوان به نظر برسند. یکی از روش های جوان و شاداب به نظر رسیدن آرایش صورت بیبی فیس می باشد. با همراهی این مطلب نکات خوبی را فرا خواهید گرفت.

اگر دوست دارید شاداب و جوان به نظر برسید و تصور می کنید هر چه آرایش بیشتری داشته باشید زیباتر دیده می شود باید گفت استفاده از مواد آرایشی زیاد باعث ایجاد چین و چروک بیشتر روی پوست می شود. از این رو از تکنیک های آرایش صورت بیبی فیس بهره بگیرید.

تکنیک های آرایش صورت بیبی فیس

تمام افراد دوست دارند که زیبا و جوان به نظر برسند و از روش های مختلفی برای کاهش سرعت پیری پوست استفاده می کنند. برخی خانم ها تصور می کنند با آرایش بیشتر زیباتر به نظر می رسند در حالی که استفاده بیش از اندازه از مواد آرایشی موجب شده خطوط باریک و چین و چروک بیشتری روی پوست ایجاد شود.

برای این که شاداب و جوان به نظر برسید می توانید از تکنیک های آرایش صورت بیبی فیس بهره بگیرید. به کمک روش های زیر می توانید پیری زودرس و چین و چروک پوستی را به تاخیر بیندازید.

استفاده از مرطوب کننده ها

پیش از آرایش صورت حتما مرطوب کننده مناسبی را روی پوست استفاده و اجازه دهید کرم در پوست نفوذ کرده بعد به آرایش بپردازید. در صورتی که مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب باشد بهتر خواهد بود. همواره باید از پوست در مقابل نور خورشید محافظت کنید. حداقل درصد SPF کرم مورد نظر هم باید ۱۵ باشد.

دقت کنید محصولات آرایشی دارای مرطوب کننده را انتخاب کنید. این محصولات شامل کرم پودر روشن و خط لبی است که خطوط صورت را می تواند محو کند. به این ترتیب یک نکته مهم در آرایش صورت بیبی فیس این است که سعی کنید همواره پوست را مرطوب نگه دارید و ار رژ لب مناسب با آن بهره بگیرید.

عدم استفاده از پودرهای آرایشی

با بالا رفتن سن، درخشندگی و شادابی طبیعی پوست نیز کاهش می یابد. استفاده از پودرهای آرایشی به راحتی خطوط باریک و چروک پوستی را افزایش می دهد. استفاده از پودر صورت موجب شده اطراف چشم نیز با خطوط ریز همراه شود. به جای پودر از محصولات سبک و مرطوب کننده استفاده که موجب آبرسانی پوست و درخشندگی آن شود.

همچنین به جای پودر رژگونه که سبب ایجاد چین و چروک می شود و پوست را بدحالت نشان می دهد ار رژگونه با فرم کرم استفاده که می تواند زیبایی را بیشتر نموده و البته سعی کنید مناسب رنگ پوست انتخاب شود. اگر پوست روشن تا متوسط  دارید استفاده از رنگ صورتی کمک می کند چهره شما جوان به نظر برسد.

استفاده از برق لب حجم دهنده

برق لب حجم دهنده نیز در آرایش صورت بیبی فیس حائز اهمیت است. یکی از علائم پیری نازک شدن لب ها می باشد و از آنجا که نمی توان زمان را به عقب بازگرداند می توانید از برق لب استفاده و لب ها را حجم بدهید.  اگر سوزش کمی در لب ها حس می کنید به این معنی است که حجم دهنده مناسب استفاده کرده اید ولی دقت کنید از رنگ های تیره روی لب استفاده نشود زیرا این رنگ ها روی لب سایه انداخته و نازک تر به نظر می رسند.

پیش از آنکه از رژ لب استفاده نمایید خط لب کشیده و دقت کنید خط لب همرنگ رژ نباشد. با این کار لب ها درشت به نظر می رسند و خط لب به عنوان محافظ عمل می کند و از بیرون زدن رژ لب هم می توان پیشگیری کرد.

استفاده از فرمژه

فر مژه می تواند جلوه ای دو چندان برای چشم ها به همراه داشته باشد. با گذشت زمان پلک ها دچار افتادگی شده و فر مژه می تواند سبب درشت تر و برجسته تر نشان داده شدن چشم ها گردد. به این ترتیب جوان تر نیز به نظر می رسید. حتما از چند لایه ریمل استفاده کنید حتی اگر مژه ها را فر نمی کنید. اگر هم مژه های کمی دارید کاشت مژه گزینه مناسبی خواهد بود.

استفاده از خط چشم دنباله دار

خط چشم به صورت دنباله دار کشیده شود این کار سبب برجسته تر شدن چشم ها می شود. با افزایش سن چشم ها ممکن است افتادگی پیدا کند که از طریق خط چشم دنباله دار می توان چشم ها را به حالت طبیعی بازگرداند و پلک ها به سمت بالا کشیده شوند.

استفاده از سایه سبک

برای روشن نمودن پلک ها در سمت بالا و گوشه ها از سایه براق استفاده کنید. ناحیه بالایی چشم با افزایش سن تیره تر به نظر می رسد و استفاده از رنگ های روشن در این قسمت می تواند آن را زیباتر نشان دهد و تنها باید دقت کنید که دور تا دور چشم را سایه نزده زیرا سایه بیش از حد ممکن است تاثیر مخالف داشته باشد.

تنها از یک سایه روشن در گوشه بالایی نزدیک مجرای اشک و زیر ابرو استفاده نمایید. دقت کنید اکلیل بعد از مدتی روی خطوط صورت جمع می شوند و چین و چروک را بیشتر می کنند. اکلیل بیشتر برای نوجوانان پیشنهاد می شود. اگر بیشتر از ۳۰ سال سن دارید از سایه فاقد اکلیل برای آرایش صورت استفاده کنید.

استفاده از محو کننده ها

چین و چروک به علت کمبود خواب، ژنتیکی یا سن در اطراف چشم ها ظاهر شده و فرد را مسن تر نشان می دهد. خطوط تیره در حقیقت چهره را کسل نشان داده به طوری که افتاده به نظر می رسد. به این ترتیب از محو کننده های صورتی یا هلویی رنگ خطوط تیره رنگ را محو کرده و سبب شده چهره جوان به نظر برسد.

البته آن ها را به آهستگی روی پوست اعمال کرده و در انتخاب محو کننده آن را یک درجه از پوست خود کم رنگ تر در نظر بگیرید.

داشتن ابروهای پرپشت و پهن

ابروهای باریک سن را بیشتر نشان می دهد ولی ابروهای پهن و پرپشت سبب شده چهره جوان و شاداب تر به نظر برسد. البته ابروها به مرور زمان باریک و کم پشت می شوند که می توانید از روش کاشت ابرو طبیعی در مرکز زیبایی بهره بگیرید.

دقت به فرم و رنگ موها

یکی از تکنیک های موثر در آرایش صورت بیبی فیس این است که جلوی موها را کوتاه نمایید. این کار به ویژه برای خانم های بالای ۵۰ سال بسیار موثر است. ضمنا رنگ موی مناسب را فراموش نکنید. متاسفانه خانم ها در هر سنی به رنگ موی مناسبی نیاز دارند برای خانم های بالای ۵۰ سال رنگ موی زیتونی و نسکافه ای سبب جوان تر به نظر رسیدن می شود.

باید دانست تار موهای سفید هر اندازه که ظاهر مرتبی داشته باشید بر چهره شما تاثیر ناخوشایندی دارند. مش و هایلایت سفید، صدفی، استخوانی و نقره ای نیز سبب شده مسن تر به نظر برسید. البته اگر موهای سفید و یا رنگ روشن را ترجیح می دهید این موضوع سلیقه ای خواهد بود.

ضمنا با افزایش سن موها حالت خود را از دست داده و کمی خشک و وز به نظر می رسد. بهتر است همواره موها را کوتاه نگه داشته با این کار هم سن شما کمتر نشان داده می شود هم ظاهر آراسته و مرتبی خواهید داشت.

روش آرایش بیبی فیس

این که چهره ای جوان و بیبی فیس داشته باشید به کمک آرایش امکان پذیر است و در کشورهایی مانند کره و تایلند از این نوع آرایش بسیار استقبال می شود. به این سبک بیبی فیس میکاپ نیز اطلاق می شود. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. پیش از هر چیز ابتدا مرطوب کننده استفاده و اجازه دهید کاملا جذب پوست شود. به طوری که صورت مات دیده شود نه براق. بعد نواحی از صورت که خطوط افتاده و چروک دارد را کانسیلر زده و با آن همه لکه ها و آثار زخم و جوش را پوشش دهید.

۲. در بیشتر میکاپ ها روی کل صورت کرم پودر زده می شود. ولی در آرایش صورت بیبی فیس نباید از کرم پودر استفاده کرد زیرا به صورت مشخص روی صورت مشاهده می شود و تنها در نواحی از صورت از آن استفاده که واقعا نیاز باشد. سعی کنید از کرم های مرطوب کننده رنگی استفاده که چهره را جذاب نشان می دهند. در ضمن کرم را از مرکز صورت به سمت خارج پخش کنید تا آرایش شما طبیعی تر به نظر برسد.

۳. در این مرحله از فیکساتور استفاده کنید. این کار به تثبیت آرایش کمک می کند. در ضمن از درخشش صورت کاسته و می توانید روی خط فک و پیشانی پنکک استفاده کنید.

۴. حالا روی برجستگی های گونه رژ گونه یاسی و گلبهی کم رنگ استفاده تا زیبا به نظر برسد. بعد با فرچه آرایش رژ گونه را از روی گونه به سمت گوش به حالت ضربه وار پخش کرده و دقت کنید برای زیبایی بیشتر رژ گونه بایستی تنها اثر محوی از آن روی چهره مشاهده شود.

۵. در این مرحله ابروها را کمی حالت داده و اگر ابروهای نازکی دارید روی ابرو ریمل ابرو کشیده تا ضخیم تر دیده شوند. و اگر ابروهای پهن تر دارید با یک شانه یا برس ابرو آن را خوش حالت تر نمایید. در آرایش صورت بیبی فیس ابرو نباید خیلی کمانی یا صاف باشند.

۶. در آرایش صورت بیبی فیس از خط چشم هرگز استفاده نمی شود چرا که کودکان نیز به طور طبیعی خط چشم ندارد می توانید برای بالا بردن ابرو و حالت چشم ها یک سایه روشن استفاده که نزدیک به رنگ پوست است. به طور مثال از سایه صورتی مات استفاده کنید. زیر چشم ها نیز نقطه های کم رنگ قهوه ای زده و خوب پخش کنید تا دیده نشود. در بخش داخلی چشم نیز بایستی کمی سایه به رنگ شامپاین استفاده شود.

۷. روی لب ها نیز از رژ لب پر رنگ استفاده نکنید و فقط با کمی مرطوب کننده لب ها را چرب تا حالت طبیعی و در عین حال زیبا داشت باشید. البته می توان از یک رژ لب صورتی خیلی کم رنگ یا گلبهی کم رنگ نیز استفاده کنید.

چند توصیه سلامتی

در راستای شادابی و سلامت پوست صورت موارد زیر توصیه می شود:

  • اگر در طول شب استراحت کافی نداشته باشد دور چشم ها می تواند حالت سیاه و پف کرده پیدا کند. سعی کنید قبل از خواب روی چشم ها برش های خیار را قرار داده تا خستگی روزانه و پف زیر چشم ها برطرف شود.
  • اگر داتما در حال رژیم هستید و روغن کمی در غذاها استفاده می کنید یا تلاش کرده همه مواد غذایی را آب پز استفاده کنید بدانید که سبب افزایش چین و چروک پوست خود می شوید. چربی ها را کاملا از رژیم غذایی حذف نکنید زیرا پوست صورت نیز به چربی نیاز دارد.
  • پوست اطراف چشم نازک ترین بخش بدن به شمار می رود و هر چه این ناحیه خشک تر باشد چین و چروک بیشتری پیدا می کند. از این رو اطراف چشم ها را همواره با مرطوب کننده همراه نمایید.
  • استفاده از ویتامین ث تاثیر زیادی بر جوان سازی پوست دارد و مصرف آن مرتبا در طول شب و روز نتایج خوبی را به دنبال دارد.
  • باید دانست که مصرف میوه و سبزیجات فراوان و استفاده از کرم ضد آفتاب برای پیشگیری از اشعه خورشید به پوست، نوشیدن میزان کافی آب و ورزش روند پیری پوست را می کاهد و سبب شده جوان تر به نظر برسید.

به این ترتیب با استفاده از راهکارها و تکنیک های ساده ای که در این مطلب عنوان شد دیگر لازم نیست نگران افزایش سن باشید و این که چهره شما مسن تر به نظر برسد. پوست صورت در اثر افزایش سن، عوامل محیطی و سبک زندگی به تدریج شل شده و چربی های زیر پوستی را از دست می دهد که این عوامل ممکن است باعث افتادگی پوست اطراف چشم، گوشه لب ها و بینی شود که به شکل پوست اضافه در ناحیه غبغب خود را نشان می دهد.

اگر چنین حالتی در چهره شما ایجاد شده پیشنهاد می شود به کمک روش های لیفت صورت پوست خود را بالا کشیده و حالت چهره خود را جوانتر نمایید. همچنین از طریق تکنیک های آرایش بیبی فیس نیز می توانید شاداب و زیباتر به نظر برسید. همانطور که اشاره شد در کشورهایی مانند تایلند و کره این سبک از آرایش بسیار پرطرفدار است و نیاز به استفاده از مواد آرایشی زیادی روی صورت هم ندارد. به این ترتیب احساس کلافگی و سنگینی مواد آرایشی روی پوست نیز وجود ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو