معرفی انواع روش های کاشت ابرو

منبع: زیبامون

6

1402/4/31

12:29


ابرو نیز بخشی از اعضای بدن است که دچار ریزش می‌‌شود. برای معرفی انواع روش های کاشت ابرو مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

معرفی انواع روش های کاشت ابرو

ابرو نیز بخشی از اعضای بدن است که دچار ریزش می‌‌شود. برای این امر نیز پزشکان چاره‌ای اندیشیدند. ریزش ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد، این عوامل نظیر تاتو ابرو، کم کاری غده تیروئید، مصرف داروها و دیگر مواردی به این صورت می‌باشد. کاشت ابرو از روش‌های قطعی برای از بین بردن ریزش موهای این بخش محسوب می‌شود. موی کاشته شده در ابرو را می‌توان از سر یا نقاط دیگر بدن گرفت که موی ضخیمی داشته باشند. روش‌های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارد که در این مقاله به معرفی انواع روش های کاشت ابرو می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: 45 مدل میکروبلیدینگ ابرو دخترانه [برای صورت گرد و کشیده]

 

روش‌های مختلف کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو همانند فرآیند کاشت مو می‌باشد و برای بازسازی ظاهری ابروها استفاده می‌شود. از آنجایی که تمامی موارد مورد نیاز برای رشد تار موها در این روش منتقل می‌گردند، از این رو می‌توان گفت نتایج به دست آمده از کاشت ابرو کاملا دائمی و همیشگی است. موهای ابرو شباهت بسیاری به موهای طبیعی پیدا می‌کند و به همین دلیل پس از کاشت ابرو بیمار احتیاجی به کوتاه و اصلاح ابروهای خود ندارد. از همین رو کاشت ابرو مناسب افرادی است که به طور مادرزادی از ابرو نازکی برخوردار هستند یا افرادی که ابرو نامتقارن دارند. روش‌های مختلف کاشت ابرو به شرح زیر است. 

 

کاشت ابرو به کمک fut

اولین روش کاشت ابرو، کاشت fut می‌باشد. با اینکه در روش کاشت مو استفاده از برش نواری یکی از محبوب‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود اما نمی‌تواند تکنیک مناسبی برای کاشت ابرو باشد. چرا که کاشت ابرو به کمک این روش حالت طبیعی خود را از دست داده و فرم وزی به خود می‌گیرد. علاوه بر این کاشت ابرو از طریق fut به دلیل ایجاد زخم و بخیه دوره نقاهت بیشتری دارد. در نتیجه فرد می‌بایست مراقبت‌های بیشتری از ابرو خود کند تا نتیجه دلخواه حاصل گردد. تصمیم برای انتخاب این روش به نظر پزشک و بیمار بستگی دارد. این فرآیند حدود ۳ الی ۴ ساعت زمان می‌برد. این روش نیاز به پزشکی ماهر دارد تا بتواند هر تار مو را در جهت درست بکارد. دوره نقاهت آن ۱۰ الی ۱۴ روز می‌باشد. عوارض آن نیز مواردی مثل کبودی، تورم، درد شدید، عفونت، خارش و التهاب پوستی است.

 

کاشت ابرو به کمک fue

روش fue برخلاف روش fut برداشت غیر نواری می‌باشد و کاشت ابرو بدون جراحی و بخیه انجام می‌گیرد. این نوع روش برای آقایان و خانم‌ها قابل استفاده است. کاشت ابرو به کمک fue به طور کلی به گونه‌ای است که تارهای مو از ناحیه پشت سر که تراکم بیشتری دارند، برداشته می‌شوند. چرا که موهای این قسمت شباهت بسیاری به موهای طبیعی ابرو دارند. به دلیل عدم ایجاد بخیه و زخم این روش دوره نقاهت کم‌تری دارد. در نتیجه فرد به راحتی می‌تواند پس از اتمام کاشت ابرو خود به راحتی کارهای روزمره خود را انجام دهد. با این حال از عوارض کاشت ابرو به روش fut و fue نباید غافل شد و می‌بایست اصول و نکات مورد نظر را رعایت کرد. این عوارض همچون تورم، آسیب عصبی، بروز جوش، ریزش مو و تغییر در بافت مویی می‌باشد. 

 

کاشت ابرو به کمک sut

روش تکنیکی که امروزه با کمک ماشین آلات پیشرفته انجام می‌گیرد، کاشت ابرو به روش sut می‌باشد. در این روش جراح با کمک تکنیک‌های مختلف برای برداشت فولیکول‌های مو و کاشت موها استفاده می‌کند. نکته مثبت روش sut این است که هیچ جای زخم، برش و بخیه مشاهده نمی‌گردد. نتایج به دست آمده این روش کاملا طبیعی است و ماندگاری دائمی دارد. با تمام این نکات مثبتی که این روش دارد، معایب آن نظیر هزینه بالا در مقایسه با دو روش قبلی است. در نتیجه تنها عوارضی که دارد، مواردی همچون قرمزی، التهاب، عفونت و ورم می‌باشد.

 

روش های مختلف کاشت ابرو

 

پیشنهاد مطالعه: صفر تا صد مراقبت از ابرو + اموزش برداشتن حرفه ای ابرو

 

کاشت ابرو با موی فر امکان پذیر است؟

بسیاری از افراد که موی فر دارند از ریزش ابروهای خود رنج می‌برند و با توجه به موهای فر آن‌ها کاشت ابرو طبیعی امری اجتناب ناپذیر می‌باشد. در این زمینه متخصص باید بیمار مناسبی را انتخاب کند، برای این کار بهتر است با بررسی ریشه موها و محل رشد موها، بانک موی افرادی را برای کاشت ابرو انتخاب نماید که در دو سانتی متری ابتدای رشد موها کم‌ترین فر را داشته‌باشند. در اینصورت افرادی که موهای مجعد دارند از پیشنهاد و اجرای ابروهای قطور و پهن پرهیز نمایند تا طبیعی‌ترین حالت ممکن برای فرد حاصل گردد.

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه ابروهای زیبا و خوش حالت داشته باشیم؟ + نکات حرفه ای و کاربردی

 

نحوه نگهداری ابرو بعد از کاشت

جراحی برای ایجاد ابروهای زیبا عوارض خاص خود را دارد. مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو این امکان را به فرد می‌دهد تا دوره نقاهت و عوارض کم‌تری داشته باشد. اولین نکته برای نگهداری اصولی از کاشت ابرو استفاده به موقع از مسکن‌ها می‌باشد. چرا که استفاده از مسکن‌هایی که پزشک تجویز کرده به روند بهبودی افراد کمک شایانی می‌کند. مورد بعدی کشیدن بخیه‌ها در زمان مشخص می‌باشد. امروزه عمدتا از نخ‌های جذبی به عنوان بخیه استفاده می‌کنند. بخیه‌های جذبی به گونه‌ای می‌باشند که نیاز به کشیدن ندارند. در غیر اینصورت ۱۰ تا ۱۲ روز بعد از جراحی می‌بایست اقدام به کشیدن بخیه کرد. به طور مرتب و زیر نظر پزشک ابروهای خود را بشویید تا عفونتی در محل کاشت ایجاد نشود. آخرین نکته این است که در معرض نور خورشید به مدت چند روز قرار نگیرید و از خاراندن آن خودداری کنید.

 

نحوه نگهداری از کاشت ابرو

 

کلام آخر

در این مقاله به معرفی انواع روش های کاشت ابرو پرداخته شد. ابرو در زیبایی افراد تاثیر بسزایی دارد و ریزش آن دغدغه بسیاری از افراد می‌باشد. یکی از روش‌های موثر در از بین بردن ریزش آن، کاشت ابرو است. به همین منظور روش‌های متعدد بسیاری در زمینه کاشت ابرو به چشم می‌خورد. انتخاب هر یک از این روش‌ها به شرایط فرد بستگی دارد. نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت است، شرایط نگهداری از ابرو کاشته شده می‌باشد. توجه به این نکات بسیار ضروری است چرا که در روند بهبودی افراد و عوارض ایجاد شده نقش موثری دارند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو