با عوارض کاشت ابرو و مزایای آن آشنا شوید

با عوارض کاشت ابرو و مزایای آن آشنا شوید


منبع: آرگا

159

1400/2/18

12:43


کاشت ابرو بیشتر به منظور پر کردن نواحی خالی در ابرو و یا برطرف کردن مشکل کم پشتی ابرو استفاده می شود. این موضوع نیز در صورت غیر اصولی بودن به جای زیبایی با پیامدهای منفی به همراه خواهد بود. در این مطلب عوارض کاشت ابرو را ارائه خواهیم کرد.

عوارض کاشت ابرو زمانی پدیدار می شوند که شما از مواد و روش های غیر اصولی برای انجام ایمپلنت ابرو کمک بگیرید. در این صورت مشکلات زیادی برای ابرو پیش می آید که ممکن است به آسانی نیز قابل برطرف کردن نباشد.

آشنایی با مراحل و عوارض کاشت ابرو

در ایران و بسیاری از کشورها هدف از کاشت ابرو، زیبایی است و حتی این موضوع بر جبران نقص نیز پیشی می گیرد. ابروها در زیبایی صورت بسیار نقش دارند و در صورت از بین رفتن، حالت صورت شما را به کلی دگرگون می کنند. ضمن اینکه می توانند چهره شما را عبوس، خوشحال، شاداب و … نشان دهند.

عوارض کاشت ابرو

عوارض کاشتن ابرو سبب شده که بسیاری از افراد طرح های موقتی برای ابرو را ترجیح دهند و از آن بیشتر استقبال کنند. بیشتر افراد به دنبال روش های قرینه سازی ابرو برای داشتن چهره ای زیبا هستند.

گرچه گاهی کاشت ابرو طبیعی برای نقص جزئی به کار می رود اما عارضه کاشت ابرو در بعضی از موارد باعث نقص کلی ابرو می شود و به جای زیبایی مشکل جدی برای آن ایجاد می کند.

مراحل تکمیلی پیوند ابرو

متاسفانه ایمپلنت ابرو در بسیاری از آرایشگاه ها بدون مجوز انجام می شود. عدم رعایت نکات بهداشتی، استفاده از مواد فاسد، نداشتن تخصص و آگاهی در این زمینه و … می تواند باعث بروز عوارض کاشت ابرو شود.

چرا ابروها از بین می روند

ابروها به دلایل مختلفی چون ریزش با منشأ عصبی، کم کاری تیروئید، ضرب خوردگی و تصادف، آلوپسی آرئاتا و دلایل ژنتیکی و موروثی کم پشت می گردند. برای کاشت ابرو از فولیکول های سر و در واقع از موهای صاف با مقدار کمی حالت استفاده می شود. ابرو در آقایان در نوع افقی و از لبه استخوانی حدقه چشم شروع می گردد. این محل برای کاشت ابرو در خانم ها با فاصله از لبه استخوانی حدقه چشم شروع و به شکل هلال می باشد.

عوارض پیوند ابرو

برای کاشت ابرو، آن را به سه قسمت  تاج، دم و بدنه تقسیم می کنند. در قسمت تاج ابرو کاشت به گونه ای انجام می شود که ابروها با زاویه ای مطلوب و رو به بالا خوابانده می شوند. برای قسمت بدنه، تاج ابرو با زاویه کمتر در پوست مماس شده و کشت می گردد. قطر لازم برای آن ها باید قطری مناسب باشد.

ضرورت کاشت ابرو

منافذ در نظر گرفته شده برای موهای ابرو باید کم باشد. چون در این صورت موهای آن غیر معمول می گردند. فاصله بین موها نباید وجود داشته باشد تا ابرو پر و متراکم به نظر برسد.

برای جلوگیری از عوارض کاشت ابرو معمولاً افرادی که دچار مشکلات مادرزادی، بیماری، عفونت و … هستند، در اولویت قرار می گیرند.

برای کاشت ابرو از پیوند استفاده می گردد. برای این پیوند پوست سر گزینه ای مناسب است. زمانی که از موی پوست سر برای کاشت ابرو استفاده می گردد، باید ماهی یک بار ابرو را کوتاه کرد. زیرا در چنین مواردی ابرو به شکل مداوم رشد خود را خواهد داشت.

مزایای کاشت ابرو

ابن پیوند گاهی به شکل دانه به دانه و گاهی نیز به شکل زوجی انجام می گیرد. عارضه های کاشت ابرو در مراحل غیر اصولی بیش از حد دیده می شود. برای پیوند ابرو از اقدامات خاصی استفاده می شود. به گونه ای که در این روش ناگریز از ایجاد برش خواهید بود. این برش در عمق نیم میلی متر و به شکل ظریف زده می شود. برش های ظریف در جهت مناسبی زده می شوند. برش ها باید ابرو را به فرایند رشد طبیعی نزدیک سازند.

برای دقیق شدن در این موضوع و کاهش عوارض ایمپلنت ابرو از گرافت های خاصی با درجه بندی ریز استفاده می شود. این گرافت کمک شایانی به اندازه مطلوب و تناسب بین ابروها می کند.

درجه بندی ریز، برش کوچک را به دنبال دارد و باعث می شود پس از اتمام کاشت، اثری از محل خراشیدگی و زخم بر جای نماند. از بیهوشی موضعی برای کاشت ابرو استفاده می شود و فرد بعد از اتمام کار نیازی به بستری شدن ندارد.

آشنایی با عوارض نامطلوب کاشت ابرو

برای هر ابرو ۲۵۰ تا ۴۰۰ مو لازم است و این موضوع سبب می شود ابروها از نظر ظاهر آراسته و مرتب گردند. موها هم سطح با پوست و در کنار یکدیگر در کمترین فاصله از هم قرار داده می شوند.

با کمک سوزن های میکرو، فولیکول های موی آماده شده برای پیوند تفکیک می گردند. برای پیوند معمولاً موی ناحیه پشت گوش را مورد توجه قرار می دهند. فرد قبل از این جای گذاری، به شکل موضعی بی حس شده و پس از پایان کاشت، حد کمی از خونریزی دیده می شود.

عوارض کاشت ابرو

خون دلمه می بندد و ابرو به شکل ملتهب می شود. عوارض اولیه کاشتن ابرو تا چند روز بعد از عمل، باقی است و کم کم ناپدید می گردند. خارش بعد از کاشت جزء عوارض طبیعی است اما نباید ابروها را در این دوران بخارانید.

عوارض کاشت ابرو بسیار کم است اما ماده بی حس کننده آن دردناک می باشد و این موضوع به دلیل نزدیکی با چشم ایجاد می شود. ورم ابرو بعد از یک روز برطرف می شود.

بی حسی موضعی و کاشت ابرو

تیرگی و کبودی پس از جراحی از عوارض عادی کاشت ابرو می باشند. خارش تا دو روز بعد از عمل پیوند طبیعی است اما بیش از دو روز می تواند علائمی از عفونت باشد. پماد مناسبی برای برطرف کردن این خارش تجویز می شود.

برای واقعی شدن نتایج باید چند ماه تا ۱۲ ماه(در کاشت FUE) منتظر بود. اگر بعد از کاشت ابرو دچار ریزش مو شدید، نگران نشوید. مو برای تکمیل رشد خود به سه مرحله احتیاج دارد.

مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو در صورت درست انجام شدن توسط نیروی متخصص و کادر مجرب خطر آفرین نیست و ظرف یک تا ۵ روز بعد از کاشت برطرف خواهد شد اما در صورتی که برای کاشت ابرو از مواد فاسد و غیر استاندارد به منظور بی حسی و یا از روش تایید نشده برای تکمیل و انجام فرآیند استفاده شود، عواقب ناگواری را به دنبال خواهد داشت.

بی حسی موضعی برای کاشت ابرو

حتی می تواند تاثیر مستقیم بر روی چشم و بینایی شما داشته باشد. فراموش نکنید که کاشت ابرو چون به چشم نزدیک می باشد، حساس تر و مهم تر است. بنابراین باید اصولی و منظم روی آن متمرکز شد.

عوارض احتمالی کاشت ابروها

  • قرمز شدن پوست
  • ظاهر ناخوشایند ابروها بعد از کاشت
  • ظاهر غیر عادی ابرو ها
  • تفاوت رنگ بین ابرو های کاشته شده و طبیعی
  • خطر خونریزی بعد از کاشت ابروها
  • ایجاد تورم در ناحیه کاشت
  • ایجاد خارش در ناحیه کاشت یا اهدا کننده
  • پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت ابرو
  • فولیکولیت یا التهاب فولیکول های مو در ناحیه کاشت ابرو
  • ریزش موقت مو در ناحیه اهدا کننده
  • احساس درد
  • رشد سریع و مداوم ابرو ها
  • رشد کم مو های پیوند زده شده
  • بروز عفونت در ناحیه کاشت ابرو
  • بی حس شدن ناحیه کاشت و اهدا کننده

عوارض کاشتن ابرو

مراقبت های لازم برای جلوگیری از عوارض کاشت ابروها

در این مطلب با برخی از عوارض کاشت ابرو ها آشنا شدید، حال اگرچه بسیاری از این عوارض اجتناب ناپذیر می باشند، اما رعایت برخی نکات می تواند از بروز این عوارض جلوگیری کرد، در زیر با برخی از مراقبت های لازم بعد از کاشتن ابروها آشنا می شوید :

  • مصرف تعدادی از دارو های مورد استفاده بعد از کاشت ابروها می توانند موجب افزایش آنها شوند، بنابراین به منظور پیشگیری از عوارض پرخوری، باید مراقب رژیم تغذیه ای خود باشید.
  • به منظور ریختن پوسته های تشکیل شده بر روی ابرو ها بعد از طی ۷ روز از کاشت ابروها می توانید به آهستگی روی ابرو ها را بسایید، نباید زودتر از زمان ذکر شده اقدام به ساییدن و تمیز کردن ابروها نمایید.
  • بعد از حدود ۱۴ روز از کاشت ابرو، می توانید ابرو هایتان را به طور معمول و عادی بشویید.
  • امکان شستن ناحیه اهدا کننده حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از کاشت امکان پذیر می باشد، به طور کلی شستن نواحی اهدا کننده و کاشت ابروها در پیشگیری از بیماری ها موثر می باشد.
  • بعد از حدود ۲۴ ساعت از جراحی، پانسمان ناحیه کاشت به وسیله پزشک باید برداشته شود و از برداشتن خودسرانه نوار پانسمان اجتناب کنید، بنابراین یک روز بعد از کاشت ابرو می توانید برای برداشتن پانسمان به نزد پزشک مراجعه کنید.

خطرات کاشت ابرو

در صورت تمایل می توانید به لینک های مرتبط فیبروز ابرو و عوارض هاشور ابرو در سایت آرگا مراجعه و از مطالب مرتبط در این زمینه استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو