ماجرای دکل های ضد تگرگ چیست؟ آیا واقعیت دارد؟

منبع: شبونه

2

1402/10/12

12:35


ماجرای دکل های ضد تگرگ و باران زا چیست؟ خبر نصب دکل‌های ضد تگرگ در کوه‌های سبلان و سهند این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند و برخی از پیج‌های اینستاگرامی معتقد هستند که چینی‌ها برای استخراج لیتیوم از دریاچه ارومیه اقدام به نصب دکل‌های ضد تگرگ بر روی کوه‌های سبلان کرده تا …

ماجرای دکل های ضد تگرگ چیست؟ آیا واقعیت دارد؟

ماجرای دکل های ضد تگرگ و باران زا چیست؟

خبر نصب دکل‌های ضد تگرگ در کوه‌های سبلان و سهند این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند و برخی از پیج‌های اینستاگرامی معتقد هستند که چینی‌ها برای استخراج لیتیوم از دریاچه ارومیه اقدام به نصب دکل‌های ضد تگرگ بر روی کوه‌های سبلان کرده تا از ورود ابرهای باران زا به ارومیه جلوگیری کند چرا که برای برداشت و استخراج لیتیوم نباید زمین رطوبت داشته باشد و حتی برخی دیگر علت آلودگی هوا در ایران را این دکلها برای جلوگیری از ورود ابرها میدانند.

حتی روزنامه جمهوری اسلامی در بخش صرفاً جهت اطلاع به این موضوع پرداخته و از مسئولان خواسته که این مورد را پیگیری کنند .

در وزهای گذشته تصاویر مختلفی از مرز ایران و ترکیه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که کوه‌های هم مرز در ترکیه و ایران شرایط آب و هوایی متفاوتی دارد و کوه‌هایی که در آن ور مرز ترکیه قرار دارد پوشیده از برف بوده و کوه‌هایی که در خاک ایران قرار دارد خالی از برف است.

این تصاویر در پیج‌ها و کانال‌های مختلف دست به دست می‌شود و علت آن را جویا هستند هرچند که کارشناسان هواشناسی درباره این تصاویر می‌گویند که شرایط آب و هوایی و اقلیمی این وضعیتو به وجود می‌آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو