معرفی محصولات جدید ایران خودرو

منبع: تالاب

1

1402/10/13

13:32


شرکت بزرگ ایران خودرو، در حال افزایش تیراژ تولید محصولات خود است و محصولات جدید […]

معرفی محصولات جدید ایران خودرو

شرکت بزرگ ایران خودرو، در حال افزایش تیراژ تولید محصولات خود است و محصولات جدید را طبق استانداردهای اجباری 85 گانه سازمان استاندارد تولید می‌کند. بنابراین کیفیت محصولات نیز رو به افزایش است.

 

ایران خودرو موظف است خودروی مورد نیاز بازار را تامین کرده و با افزایش کیفیت محصولات، رضایت مشتریان نیز را جلب کند. این خودروساز همچنین موظف شده است، تا تنوع محصولات تولیدی را افزایش و سبد محصولات خود را گسترش دهد.

 

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایر خودروسازان داخلی و مونتاژکاران، توسط شورای رقابت تعیین می‌شود و خودروساز هیچ گونه دخل و تصرفی در قیمت‌گذاری خودروها نخواهد داشت. البته لازم به ذکر است که این قیمت‌های تعیین شده، مربوط به عرضه مستقیم از کارخانه بوده و ممکن است قیمت خودرو صفر کارخانه و بازار تفاوت داشته باشد. نرخ قیمت‌ها در بازار به موارد مختلفی مانند قیمت ارز، میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

 

ایران خودرو برنامه‌های مختلفی برای گسترش محصولاتش دارد و تا کنون نیز از چند خودروی جدید رونمایی کرده که به زودی وارد بازار خواهند شد.

 

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 رونمایی و معرفی شد. این نسخه در واقع همان دنا پلاس جوانان است، اما فاقد موتور EF7P بوده و همان موتور EF7 توربوشارژ را در سینه دارد. بنابراین تنها تفاوت آن‌ها در نوع پیشرانه است و آپشن‌های یکسانی دارند. این پیشرانه ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ جلو منتقل می‌کند. این نسخه آپشنال بوده و ویژگی‌هایی همچون سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور و باران، دکمه استارت، سنسور پایش فشار تایر (TPMS)، آینه الکتروکرومیک، فرمان D و سیستم کنترل پایداری را بیش‌تر از نسخه معمولی دارد. دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال، تا پایان پاییز امسال با امکانات و استانداردهای جدید تولید انبوه و روانه بازار می‌شود.

اولین مرحله فروش این خودرو در سامانه یکپارچه در آذرماه انجام شد. قیمت قطعی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال برابر 692 میلیون و 166 هزارتومان اعلام شده است.

 

تاکسی برقی GRE J - MEV Yi

تاکسی برقی GRE J – MEV Yi

محصول برقی GRE از خودروهای معتبر کشور چین است که با مشخصات فنی خوب، خودرویی مطلوب برای شبکه تاکسیرانی کشور و متناسب با نیازهای اساسی تاکسیرانان است و تجربه سفر درون‌شهری مناسبی را برای مسافران فراهم می‌کند. بنابراین ایران خودرو قصد دارد این خودرو را به عنوان تاکسی عرضه کند. ابعاد این خودرو به طول ۴۶۷۵ میلی متر، عرض ۱۸۳۵ میلی متر و ارتفاع ۱۴۸۰ میلی متر می‌رسد و دارای فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی متر است. ظرفیت باتری این خودرو ۴۳.۹ کیلووات است و برد ۴۰۰ کیلومتری دارد. پیشرانه این خودرو قادر به تولید حداکثر توان ۱۱۰ کیلووات و گشتاور ۲۲۵ نیوتن‌متر بوده و حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر برساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز 9.5 ثانیه به ثبت رسیده است.

این محصول برقی وارداتی، با سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش عرضه می‌شود و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است.

 

ری‌را

ری‌را کراس‌اوری کاملا بومی است که توسط ایران خودرو توسعه یافته و نامی ایرانی نیز برای آن انتخاب شده است. این کراس‌اور اولین بار سال گذشته رونمایی شد و امسال نیز ایران خودرو نسخه برقی آن را رونمایی و معرفی کرد.

ری‌را قرار است با موتور EF7P TC تولید شود، که یک موتور 1.7 لیتری توربوشارژ است. این موتور جدیدترین و قدرتمندترین موتور تولید داخل به شمار می‌رود؛ در ضمن این محصول مجهز به نسل جدید گیربکس اتوماتیک شش سرعته (6AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی خواهد بود. حداکثر توان موتور ری‌را 160 اسب‌بخار با حداکثر گشتاور 240 نیوتن‌متر است. در حال حاضر موتور و گیربکس این خودرو مراحل نهایی کالیبراسیون را طی می‌کند.

ری‌را در کلاس کراس‌اور سگمنت B قرار دارد، که پرطرفدارترین گروه کراس‌اورها محسوب می‌شود. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی معادل 4334، 1808 و 1638 میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2590 میلی‌متر است.

ری‌را برقی ایران خودرو، تفاوت ظاهری چشمگیری با نسخه بنزینی‌اش ندارد و تنها جلوپنجره آن بسته شده است. یک باتری 52 کیلووات ساعتی برای آن درنظر گرفته شده است.

بستیون نات برقی

بستیون نات برقی

دومین تاکسی برقی ایران خودرو، از برند چینی فاو بستیون است که امکانات ایمنی و رفاهی مطلوبی را برای تاکسیداران و مسافران ارائه می‌دهد.

 

تاکسی برقی ایران خودرو دارای استانداردهای به‌روز بوده و مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری و ورود به ناوگان تاکسیرانی را دریافت کرده است. این محصول دارای باتری لیتیوم فسفات است که در ۳۰ دقیقه می‌تواند تا ۸۰ درصد شارژ شود و با یک بار شارژ قابلیت پیمایش تا ۴۲۵ کیلومتر را دارد.

 

نات به موتور برقی ۱۶۱ اسب‌بخاری با حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر مجهز شده است. ابعاد آن برابر ۴۴۵۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۸۰ میلی متر ارتفاع و فاصله دو محور ۲۸۵۰ میلی متر می‌رسد. این فضا برای سرنشینان تاکسی بسیار مناسب است.

 

امکانات و تجهیزات آن عبارتند از فرمان برقی، صندلی‌های چرمی شش حالته با تهویه و حالت استراحت برای راننده و چهار حالته برای سرنشین، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، سامانه بازیابی انرژی ترمز و گرمای اضافی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری، سامانه کمک حرکت در سربالایی و … .

 

منبع: bama

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو