صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه ؛ خودرو تارا محبوب روسی‌ها

منبع: تکراتو

1

1402/9/14

10:30


ظاهراً برنامه‌های جدیدی برای صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه درحال انجام است. خودرو تارا به عنوان محبوب‌ترین خودرو ایران خودرو در روسیه شناخته شده است.

صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه ؛ خودرو تارا محبوب روسی‌ها

ظاهراً برنامه‌های جدیدی برای صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه درحال انجام است. خودرو تارا به عنوان محبوب‌ترین خودرو ایران خودرو در روسیه شناخته شده است.

محسن نیک‌بین، مدیرد صادرات ایران خودرو از برنامه‌ جدید صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه خبر داد و گفت که اول باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود. ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروسازی ایرانی سابقه‌ای 20 ساله در صادرات محصولاتش به کشورهایی مانند روسیه، بلاروس، عراق و اتحادیه اوراسیا دارد حالا قصد دارد روند صادرات را گسترش دهد. به نظر می‌رسد که به دلیل علاقه روس‌ها به خودرو تارا، این محصول بیش از دیگر محصولات در برنامه صادرات قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: طرح فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه ؛ شرایط فروش زوتی، چانگان و سوزوکی [+ جزئیات]

صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه از سر گرفته می‌شود

مدیر صادرات ایران خودرو ضمن اشاره به 20 سال سابقه ایران خودرو در صادرات خودرو به کشورهایی نظیر عراق، روسیه، بلاروس و اتحادیه اوراسیا از برنامه‌های جدید ایران خودرو برای صادرات خودرو به کشور روسیه خبر داد.

وی گفت: «برنامه ویژه‌ای برای صادرات به این کشور داریم اما فعلاً زیرساخت‌های لازم برای آن وجود ندارد و باید فراهم کنیم.»

نیک‌بین افزود:

البته قب صادرات ایران خودروبه این منطقه مفصل‌تر بوده است. بعضاً یک دوره‌ای بنا به برخی مسائل مانند مشکلات زیرساختی، عدم تطابق استانداردی و بعدتر، تحریم متوقف شده است. ضمن اینکه در این دوران بیش از ۱۰ هزار دستگاه به این کشورها صادرات داشته‌ایم. هم‌اکنون در آذربایجان سایت تولیدی داریم که مشغول به کار است.

صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه از سر گرفته می‌شود

مدیر صادرات ایران خودرو ادامه داد: «البته در آذربایجان همیشه با قوت و ضعف حضور داشته‌ایم. درحال حاضر نیز برنامه‌هایی برای صادرات به روسیه داریم که ابتدا باید زیرسا‌خت‌های لازم فراهم شود و بعد برنامه را پیش ببریم. مهمترین موضوع در روسیه نیز به بحث خدمات پس از فروش و مسائل استانداردی بازمی‌گردد.»

نیک بین درخصوص محصولات صادراتی به روسیه گفت:

برای بررسی و بازارسنجی حدود ۶ ماه پیش برخی محصولات از جمله سورن، تارا، دنا و چند محصول دیگر به روسیه ارسال شد تا بازار خودرو روسیه را به درستی ارزیابی کنیم. همچنین باید الزاماتی را که بازار خودرو روسیه و قوانین آن می‌طلبد، اجرایی کنیم.

این مدیر ایران خودرو توضیح داد: «بررسی‌های نشان داده است که خودرو تارا در میان دیکر محصولات ما از اقبال بیشتری برخوردار بوده و ظرف روش علاقه بیشتر نسبت به آن نشان داده است تا محصولات دیگر؛ به همین دلیل بخش خدمات پس از فروش و تأمین قطعات خودرو تارا در این کشور در دستور کار قرار گرفته است.»

مدیر صادرات ایران خودرو همچنین در خصوص نحوه همکاری میان دو کشور در اشاره کرد:

معتقد هستیم که باید جریان انتقال تکنولوژی بین دو کشور ایران و روسیه برقرار شود و بر همین اساس در حال گفتگو با روس‌ها هستیم. در حال ارزیابی موضوعات هستیم و پس از اینکه موضوعات به سرانجام رسید، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی توضیح داد: «برای صادرات خودرو به روسیه ابتدا به صورت CBU اقدام کرده‌ایم و پس از گذشت مراحل ارزیابی به صورت CKD به بازار خودرو کشور روسیه قدم خواهیم گذاشت.»

صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه از سر گرفته می‌شود

نیک‌بین همچنین از احتمال صادرات نسخه برقی تارا به روسیه و اوراسیا خبر داد و گفت:

البته صادرات ایران خودرو به این بازارها محدود نمی‌شود و در حال بررسی و بازارسنجی در سایر بازارها نیز هستیم.

مدیر صادرات ایران خودرو اضافه کرد: «از سال ۱۳۸۴ در ایران خودرو ساختاری برای صادرات شکل گرفت که تا این لحظه حدود ۲۵۰ هزار خودرو صادر شده است. در حال حاضر نیز در تلاش هستیم که بتوانیم از محل صادرات بخشی از نیازهای ارزی را تامین کنیم و در عین حال فضا را برای ورود به سایر کشورها آماده کنیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص برنامه‌های صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو