ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا

منبع: سیمرغ

1

1402/9/20

12:02


ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا

هشدار وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا

حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: تاکنون از ۲۲ شرکت، ۱۴ شرکت خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شده‌اند و بقیه شرکت‌ها طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلام‌های مربوط به خدمات پس از فروش در سامانه جامع خدمات، پاسخ دهند.

حمید محله‌ای گفت: زیرساخت‌های لازم برای اتصال شرکت‌های خودرویی شامل تولید کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده را برای اتصال به سامانه جامع خدمات پس از فروش فراهم کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت افزود: تاکنون از ۲۲ شرکت، ۱۴ شرکت خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شده‌اند، اما هنوز دو شرکت بزرگ خودروساز کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا به این سامانه متصل نشده‌اند.

محله‌ای در ادامه گفت: طبق آیین نامه اجرایی تبصره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۲ شرکت‌های خودرویی تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلام‌های مربوط به خدمات پس از فروش که در سامانه جامع خدمات پس از فروش مطرح می‌شود پاسخ دهند.

به گفته محله‌ای یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اتصال شرکت‌های خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش شفافیت ارائه خدمات آن‌ها و ایجاد امکان شکایت از عملکرد این شرکت‌ها توسط مردم است.

لازم به ذکر است بر اساس ماده ۴ قانون حقوق مصرف کنندگان همه شرکت‌های خودرویی شامل تولید کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده موظف هستند خدمات پس از فروش ارائه دهند و بر اساس ساز و کار‌های وزارت صمت این خدمات باید در بستر سامانه جامع خدمات پس از فروش اتفاق بیفتد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو