مذاکره با عراقی ها برای برگزاری نمایشگاه ها و معرفی صنایع دستی کرمانشاه در این کشور

منبع: همگردی

1

1402/10/16

18:08


ایسنا/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، مذاکره با عراقی ها برای برگزاری نمایشگاه ها و معرفی صنایع دستی کرمانشاه در این کشور صورت گرفت.

داریوش فرمانی در اختتامیه دومین جشنواره صنایع دستی بسیج در کرمانشاه با اشاره مهمترین رویکردهای حوزه صنایع دستی استان اظهار کرد: یکی از رویکردهای مهم ما در این حوزه آموزش رشته های مختلف صنایع دستی است.

وی افزود: در این راستا طی سال گذشته حدود 400 نفر در استان آموزش های صنایع دستی دیدند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: ترویج استفاده از صنایع دستی، صادرات، بازاریابی، نوآوری و خلاقیت از دیگر رویکردهایی است که بصورت جدی آنها را در دستور کار قرار داده ایم و اتفاقات خوبی هم در این حوزه ها در استان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما باز زنده سازی رشته های فراموش شده است و خوشبختانه امسال توانستیم رشته جاجیم بافی را احیاء کنیم.

فرمانی به اهمیت طراحی، خلاقیت و نوآوری در فروش محصولات صنایع دستی اشاره کرد و گفت: اگر یک هنرمند با کیفیت ترین محصول را تولید کند، اما طراحی و بسته بندی مناسبی نداشته باشد، بازاریابی و فروش چندانی نخواهد داشت. بنابراین در این زمینه هم اقداماتی در حال اجرا داریم.

مذاکره با عراقی ها برای برگزاری نمایشگاه ها و معرفی صنایع دستی کرمانشاه در این کشور

وی در ادامه با بیان اینکه اقداماتی هم برای توسعه صادرات صنایع دستی در حال اجراست، افزود: به این منظور برگزاری دوره ای نمایشگاه های صنایع دستی در دیگر کشورها خصوصا عراق را در برنامه داریم و مذاکراتی هم صورت گرفته و قرار است بزودی یکی از مسئولین عراقی در این حوزه سفری به کرمانشاه داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه در خصوص برنامه های اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی استان هم گفت: امسال حدود 60 میلیارد تومان تسهیلات را در حوزه مشاغل خانگی با اشتغالزایی 360 نفر جذب کردیم.

وی اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی را به صرفه و با هزینه کمتر نسبت به سایر حوزه ها دانست و افزود: میتوان با حداقل اعتبارات و امکانات در حوزه صنایع دستی شغل ایجاد کرد.

فرمانی در بخش دیگری از سخنانش تعداد هنرمندان صنایع دستی استان را 25 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این هنرمندان در قالب مشاغل خانگی، کارگاه های انفرادی و گروهی فعالیت می کنند.

وی با تاکید براینکه صنایع دستی کرمانشاه ظرفیتهای بسیار بالایی دارد، گفت: تاکنون 164 اثر صنایع دستی در استان مهر اصالت ملی و هشت اثر هم مهر اصالت جهانی گرفته اند.

مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره صنایع دستی بسیج در کرمانشاه اظهار کرد: برای برگزاری این جشنواره 60 اثر صنایع به دبیرخانه جشنواره در استان ارسال شد که از بین آنها 35 اثر به نمایش درآمد.

وی اضافه کرد: از بین آثاری که در این جشنواره حضور داشتند، پنج اثر برای حضور در جشنواره سراسری صنایع دستی بسیج در تهران انتخاب شد.

فرمانی در پایان هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه، رشد و تقویت رشته های صنایع دستی در استان، باز زنده سازی رشته های فراموش شده یا کمرنگ شده و نیز شناسایی هنرمندان گمنام و خلاق بویژه هنرمندان بسیجی اعلام کرد.

مذاکره با عراقی ها برای برگزاری نمایشگاه ها و معرفی صنایع دستی کرمانشاه در این کشور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو