آیا عمل بینی روی لبخند تاثیر میگذارد؟

1

1402/10/16

23:59


جراحی زیبایی بینی که با نام رینوپلاستی نیز شناخته می شود، پروسه ای است که شامل تغییر شکل موقعیت یا ظاهر بینی و یا به اصلاح ناهنجاری های ناشی از آسیب یا ژنتیک میپردازد. به طور معمول، مراجعین ، نگران تاثیر رینوپلاستی روی لبخند و حتی تاثیر عمل بینی روی دهان و دندان خود هستند که پس از هرگونه تغییر چهره کاملا طبیعی است. این مطلب به شما کمک می کند تا درک بهتری از تاثیر جراحی زیبایی روی لبخند و اجزای صورت خود داشته باشید و انتظارات واقع بینانه تری بسازید. پس در ادامه همراه ما باشید. 

آیا عمل بینی روی لبخند تاثیر میگذارد؟

 

تاثیر عمل بینی روی شکل صورت

چرا تغییر شکل بینی باعث تغییر در کل ظاهر فرد می شود؟ دلیل اصلی این است که بینی نقش یک عضو مرکزی در صورت را ایفا می کند. بینی ساختاری است که به سمت گونه ها، فک و پیشانی کشیده می شود و به کل صورت، شخصیت می بخشد. به این معنی که ساختار، شکل و نیمرخ صورت، تعیین کننده نحوه همخوانی سایر ویژگی های چهره با یکدیگر هستند. اندازه، شکل یا ظاهر بینی به دلیل موقعیت مهمی که در صورت دارد، می تواند باعث هماهنگی یا عدم هماهنگی کلی چهره شود. اگر بینی خیلی بزرگ، کج، صاف یا مستقیم باشد، بر کل صورت تاثیر می گذارد. هنگامی که بینی را جراحی و اصلاح می کنید، سایر ویژگی های صورت بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، زیرا عمل زیبایی بینی باعث هماهنگی و تعادل دوباره در چهره می شود. در نتیجه تاثیر عمل بینی روی صورت نه تنها طبیعی است بلکه باعث بهبود ظاهری آن می شود. 

تاثیر عمل بینی روی لبخند

در حالی که بینی و لبخند اجزای به هم پیوسته‌ صورت هستند، عضلات مسئول لبخند در گونه‌ ها و اطراف دهان قرار گرفته‌ اند و ارتباط مستقیمی با ساختار بینی ندارند. بنابراین، تغییراتی که در طول راینوپلاستی ایجاد می‌شوند، معمولا مستقیما بر لبخند شما تاثیر نمی‌ گذارند. با این حال، تغییرات گسترده و سنگین روی بینی، به خصوص در جراحی‌ های عمل بینی باز، می‌ تواند به صورت غیرمستقیم روی لبخند تاثیر بگذارد. کاهش قابل توجه سایز یا شکل بینی می‌ تواند منجر به تضادهای بصری شود که بر درک لبخند تأثیر می‌ گذارند. جراحان ماهر، هماهنگی کلی صورت را در حین جراحی در نظر می‌ گیرند و اطمینان می‌ دهند که هر تغییری که ایجاد می‌ شود، با زیبایی کلی چهره هماهنگ باشد.

آیا عمل جراحی بینی بر فرم لب‌ها تاثیر دارد؟

چیزی که اغلب از جراحان زیبایی پرسیده می شود، ارتباط بین بینی و لب بالایی و بطور کلی تاثیر عمل بینی روی لب است. خودتان می توانید این ارتباط را ببینید: انگشت خود را روی نوک بینی بگذارید و به آرامی به سمت بالا بکشید. آیا لب بالایی شما حرکت می کند؟ برای اکثر افراد، حرکت بینی باعث حرکت لب بالایی می شود. وقتی صحبت از جراحی می شود، عمل بینی یا رینوپلاستی می تواند به طور دائمی بر ظاهر و برجستگی لب بالایی تاثیر بگذارد. این چیزی است که قبل از جراحی باید در نظر گرفته شود و یک جراح با تجربه آن را در نظر خواهد گرفت.

به طور کلی، هدف عمل بینی تغییر چیزی به نام برجستگی نوک بینی است. این امر به نوبه خود زاویه بین نوک بینی و لب بالایی را تغییر می دهد. به طور مشابه، زمانی که برجستگی نوک کاهش یابد، می تواند منجر به افتادگی لب بالایی شود.

چرا نمیتوانم بعد از عمل بینی لبخند بزنم؟

نگرانی رایجی که در دوران نقاهت جراحی بینی برای برخی از بیماران وجود دارد، مربوط به لب بالایی و حرکت دادن آن هنگام لبخند زدن است. در هفته ها و ماه های اولیه پس از جراحی زیبایی بینی، داشتن لب بالایی سفت برای بسیاری از بیماران طبیعی است. این موضوع به ویژه در صورتی که جراحی به ناحیه کولوملا (قسمتی از بینی که آن را از دو طرف به هم متصل می کند) نزدیک باشد، رایج تر است. تورمی که ممکن است در این ناحیه ایجاد شود، اغلب باعث احساس سفتی لب بالایی و محدودیت در لبخند زدن می شود. توصیه جراحان این است که به هیچ وجه سعی نکنید این احساس را نادیده بگیرید و بر آن غلبه کنید. این کاملا طبیعی است و تلاش برای لبخند زدن شدید در مرحله اولیه نقاهت رینوپلاستی، گاهی اوقات می تواند به ساختار جراحی تازه ترمیم شده آسیب برساند و در نهایت منجر به نتیجه ای نه چندان مطلوب شود. به همین دلیل، اغلب توصیه می شود که فقط لبخند آرام را تمرین کنند، لبخندی با حداقل حرکت و فشار روی قسمت پایین بینی. این بهترین راه برای محافظت از ناحیه جراحی و اطمینان از نتیجه مطلوب است.

آیا جراحی بینی روی فک تاثیر می گذارد؟

 بله، جراحی بینی می تواند روی فک تاثیر بگذارد. اما این تأثیر معمولا غیرمستقیم است و به نوع جراحی بینی و نحوه انجام آن بستگی دارد. بینی و فک دو ساختار مهم صورت هستند که با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند. بینی در مرکز صورت قرار دارد و همانطور که قبلا اشاره کردیم، به عنوان یک نقطه کانونی عمل می کند. فک نیز یک ویژگی مهم صورت است که به تعیین شکل و ظاهر صورت کمک می کند. تاثیر عمل بینی روی فک طبیعی است. به عنوان مثال، اگر بینی کوچکتر شود، فک بزرگتر به نظر می رسد. اگر بینی بلندتر شود، فک کوتاهتر به نظر می رسد. علاوه بر این، جراحی بینی می تواند روی عملکرد فک نیز تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر جراحی بینی به ساختارهای زیرین بینی مانند استخوان های آن یا غضروف ها آسیب برساند، می تواند منجر به مشکلاتی در جویدن، صحبت کردن و تنفس شود. این مشکلات می توانند بر عملکرد فک تاثیر منفی بگذارند. 

در بیشتر موارد، تاثیر جراحی بینی بر فک بسیار خفیف است و قابل توجه نیست. انتخاب یک جراح متخصص و حرفه ای می تواند از درصد این تاثیرات تا حد زیادی پیشگیری کند.

منبع : dr-hosnani.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو