آب کرفس بعد از عمل بینی + دستور 3 نوشیدنی خوشمزه

منبع: تاپ ناز

1

1402/10/21

14:25


شاید شما هم از این و آن شنیده باشید که بعد از عمل بینی بهترین کار، نوشیدن آب کرفس و آب آناناس است. حتی برخی از پزشکان نیز توصیه می‌کنند …

آب کرفس بعد از عمل بینی

شاید شما هم از این و آن شنیده باشید که بعد از عمل بینی بهترین کار، نوشیدن آب کرفس و آب آناناس است. حتی برخی از پزشکان نیز توصیه می‌کنند که نوشیدن آب کرفس بعد از عملی بینی می‌تواند در کاهش تورم و افزایش سرعت بهبودی، موثر باشد.

به همین دلیل، در این مقاله، نگاهی به حقیقت این ماجرا می‌اندازیم تا ببینیم که آیا چنین ادعایی حقیقت دارد یا نه؛ با ما همراه باشید.

چه ویتامین‌هایی در آب کرفس و آناناس وجود دارند؟

برای آنکه بتوانیم بهتر با خاصیت این دو ماده غذایی و تاثیر نوشیدن آب کرفس بعد از عمل بینی آشنا شویم، باید آنها را وارسی کنیم تا ببینیم چه در چنته دارند.

در آناناس چه خبر است؟

اولین ویتامینی که در آناناس به فراوانی وجود دارد، ویتامین C است؛ البته در کنار آن می‌توانیم به ویتامین‌های A، K و B6 هم اشاره کنیم. از نظر مواد معدنی هم می‌توانیم به تیامین، ریبوفلاوین، اسید پنتونیک، منگنز، مس، کلسیم، آهن و… اشاره کنیم.

در کرفس چه خبر است؟

کرفس، سرشار از ویتامین‌های گروه B است؛ همچنین، وجود زیاد ویتامین C در این نوشیدنی باعث شده تا با مصرف آن، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای گذر سریع‌تر دوران نقاهت تامین شوند.

البته مقدار کمتری از ویتامین‌های E، A، K و D هم در کرفس خام وجود دارند. در کنار این موارد، مواد معدنی موجود در کرفس هم دست‌ کمی از ویتامین‌هایش ندارند؛ مانند کلسیم، مس، منیزیم، فسفر و… . لازم به ذکر است که از نظر آب و فیبر هم کرفس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ پس حتما این نوشیدنی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

چطور آب کرفس و آناناس به بهبودی بعد از عمل بینی کمک می‌کنند؟

حالا باید دید که وجود این همه ویتامین و مواد معدنی چه تاثیری روی بهبودی بعد از عمل بینی گوشتی شما دارد.

کاهش التهاب بینی

کرفس حاوی لوتئولین، آنتی اکسیدان و فلاونول‌ نیز است. این سه ماده، خاصیت ضدالتهابی بسیار قوی دارند و می‌توانند تورم و التهاب بعد از عمل بینی را بهبود ببخشند. البته که آناناس هم در کاهش التهاب‌ها، دوشادوش آب کرفس حرکت می‌کند.

از طرفی دیگر، وجود آنزیم بروملین و مقدار زیادی ویتامین C در آناناس، نه تنها باعث کاهش التهاب‌های بینی می‌شود، بلکه با تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوی ابتلا به بیماری‌های دیگر را هم می‌گیرد. به این ترتیب، اولین دلیل اصلی نوشیدن آب کرفس بعد از عمل بینی، هویدا شد.

جلوگیری از خونریزی شدید بعد از عمل بینی

کرفس و آناناس، هر دو ویتامین K دارند؛ این ویتامین، می‌تواند به بهتر شدن انعقاد خون کمک کرده و از خونریزی بیشتر جلوگیری کند. بنابراین، از این دریچه هم می‌توانیم ببینیم که مصرف کرفس بعد از عمل بینی می‌تواند مفید باشد.

تاثیرات آب کرفس

بهبود سریع‌تر زخم‌ها با آب آناناس

در مورد وجود آنزیم بروملین در آناناس برایتان گفتیم؛ این آنزیم می‌تواند با جلوگیری از ایجاد لخته‌های خونی به کاهش کبودی‌های صورت و بینی کمک کند. بنابراین، مصرف آب آناناس بعد از عمل بینی، فراموش نشود.

جلوگیری از ایجاد یبوست

یکی از مشکلاتی که بعد از عمل بینی برای افراد پیش می‌آید، یبوست است؛ مصرف کرفس آبپز و نرم شده و کمپوت پوره شده آناناس می‌تواند به دلیل وجود فیبر قابل توجه در این دو ماده غذایی به سلامت روده‌ها، جلوگیری از یبوست و برطرف شدن آن کمک کند.

افزایش آرامش بعد از عمل بینی

استرس می‌تواند تاثیری منفی روی سیستم ایمنی بدن بگذارد؛ به‌ ویژه بعد از عمل بینی که صورت فرد دچار تورم و کبودی می‌شود و نگران شکل نهایی بینی خود است، استرس بیشتری را تحمل می‌کند. از این گذشته، اثر استرس‌های قبل از عمل هم هنوز در بدن زیباجو وجود دارد. ترکیب ویژه مواد معدنی فراوان در آناناس و کرفس می‌تواند به شکلی طبیعی باعث آرامش بدن و مقابله با عوارض استرس شود.

طرز تهیه دو نوشیدنی خوشمزه با کرفس و آناناس

برای آنکه بتوانید از آب کرفس بعد از عمل بینی استفاده کرده و از آن لذت بیشتری هم ببرید، دو طرز تهیه برایتان آماده کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم حتما آن‌ها را امتحان کنید. فقط یادتان باشد که شاید طعم کرفس چندان برایتان جالب نباشد.

آب کرفس و نعنا

برای تهیه این نوشیدنی سرشار از ویتامین، یک دسته کرفس کامل را همراه با چند برگ نعنا داخل آبمیوه‌گیری بریزید. سپس یک لیموی تازه را برش داده و چند قطره از آن را داخل آب کرفس و نعنا بچکانید.

نوشیدنی های مختلف با آب آناناس و کرفس

آب آناناس و کرفس

در این آبمیوه خوشمزه، ما از خواص هر دو ماده غذایی یعنی آناناس و کرفس، بهره می‌گیریم. برای تهیه آن آب یک دسته کرفس را به همراه چند برگ نعنا بگیرید. در کنار آن چند تکه آناناس تازه را هم آبگیری کرده و سپس به مخلوط آبمیوه خود مقداری عسل اضافه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

تا چه زمانی می‌توانیم آب کرفس و آناناس را مصرف کنیم؟

شما می‌توانید قبل و بعد از عمل بینی، از آب کرفس و آب آناناس برای جلوگیری و درمان التهاب، تورم، کبودی، خونریزی بعد از عمل، افزایش قدرت ایمنی بدن و… استفاده کنید. فقط یادتان باشد که مانند هر ماده غذایی دیگر در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید و بدانید که مصرف آب آناناس بعد از عمل بینی به معنای پشت گوش انداختن بقیه دستور‌های مراقبتی نیست.

مفیدتر از آب آناناس و کرفس!

درست است که مصرف آب آناناس و آب کرفس بعد از عمل بینی می‌تواند روی کاهش التهاب، کبودی و افزایش بهبودی بعد از عمل تاثیر بگذارد ولی نکته مهم‌تر، انتخاب درست جراح عمل بینی است. اگر در این انتخاب، موفق باشید نه تنها عوارض بعد از عمل را خیلی کمتر تجربه می‌کنید بلکه دوره نقاهت خود را هم با دردسرهای کمتری سپری خواهید کرد.

در این زمینه، پیشنهاد ما به شما دکتر «علی قارونی» است. دکتر قارونی در زمینه عمل بینی گوشتی، استخوانی و عمل ترمیمی، تجربه و مهارت زیادی دارد. تاکید دکتر قارونی بر تناسب بینی عمل شده با دیگر اعضای چهره زیباجو باعث شده تا مراجعه‌کنندگان به دکتر قارونی از نتیجه عمل خود رضایت داشته باشند.

در کنار عمل بینی، دکتر قارونی در زمینه پروتز گونه، پروتز چانه، جراحی پلک، لیفت صورت و گردن، تزریق ژل و تزریق بوتاکس هم فعالیت تخصصی انجام می‌دهد. بنابراین، در این زمینه هم می‌توانید روی تجربه و مهارت این جراح با تجربه، حساب باز کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو