هواپیمایی قطرایرویز

هواپیمایی قطرایرویز


منبع: بیتوته

1

1402/10/18

10:32


بهترین ایرلاین ها برای سفر به دبی



سفر به دبی یکی از کارهایی است که بسیاری از هموطنان ما با توجه به همسایگی به این شهر و کشور امارات برنامه‌های مسافرت‌های خارجی خود قرار می‌دهند. مسافرت به شهر آسمانخراش‌ها به دلایل زیادی از جمله تفریح، کار و تجارت و زندگی انجام می‌شود. تقریبا اکثریت مسافرین به دبی از طریق هواپیما به این شهر سفر می‎کنند و کمتر کسانی هستند که از طریق دریا به دبی بروند.

 

مسافران خوش‌سلیقه‌ای که در جستجوی بهترین ایرلاین‌ها برای سفر به دبی هستند، باید بدانند که کدام شرکت هواپیمایی برای سفر آنها مناسب‌تر است زیرا هر کس با توجه به شرایط و موقعیت خودش، اولویتی دارد که مفهوم بهترین را برای او تغییر می‌دهد. در اینجا به معرفی بهترین ایرلاین‌هایی که به شهر دبی پرواز می‌کنند، می‌پردازیم تا هر مسافری با توجه به موقعیت و شرایط خودش مناسب‌ترین هواپیمایی را انتخاب نماید.

 

بهترین ایرلاین ها برای سفر به دبی

 

دبی یک مقصد مهم و معروف گردشگری در سراسر جهان است، از این رو ایرلاین‌های فراوانی برای این شهر پرواز دارند. تقریبا از تمامی هواپیمایی‌های بین‌المللی سراسر جهان پروازهای مختلف به کشور امارات و شهر معروفش دبی که بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی جهان از نظر تردد را دارد، صورت می‌گیرد. با این ترافیک هواپیما و ایرلاین‌های مختلف، مسافران باید بهترین ایرلاین ها برای سفر به دبی را بشناسند تا بتوانند هنگام رزرو یا خرید بلیط هواپیما دبی بهترین گزینه‌ها را انتخاب نمایند تا سفری امن و راحت به این مقصد شگفت‌انگیز که به شهر تجملات نیز معروف است، داشته باشند.

 

هواپیمایی قطرایرویز

هواپیمایی قطرایرویز (Qatar Airways)، شرکتی است که به کشور قطر تعلق دارد و با عمری بیش از 20 سال است یکی از معروف‌ترین ایرلاین به بیش از ۱۵۰ مقصد در خاورمیانه، آفریقا، آسیای میانه، آمریکا جنوبی و شمالی، خاور دور، اروپا و اقیانوسه پرواز دارد. این شرکت یکی از اعضای اتحادیه شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی است. هواپیمایی قطرایروز از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا است که بیش از ۲۲۰ فروند هواپیمای جت مسافربری دارد. این شرکت از سال ۲۰۰۹ تاکنون چندین بار به صورت پیاپی جایزه بهترین خدمه را در میان شرکت‌های هواپیمایی دریافت کرده است.

 

پروازهای قطرایرویز از دوحه به قشم، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس و تهران و فرودگاه لار انجام می‌شود. هم‌چنین با قطرایرویز می‌توان به دبی پرواز کرد و یا بلیط پروازهای ترانزیت این هواپیمایی را خریداری نمود. کلاس‌های هواپیمایی قطر شامل موارد زیر است:

 

کلاس درجه یک یا فرست کلاس (F Class): دارای صندلی‌های بسیار راحت، سامانه گرمایشی و سرمایشی و مجهز به ماساژور. در مقابل این صندلی‌ها تلویزیون پیشرفته و لمسی قرار گرفته و بهترین و جدیدترین فیلم‌های جهان را می‌توان در آنها مشاهده کرد. بلیط فرست کلاس امکاناتی نظیر حمام، سرویس بهداشتی اختصاصی، تخت خواب و اتاق خصوصی را به مسافران ارائه می‌دهد.

 

کلاس تجاری یا بیزینس کلاس (B Class): این کلاس پروازی از فرست کلاس اقتصادی‌تر بوده ولی همچنان دارای امکانات بسیار خوبی هستند. صندلی‌های این کلاس پروازی قابلیت تبدیل شدن به یک تخت خواب را دارند. پذیرایی در کلاس تجاری همچون فرست کلاس بسیار خاص و ویژه است و بهترین سرآشپزان جهان برای این دو کلاس پروازی در ایرلاین قطرایرویز آشپزی می‌کنند.

 

کلاس اقتصادی یا اکونومی کلاس (E Class): صندلی‌های این کلاس همچنان راحت بوده و دارای صفحه نمایش مخصوص هستند که امکان تماشای برنامه‌های شبکه‌های مختلف را دارند. مجموعه‌ای از فیلم‌ها، موسیقی‌ و برنامه‌های سرگرم کننده به همراه اطلاعاتی درباره کشور مقصد و مبدا انواع بازی‌های مختلف، نقشه‌های هوایی و.... وجود دارد.

 

هواپیمایی فلای دبی

هواپیمایی فلای دبی (Flydubai) از خطوط هواپیمایی کشور امارات واقع در شهر دبی است که یکی از بهترین ایرلاین ها برای رزرو بلیط هواپیما دبی و سفر به این شهر شگفت‌انگیز به شمار می‌آید. فلای دبی علاوه بر شهر دبی به مقاصد زیادی اروپا، آسیا و آفریقا پرواز دارد و بیش از 90 فرودگاه را در سراسر این سه قاره پوشش می‌دهد. پروازهای ایرلاین فلای دبی در دو کلاس اکونومی و بیزینس هستند و بنابراین فلای دبی یکی از شرکت‌های هواپیمایی اقتصادی برای مسافران است.

 

فرودگاه‌هایی در ایران که ایرلاین فلای دبی از آنها پرواز دارند عبارتند از: تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، لار، بندرعباس و اهواز. این ایرلاین از آن جهت برای مسافران مناسب است که با آن از سراسر کشور می‌توانند به مقصد دبی پرواز کنند و پروازهای آن به دبی از یک شهر خاص انجام نمی‌پذیرد. بنابراین مسافران برای رسیدن به فرودگاه مبدا، لازم نیست حتما خود را به یک یا دو شهر محدود کنند و به این ترتیب در هزینه و وقت آنها برای رسیدن به نزدیک‌ترین فرودگاه تا شهر خودشان صرفه‌جویی می‌شود. شرایط مسافران در دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی به صورت زیر است.

 

کلاس بیزینس: این کلاس دارای صندلی‌هایی با روکش چرم و بسیار پهن است. صندلی‌ها با صندلی جلویی فاصله زیادی دارند و امکان استراحت به حالت نیمه درازکشیده حتی برای افراد قد بلند هم وجود دارد. استفاده از اینترنت امکان دیگری است که در این کلاس پروازی وجود دارد. علاوه بر این هر مسافر در کلاس تجاری دارای یک صفحه ‌نمایش اختصاصی است. پذیرایی در این کلاس با منوی غذاهای خوشمزه و اسنک‌ به همراه نوشیدنی‌های سرد و گرم انجام می‌شود.

 

کلاس اکونومی یا اقتصادی: صندلی‌های راحت و با شرایط مناسب با بدن یا همان ارگونومی که مسافر در پروازهای طولانی احساس راحتی بنماید. امکان تماشای فیلم برای مسافران در مانتیور اختصاصی خودشان ممکن است. پذیرایی اسنک‌ و نوشیدنی‌های گرم به صورت رایگان بوده و مسافران امکان خرید سایر خوراکی‌ها را خواهند داشت. مسافران برای اتصال به اینترنت وای‌فای باید هزینه‌ای را پرداخت نمایند.

 

هواپیمایی ترکیش ایر

هواپیمایی ترکیش ایر (Turkish Air) یا ترکیش ایرلاینز یکی از معروف‎ترین شرکت‌های هواپیمایی در خاورمیانه است که پروازهای زیادی به سراسر دنیا دارد. ترکیش ایرلاینز علاوه بر معروفیت در خاور میانه، از بهترین شرکت‌های هواپیمایی در دنیا به شمار می‌آید میست و در سال‌های اخیر جوایز متعددی نظیر بهترین ایرلاین اروپایی، برترین ایرلاین در جهان و... را از آن خود نموده است.

 

هواپیمایی ترکیش از تهران و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به مقصد دبی پرواز دارد. این هواپیمایی دارای سه کلاس پروازی کامفورت، بیزنس و اکونومی است که ویژگی‌های هر کدام در ادامه آمده است:

 

کلاس اکونومی: کلاس اقتصادی یا اکونومی ارزان‌ترین کلاس پروازی در ترکیش ایرلانز است که دارای صندلی‌هایی با عرض حدود 77 سانتی‌متر است. این صندلی‌ها امکان نشستن راحت و تماشای فیلم را از مانیتورهای اختصاصی برای هر مسافر فراهم می‎کنند. در صندلی پورت یواس‌بی برای شارژ تلفن همراه و لپ‌تاپ وجود دارد.

 

کلاس پروازی کامفورت: واژه کامفورت به معنای راحت، یک کلاس پروازی اکونومی در هواپیمایی ترکیش است. در این کلاس پروازی صندلی‌های بزرگ‌تر و با فاصله بیشتر نسبت به کلاس پروازی اکونومی قرار دارند و سایر خدمات شبیه به اکونومی است.

 

کلاس پروازی بیزینس: در کلاس پروازی بیزینس ترکیش ایر، صندلی‌ها به صورت تاشو بوده و دارای 2 متر طول هستند و امکان خوابیدن و استراحت به صورت درازکش را برای مسافران فراهم می‌کنند. این صندلی‌ها دارای امکانات صوتی و تصویری بوده و برای کسانی که بلیط این کلاس پروازی را خریده‌اند، مسیر ورود و خروج جدایی از مسافران اکونومی و کامفورت در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این مسافران می‌توانند درخواست لباس راحتی، دمپایی و اینترنت پرسرعت بوده و منوی غذایی متنوع‌تری داشته باشند.

 

سفر به دبی

 

هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات (Emirates Airline) از ایرلاین‌های معروف و معتبر در سراسر جهان است که در زمره پیشرفته‌ترین‌ و خوش‌نام‌ترین ایرلاین‌ها در صنعت هوایی دنیا است. هواپیمایی امارات چهارمین شرکت هواپیمایی جهان از نظر تعداد مسافران بین‌المللی است. مرکز اصلی این هواپیمایی، فرودگاه بین‌المللی دبی است و یکی از بهترین گزینه‌ها و ایرلاین‌ها برای سفر به دبی به ویژه از ایران است. حمل بار وسایل مسافران این هواپیمایی با شرکت اسکای کارگو امارات (Emirates SkyCargo) بوده و کیفیت بالایی دارد. همچنین این ایرلاین، سابقه تولید کم‌ترین گازهای گلخانه‌ای در جهان را دارد و به سمت پروازهای سبز حرکت می‌کند.

 

هواپیمایی امارات دارای مقاصد پروازی زیادی است که ۸۵ کشور جهان و ۱۶۱ شهر در شش قاره جهان انجام می‎شود. از ایران پروازهای زیادی به دبی توسط این ایرلاین انجام می‌شوند. می‌توان ادعا کرد. این هواپیمایی دارای سه کلاس پروازی فرست کلاس، بیزینس یا تجاری و اکونومی است.

 

فرست کلاس: در هواپیمایی امارات، بلیط‌های کلاس پروازی فرست کلاس به دو صورت ارائه می‌شود. مدل اول سوئیت کاملا شخصی است که درهای آن از زمین تا سقف هواپیما امتداد می‌یابند و مدل دوم سوئیت شخصی است که درهای آن سقف هواپیما ادامه ندارند. در این کابین‌ها مینی بار، تلویزیون‌، صندلی‌های تخت‌خواب‌شو وجود داشته و حمام و سرویس بهداشتی لوکس از امکانات این کلاس پروازی در ایرلاین امارات است.

 

بیزینس کلاس: در این نوع کلاس پروازی، فاصله صندلی مسافر تا صندلی جلویی یک و نیم متر است. چراغ مطالعه، ماساژ، صفحه نمایش، خروجی یواس‌بی به همراه بیش از ۶۰۰ کانال برای تماشای فیلم، به علاوه مینی بار بوده و قابلیت تخت خواب شدن از امکانات کلاس تجاری یا بیزینس است.

 

کلاس اکونومی: فاصله صندلی مسافر تا صندلی جلویی بیش بین 79 تا 86 سانتی‌متر است که امکان نشستن راحت را فراهم می‌کند. در طول پرواز با اسنک و نوشیدنی گرم وسرد از مسافران پذیرایی شده و در صفحه نمایش مقابل مسافر امکان تماشای فیلم و نمایش‌های تلویزیونی، گوش دادن به موسیقی و بازی وجود دارد.

 

پرواز به دبی با امارت

گفتیم که هواپیمایی امارات ایرلاین از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان است. مسافرانی که قصد سفر از طریق پروازهای امارات به دبی را دارند، می‌توانند از سه شهر تهران، شیراز و مشهد برای سفر به دبی اقدام نمایند. این پروازها دارای کیفیت عالی بوده و هزینه آنها نسبت به هزینه برخی از پروازهای داخلی کمی بیشتر است.

 

سیستم پذیرایی و این هواپیمایی توسط سرآشپزهای بین‌المللی و مجرب انجام می‎گیرد و دارای غذاهای متنوعی است که مناسب همه مسافران اعم از گیاه‌خواران، افرادی با محدودیت‌های مذهبی، کسانی با غذاهایی متناسب با رژیم پزشکی خاص و... می‌توانند غذای دلخواه خود را نوش جان کنند. انواع نوشیدنی الکلی و غیرالکلی، گرم و سرد نیز برای مسافران در نظر گرفته می‌شود.

 

علاوه بر این که می‌توان با هواپیمایی امارات به دبی پرواز کرد، سایر مقاصدی که می‌توان برای سفر در نظر گرفت عبارتند از قاره آفریقا، قاره آسیا، قاره اقیانوسیه و حاشیه اقیانوس آرام، کشورهای زیادی در قاره اروپا، کشورهای قاره آمریکای شمالی و کشورهای خاور میانه.

 

پرواز به دبی با امارت ایرلاین

 

هواپیمایی اتحاد

شرکت هواپیمایی اتحاد (Etihad Airways) یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی امارات متحده عربی است که به ۹۶ فرودگاه در شش قاره پرواز مستقیم دارد. این هواپیمایی یکی از شش ایرلاین برتر دنیا است. هواپیمایی اتحاد از شهرهای مختلف ایران برای دبی پرواز دارد اما بیشترین این پروازها از تهران و فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود. پروازهای این ایرلاین دارای سه کلاس پروازی فرست کلاس، بیزنس کلاس و اقتصادی یا اکونومی است.

 

فرست کلاس: فضای داخلی در این کلاس پروازی به یک آپارتمان مجلل شباهت دارد. وجود صندلی‌های با روکش چرم که به اندازه کافی برای نشستن مسافران راحت هستند و همچنین تختخواب‌های جداگانه و امکان بستن در، به مسافران احساس آرامش هدیه می‎دهند. تلویزیون، منوی غذای متنوع و پذیرایی عالی از ویژگی‌های این کلاس پروازی است.

 

بیزنس کلاس: این کلاس پروازی دارای فضای اختصاصی وسیع، حریم خصوصی برای مسافران، منوی غذایی متنوع، مانیتور برای تماشای فیلم و بازی است.

 

اکونومی: صندلی‌های کلاس اکونومی پروازهای اتحاد هوشمند بوده و با وضعیت بدن مسافر تطابق دارند. پتوهای پشمی نرم، بالش‌های راحت و مانیتورهایی برای تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های مختلف در این کلاس پروازی ارائه می‌شود.

 

بهترین ایرلاین‌ها برای حمل بار

پرواز به دبی با امارت ایرلاین

 

ایرلاین‎ های مختلف شرایط متفاوتی برای حمل بار مسافران تعیین می‌کنند. میزان بار مجاز در اکثر پروازها برای فرست کلاس، تجاری و اکونومی متفاوت است معمولا امکان آوردن دو بار دستی هرکدام به وزن ۱۵ کیلوگرم به داخل کابین برای مسافران فرست کلاس و کلاس‌ تجاری وجود دارد اما مسافران در کلاس اکونومی، تنها می‌توانند ساکی به وزن هفت کیلوگرم را به داخل هواپیما ببرند. همچنین میزان بار مجاز برای فرست کلاس، ۵۰ کیلوگرم، بیزینس کلاس ۴۰ کیلوگرم و اکونومی ۳۰ کیلوگرم است. بار بیش از حد مجاز مشمول پرداخت هزینه‌های مربوط به اضافه بار می‌شود.

 

در نتیجه می‌توانیم مشاهده کنیم که شرایط حمل بار برای تمامی ایرلاین‌ها تقریبا مشابهی است و لازم نیست هنگام خرید بلیط نگران چگونگی بارهایتان باشید زیرا هواپیمایی‌ها این نظر فرق زیادی ندارند و بیش از آن که تفاوت‌های عمده در پرواز و ایرلاین احساس شود، با کلاس پروازی مسافران ارتباط مستقیم دارد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو