خرید نهال در فصل بهار بهترین زمان برای شروع باغبانی

منبع: تالاب

1

1402/10/18

20:06


خرید نهال در فصل بهار: بهترین زمان برای شروع باغبانی محسوب می‌شود؛ فصل بهار برای […]

خرید نهال در فصل بهار بهترین زمان برای شروع باغبانی

خرید نهال در فصل بهار: بهترین زمان برای شروع باغبانی محسوب می‌شود؛ فصل بهار برای مناطق گرمسیری و سردسیری آغاز دوباره کشاورزی و باغداری هست؛ کشاورزان با خرید نهال پالیز نهال می‌توانند اقدامات ویژه‌ای برای احداث باغ تجاری و مدرن انجام دهند، در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات علمی و تخصصی در این زمینه ارائه دهیم.

 

دلایل کاشت نهال میوه در بهار

برای خرید نهال پالیز نهال و دلایل کاشت نهال میوه در بهار توجیه‌های متعددی وجود دارد؛ در زیر پنج دلیل برای کاشت نهال میوه در بهار اعلام می‌کنیم:

شرایط آب و هوایی مناسب: بهار یک فصل معتدل برای رشد نهال‌ مثمر و غیر مثمر هست؛ با شروع به گرم شدن هوا و دمای مطلوب در بهار، نهال‌ها بیشترین شانس برای رشد و توسعه را دارند.

بازدهی بهتر: خرید و کاشت نهال میوه در بهار فرصتی عالی برای نهال بوده تا ریشه‌های قوی و سیستم گیاهی خود را توسعه ببخشد، چون جذب آب و عناصر غذایی بیشتر و در نتیجه، رشد و توسعه بهتری فراهم می‌شود.

سرعت رشد بیشتر: با شروع به گرم شدن هوا، سرعت رشد نهال‌ها در بهار بهبود می‌یابد.

 بررسی کیفیت نهال: از آنجایی که در فصل بهار هوا گرم شده، یک یا دو ماه پس از کاشت می‌توانید فعالیت نهال را مورد بررسی قرار دهید، اگر نهال میوه رشد مناسبی از خود نشان نداد، بلافاصله با مسئول نهالستان تماس گرفته و این مسئله را با کارشناس نهالستان در میان بگذارید.

کاهش تلفات نهال: با خرید نهال پالیز نهال در فصل بهار و کاشت آن در مزرعه احتمال یخ زدگی و تلفات نهال تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

 

چند نکته طلایی برای کاشت نهال میوه در بهار

خرید نهال در فصل بهار بهترین زمان برای شروع باغبانی

چند نکته طلایی برای کاشت نهال میوه در بهار وجود دارد:

✓ بررسی شرایط فیزیولوژی و بیومکانیک زمین کشاورزی: شامل بررسی خاک، دما، رطوبت، روشنایی و دیگر شرایط زمین می‌شود؛ کارشناسان به هنگام فروش نهال توصیه می‌کنند تا خاک زمین سالم بوده و حاوی مقادیر بالایی عناصر غذایی باشد.

✓بررسی نوع و انتخاب نهال: در این مرحله، نوع درخت میوه بررسی شده و نهالی انتخاب می‌شود که بهترین عملکرد را دارد؛ نهال‌ها باید سالم، بدون بیماری و با جوان باشند.

✓آماده‌سازی زمین: قبل از کاشت نهال در بهار، زمین باید آماده شود؛ این شامل شخم‌زدن، برداشت سنگ‌ها و علف‌ها، آبیاری و بهبود باروری خاک با استفاده از کودهای طبیعی یا شیمیایی می‌شود.

✓کاشت نهال در بهار: در این مرحله، نهال در گودال کاشته شده و خاک به دور آن فشرده می‌شود باید به عمق و فاصله مناسب کاشت نهال دقت شود.

✓ آبیاری و مراقبت: بلافاصله پس از کاشت نهال، آبیاری مناسب را انجام داده و کنترل علف‌های هرز، حفظ رطوبت خاک و دیگر اقدامات مراقبتی را انجام دهید.

✓مدیریت بیماری و آفات: در طول رشد و توسعه نهال جوان میوه، نیاز به مقابله با بیماری‌ها و آفات خواهید داشت، برای حفظ سلامت نهال جوان باید از روش‌های مدیریت شیمیایی و غیرشیمیایی استفاده کرد؛ مخصوصاً در فصل بهار که با گرم شدن هوا فعالیت آفات و عامل‌های باکتریایی و قارچی نیز افزایش پیدا می‌کند.

این مراحل فقط بخشی از فرایند کاشت و پرورش درختان میوه در باغ و فضای آزاد در فصل بهار بوده و بر اساس نوع درخت و شرایط محیطی فرق می‌کند؛ برای بهترین نتیجه، می توانید از کمک فنی متخصصان باغبانی یا منابع اطلاعاتی معتبر مانند کارشناسان سایت palizrnahal.ir  کمک بخواهید.

 

پیش خرید نهال برای فصل بهار

وقتی صحبت از خرید نهال پالیز نهال در فصل بهار می‌شود، منظور ما این نیست که شما چند روز مانده به کاشت نهال شروع به سفارش نهال از نهالستان کرده و آن را خریداری کنید؛ بلکه به عنوان یک کشاورز از چند ماه قبل اقدامات لازم را انجام داده و اطلاعات کاملاً دقیق و علمی در مورد نهال‌های سازگار با منطقه جمع آوری کنید، این اطلاعات شامل موارد زیر هست:

  • نوع اقلیم منطقه
  •  ارتفاع زمین
  •  سرعت ورزش باد
  •  دمای فصل تابستان و فصل زمستان
  •  ذخایر آبی
  •  درصد رطوبت
  • نیاز منطقه
  • بافت خاک

 سپس با کارشناسان نهالستان در ارتباط بوده و اطلاعات کاملی در مورد نهال کسب کنید؛ پس از آن در ماه دی و بهمن اقدام به پیش خرید نهال کرده و با پرداخت پیش قسط نهال مد نظر را در نهالستان سیو کنید.

 

مزایای پیش خرید نهال برای فصل بهار

 پیش خرید نهال برای فصل بهار هم اکنون آغاز شده و بهتر است فرصت را از دست ندهید؛ در ادامه مزایای پیش خرید نهال برای فصل بهار را به شما معرفی می‌کنیم:

مطمئن هستید بهترین نهال موجود در خزینه نهالستان را انتخاب کردید، در واقع قدرت انتخاب بیشتری دارید.

در بهار سال ۱۴۰۳ قیمت نهال طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی تغییر کرده و افزایش می‌یابد؛ در حالی که با پیش خرید نهال در دی و بهمن ماه شما همان قیمت سال ۱۴۰۲ را برای نهال‌ها پرداخت خواهید کرد و این یک خرید اقتصادی برای شما خواهد بود.

شما فرصت کافی برای بررسی نهال را خواهید داشت و مطمئن می‌شوید نهال خریداری شده بهترین کیفیت را دارد.

اگر به دنبال احداث باغ مدرن و تجاری هستید، همین روزها بهترین زمان برای پیش خرید نهال از مراکز و نهالستان‌های معتبر هست؛ در ادامه مراکزی را به شما معرفی می‌کنیم که برای پیش خرید نهال پالیز نهال برای فصل بهار بهترین گزینه هستند.

 

مراکز معتبر برای پیش خرید نهال در فصل بهار

بهتر است در هر نقطه کشور ایران قرار گرفته‌اید، از قسمت شمال غربی کشور مخصوصاً شهر میاندوآب اقدام به پیش خرید نهال برای فصل بهار کنید؛ بهترین نهالستان‌های کشور در این خطه واقع شده‌اند، شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهر میاندوآب برای تکثیر و فروش نهال کاملاً ایده‌آل بوده و به عنوان قطب تولید نهال در کشور شناخته شده است، از ویژگی‌های یک نهالستان خوب برای خرید نهال پالیز نهال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. داشتن گواهی و مجوز از وزارت جهاد کشاورزی
  2. لیبل ‌دار بودن محصولات عرضه شده 
  3.  ارائه کارت گارانتی برای تضمین کیفیت
  4.  تعیین قیمت نهال بر اساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی
  5.  مشاوره و خدمات رایگان پس از فروش

 

کلام آخر

فراموش نکنید مراحل احداث باغ مدرن و تجاری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، برای این منظور حتماً از کارشناسان نهالستان کمک بخواهید تا اطلاعات لازم را در این مورد به شما بدهند؛ نهالستان‌های معتبر مانند پالیز نهال از صفر تا صد احداث باغ کنار شما بوده و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو