بادام برای مفاصل: حمایت از سلامت استخوان و غضروف

منبع: آرگا

2

1402/10/27

19:10


احتمالا شما نیز تاکنون شنیده‌اید که مصرف روزانه بادام درختی تا چه حد می‌تواند در سلامت استخوان‌های خانم‌ها و آقایان و حتی شکل‌گیری و استحکام استخوان‌ها و مفاصل کودکان نیر موثر واقع شود اما ممکن است بپرسید که چگونه؟ برای درک بیشتر این موضوع بایستی با خواص و فواید بادام و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این ماده غذایی خوشمزه بیشتر آشنا شویم.

بادام برای مفاصل: حمایت از سلامت استخوان و غضروف

همانگونه که می‌دانید نهال بادام دارای واریته‌های بسیار متنوعی است که از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آنها نهال بادام درختی است و پس از آن نیز نهال بادام هندی و نهال بادام زمینی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند. محصولات نهال بادام درختی دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری از جمله کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که برای افزایش سلامت استخوان‌ها و مفاصل بسیار مفید اند، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با خواص بیشتر بادام و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شویم.

۵ مورد از خواص بادام برای بدن

اصولا آجیل‌ها و مغزها علی الخصوص بادام درختی دارای فواید بی‌نظیری برای سلامت بدن هستند و یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش میزان فروش نهال بادام در سال‌های اخیر نیز همین موضوع خواص بادام برای بدن بوده است که مردم نسبت به آن آگاهی یافته‌اند.

بادام درختی دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیاری است که پتاسیم، روی، منیزیم و کلسیم موجود در آن نیز، نه تنها سبب افزایش استحکام استخوان‌ها، مفاصل و غصروف‌ها می‌شود بلکه به رفع درد‌های مفصلی، پیشگیری از پوکی استخوان‌ها و موارد دیگری که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، کمک می‌کند.

۱. کاهش کلسترول و فشار خون

۲. کنترل قند خون

۳. افزایش شیر در خانم‌های شیرده

۴. رفع سردردهای میگرنی

۵. تسریع در فرآیند جوش خوردن استخوان‌ها و افزایش تراکم استخوان

روغن بادام تلخ یا روغن بادام شیرین، مسئله اینست؟

محصولات نهال بادام با توجه به نژاد نهال می‌تواند طعم تلخ و یا شیرین داشته باشد که در این صورت علاوه بر خواص خوراکی بادام می‌توان از آن برای خواص درمانی و دارویی نیز بهره برد، نهال بادام تلخ یکی از ارقام نهال بادام است که طرفداران خاص خود را دارد و بیشتر از آن برای خواص دارویی و درمانی در طب سنتی استفاده می‌شود و غالبا روغن کشی می‌شود.

حال ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که روغن بادام تلخ چه خواصی دارد که در قسمت بعدی مقاله در این باره به تفصیل توصیح خواهیم داد. ناگفته نماند که خرید نهال بادام شیرین نیز علاوه بر استفاده از خواص خوراکی، به منظور خواص درمانی و دارویی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما روغن بادام شیرین غالبا برای مصارف خوراکی در شیرینی پزی و… تهیه می‌شود که مصارف آن مشابه روغن بادام تلخ موضعی و برای استعمال خارجی نیست.

بادام برای مفاصل: حمایت از سلامت استخوان و غضروف

آیا از خواص بادام تلخ آگاهی دارید؟

علی رغم تصور بسیاری از افراد امروزه فروش نهال بادام تلخ نیز در میان نهالستان‌های معتبر جهاد کشاورزی بسیار رایج شده است و حتی قیمت نهال بادام تلخ نیز مشابه قیمت نهال بادام شیرین است و نمی‌توان گفت که ارزان‌تر یا گران‌تر است، حال می‌پرسید که محصولات نهال بادام تلخ چه فواید و خواصی دارند؟ در ادامه مقاله به خواص بادام تلخ و برخی مضرات آن و همچنین نحوه مصرف آن خواهیم پرداخت.

استفاده از بادام تلخ به دلیل وجود هیدروسیانیک اسید که در بدن به سم سیاید تبدیل خواهد شد، غالبا به صورت مصارف موضعی همچون روغن‌های درمانی، صابون، شامپو و لوسیون و… خواهد بود و در صورتی که قصد دارید از خواص درمانی این روغن بهره ببرید مجازبه استفاده بیش از ۵ عدد نخواهید بود در غیر این صورت دچار مسمومیت خواهید شد.

از جمله مصارف دارویی و درمانی بادام تلخ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پاکسازی بدن: با خوردن روزانه ۳ الی ۵ عدد بادام تلخ می‌توان به پاکسازی کبد، طحال و معده کمک نمود.
  • کمک به سیستم گوارشی و رفع یبوست: اگر دچار یبوست شدید هستید می‌توانید از خواص مسهلی روغن بادام تلخ برای درمان خود استفاده کنید.
  • تسکین دردهای مفصلی، سردرد والتهابات داخلی: با چرب کردن نواحی مختلف بدن که دچار دردهای مزمن شده‌اند با مخلوطی از روغن بادام تلخ و سرکه می‌توانید آرامش را به بدن خود بازگردانید.
  • کمک به سلامت و شادابی پوست و مو: در صورت: اگر دچار ریزش موی شدید و یا شوره کف سر هستید می‌توانید قبل از استحمام از روغن بادام تلخ استفاده کنید تا گردش خون را کف سرتان افزایش دهید و با استفاده از لوسیون‌ها و صابون‌های حاوی عصاره بادام تلخ نیز لک و جوش‌های پوست صورت خود را بهبود بخشید.

فواید بادام برای درد مفاصل

ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چه ارتباطی میان بادام درختی و دردهای مزمن مفاصل (آرتروز) وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که تمامی مغزها و آجیل‌ها منابع آنتی اکسیدانی بسیار قوی هستند که چربی‌های غیر اشباع نیز دارند، به همین علت همواره توصیه می‌شود که خوردن بادام برای درد مفاصل بسیار مفید خواهد بود و کمک شایانی به التهاب و ورم مفاصل از جمله ورم زانو و همچنین دردهای شدید مفاصل خواهد داشت.

مواد معدنی موجود در بادام می‌تواند در رفع سیاهی‌ها و کبودی مفاصل نیز کمک کننده باشد و البته ناگفته نماند که استعمال خارجی و موضعی روغن بادام می‌تواند برای درد مفاصل موثرتر و سریع‌تر واقع شود، چرا که طبع بادام گرم و خشک است و پمادها و روغن‌های مسکن بسیاری نیز در این حیطه تولید شده‌اند.

فواید بادام برای استخوان

از جمله بافت‌های زنده و پویا در بدن استخوان‌ها هستند که با افزایش سن و شروع فرآیند پیری، کم کم از تراکم آنها کاسته می‌شود و این موضوع سبب شکننده شدن و کاهش استحکام استخوان‌ها شده و اصطلاحا به آن پوکی استخوان گفته می‌شود اما باید بدانید که خوردن بادام برای استخوان‌ها تا چه حد مفید خواهد بود و گنجانده شدن بادام در رژیم غذایی روزانه چه در سنین کودکی و چه در سنین پیری تا چه حد می‌تواند در روند سلامت استخوان‌ها و به تعویق انداختن پوکی استخوان در پیری کمک کننده باشد.

متخصصان تغذیه همواره توصیه می‌کنند که روزانه حداقل ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم و ۱۰۰۰ واحد ویتامین D مصرف کنید که این میزان کلسیم و ویتامین و املاح تنها در بادام شیرین و باکیفیت یافت می‌شود که می‌توان به صورت خام، بوداده و یا شیر بادام در طول ردز مصرف نمود.

بادام برای مفاصل: حمایت از سلامت استخوان و غضروف

کلام آخر

در این مقاله دانستیم که خرید نهال بادام همواره به منظور کاشت و احداث باغات بادام به منظور مصارف خوراکی این محصول نیست و در برخی موارد نیز باغداران با هدف بهره‌گیری از مصارف دارویی و درمانی این محصول است که اقدام به کاشت نهال بادام می‌نمایند و از این طریق نیز به سود بسیار خوبی دست خواهند یافت‌.

در سال‌های اخیر، تولید و فروش نهال بادام در واریته‌های مختلف بسیار رایج شده است و در صورتی که قصد خرید نهال بادام را دارید بهتر است به نهالستان‌های معتبر و مورد تایید جهاد کشاورزی همچون نهالستان پالیز نهال مراجعه فرمایید تا خریدی مقرون به صرفه و با خیالی آسوده داشته باشید، ضمنا مشاوران مجرب و کادر حرفه‌ای این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات و ابهامات شما باغداران عزیز خواهند بود و شما می‌توانید از طریق سایت مجموعه به آدرس palinahal.ir و یا از طریق شماره‌های درج شده در زیر با ما ارتباط بگیرید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

منبع: پالیز نهال

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو