دکتر فداحسین مالکی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/10/18

20:29


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : با توجه به تحرکات مذبوحانه ایادی رژیم صهیونیستی در شرق کشور پیشنهاد می کنم عملیات مشترک میان نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و ارتش پاکستان در جهت انهدام گروهک ها صورت گیرد؛ نیروهای نظامی و امنیتی ایران آمادگی دارند راسا و با هماهنگی دولت پاکستان عملیات انهدام آن ها را در خاک پاکستان انجام دهند.

دکتر فداحسین مالکی الان کجاست؟ + بیوگرافی

مالکی : نیروهای نظامی و امنیتی ایران آمادگی انهدام گروهک ها در خاک پاکستان را دارند

به گزارش نم نمک ، فداحسین مالکی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس در نطق میان دستور خود گفت : حملات تروریستی به مقر انتظامی راسک و گلزار شهدای کرمان را محکوم می کنم و به خانواده شهدای سیستان و بلوچستان و کرمان و ملت ایران تسلیت می گویم.

دکتر فداحسین مالکی الان کجاست؟ + بیوگرافی

دکتر فداحسین مالکی الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی ادامه داد : ارتباط معناداری بین حملات تروریستی اخیر در مقر انتظامی راسک و مزار شهدای کرمان دارد که همه از نقش مستقیم سرویس های امنیتی کشورهای منطقه و همسایه در پشت این حوادث حکایت دارد؛ صراحتا به جامعه جهانی و سازمان ملل هشدار می دهم که مسئولیت هرگونه توسعه ناامنی و جنگ افروزی در مرزهای شرقی و غربی کشور و همچنین منطقه خاورمیانه مستقیم متوجه رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

مالکی اضافه کرد : برخی از کشورهای همسایه بدانند که اگر اراده قاطع در مقابله با لانه های تروریستی در خاک خود نداشته باشند ، خودشان قربانی اصلی خواهند بود همان گونه که تاکنون خسارات مالی و جانی بسیاری پرداخت کرده اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تمامی دستگاه های امنیتی ، نظامی و انتظامی خواستار شناسایی و برخورد سریع ، جدی و قاطع با گروه های تروریستی وابسته به سرویس های جاسوسی بیگانه شد.

مالکی تاکید کرد : یقینا ناامن کردن شرق کشور از اصفهان و شیراز تا سیستان و بلوچستان و کرمان به معنای ناامنی و ناآرامی کل کشور است لذا صراحتا خواستار مداخله عملی ، بازدارنده و قاطع وزرای خارجه ، کشور و اطلاعات در خصوص برقراری دیپلماسی فعال و مقتدرانه با مقامات کشورهای پاکستان و طالبان افغانستان هستیم.

وی در ادامه از قرارگاه قدس سپاه پاسداران مستقر در شرق کشور ، ارتش ، نیروی انتظامی تقدیر کرد و از فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح و مجلس و دولت خواست که هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات و تنگناهای موجود و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه پرسنل نظامی و انتظامی و امنیتی اقدام کرده و به نیروهای توانمند بومی توجه ویژه داشته باشند.

نماینده زاهدان در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت : بیش از چهار دهه است که هیچ گونه پروژه سنگین و اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان اجرا نشده است لذا باید هر چه سریعتر نسبت به اجرای پروژه های ملی و اشتغال زا در این استان اقدام شود تا به تبع آن شاهد ارتقای سطح توسعه پایدار و کاهش ناامنی ها در استان و شرق کشور باشیم.

مالکی همچنین گفت : با توجه به تحرکات مذبوحانه ایادی رژیم صهیونیستی در شرق کشور سه پیشنهاد به مقامات نظامی ، امنیتی و دیپلماسی کشور برای صحبت با مقامات نظامی پاکستان و طالبان دارم؛ اول اینکه از ارتش پاکستان برخورد قاطع خواسته شود تا راسا نسبت به انهدام مقر و پایگاه های گروهک ها در خاک خود اقدام کنند. دوم اینکه عملیات مشترک میان نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و ارتش پاکستان در جهت انهدام این گروهک ها صورت گیرد. سوم اینکه نیروهای نظامی و امنیتی ایران آمادگی دارند راسا و با هماهنگی دولت پاکستان عملیات انهدام را در خاک پاکستان انجام دهند.

مالکی همچنین با اشاره به انتخابات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری مردم گفت : اصل جمهوریت نظام جمهوری اسلامی و حق مشارکت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود همواره اصل بنیادی و خدشه ناپذیر در اراده جامعه اسلامی بوده است.

وی در ادامه خطاب به وزیر خارجه روسیه گفت : آقای لاوروف مگر شما در مذاکرات تلفنی با وزیر خارجه کشورمان به لزوم احترام به تمامیت ارضی ایران اذعان نداشتید؟ حال سوال اینجاست که آیا جزایر سه گانه ایرانی جزو تمامیت ارضی کشور ما نیست؟ اگر دولت مسکو به اینگونه سیاست ورزی یعنی یکی به میخ و یکی به نعل زدن ادامه دهد ، خاطرات تلخ ملت ایران نسبت به روس ها در طول تاریخ تداعی خواهد شد و قطعا جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریک راهبردی در رابطه اش با روسیه تجدید نظر خواهد کرد.

نماینده زاهدان همچنین بر لزوم توجه بیشتر به سفره مردم خصوصا معیشت دهک های پایین درآمدی ، احیای منزلت بازنشستگان کشوری و لشکری ، افزایش و کنترل و کارشناسی نرخ تعرفه های کاربران اینترنت و نظارت دقیق و جدی بر فعالیت اپراتورها و تامین اینترنت تاکید کرد.

مالکی خواستار اصلاح دستورالعمل داخلی و ابلاغی درخصوص ارزش گذاری دوباره کالاها و مواد وارداتی توسط سازمان های امور مالیاتی استان های سیستان و بلوچستان و دیگر استان های مرزی شد و بر لزوم رسیدگی به تغییر وضعیت معلمان خرید خدمتی و پرداخت معوقات آن ها تاکید کرد.

وی در پایان خواستار پرداخت خسارت تاخیر 14 ماهه جبران خسارت وارده به بازاریان و تجار زاهدان و شهرداری زاهدان شد.


بیوگرافی فداحسین مالکی

فداحسین مالکی متولد 22 دی 1330 در زابل سیاستمدار کهنه کار اهل ایران که در سمت های مختلفی از جمله سفیر سابق ایران در افغانستان ، مشاور رئیس جمهور ، دبیر سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر و نمایندگی مجلس ایران خدمت کرده است.مالکی در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان نماینده دوم حوزه انتخابیه زاهدان انتخاب شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو