رشد مجدد مو چگونه ممکن است؟

رشد مجدد مو چگونه ممکن است؟


منبع: آرگا

2

1402/10/19

09:17


دغدغه رویش مجدد مو به جهت ریزش مو که امروزه به دلایلی از قبیل استرس، آلودگی هوا، بیماریهایی نظیر تیرویید و.. افزایش یافته است . بسیاری از پزشکان، عطاری ها و مدعی هستند که دارویی دارند که باعث رشد مو می شود ولی اکثرا این حرف در عمل کم آورده و فرد مصرف کننده پس از مدتی استفاده نا امید می شود. در این مطلب قصد داریم به چگونگی رشد مجدد مو و راه های موثر آن بپردازیم .

موها یکی از مهم ترین بافت ها برای هر انسانی چه مرد و چه زن است که از دست دادن  آن ها  و ریزش بی امانش طبیعتا موجب ناراحتی و حتی نگرانی ما می شود.بی شک از دست دادن موها می تواند جز بدترین و دردناک ترین اتفاقات زندگی هر فردی باشد که البته جبران این موضوع کار آسانی نیست. در هر صورت نباید امید خود را از دست بدهید زیرا هنوز راهکار هایی ساده و کم هزینه ای وجود دارد که به وسیله این راهکار ها می توانید به رشد مجدد مو خود کمک کنید و موهای از دست رفته خود را بدست آورید.

در ابتدا برای درمان و رشد دوباره موها باید ببینیم که آیا واقعا رشد دوباره موها امکان پذیر است یا نه ؟ شایع ترین دلیل ریزش موها، ریزش ارثی است که در  ۵۰ درصد آقایان و ۲۰ درصد خانم ها دیده می شود. در ابتدا باید علت ریزش موهای خود را کشف کنید و ببینیم که موهایمان دچار چه مشکلی شده اند و در صورت امکان با روش های مختلف برای جلوگیری از ریزش موها اقدام کنیم و این که بدانید که آیا امکان رویش دوباره موی سرتان وجود دارد یا خیر سپس به دنبال راه های رشد دوباره موها باشیم.

راه های رشد مجدد مو

روغن نارگیل : یکی از راهکارهای طبیعی و موثر به منظور رویش دوباره مو و درمان انواع موهای آسیب دیده استفاده از روغن نارگیل است که با نفود به ساقه مو کمک زیادی به رشد مو می کند و می توانید از این روغن قبل و یا بعد از شست و شوی مو استفاده نمایید.

مصرف ویتامین B7:  مصرف ویتامین B برای کسانی که می خواهد از کچلی رها شوند و نوهایی سالم داشته باشد یک اصل ضروری است تا بتوانند موهای از دست رفته خود را باز گردانند که در بین این گروه از ویتامین مصرف از مصرف ویتامین B7 نباید غافل شوند.

مصرف ویتامین ب7 برای رشد مجدد مو

به طور کلی برای رشد مجدد موها؛ ویتامین های گروه B، ویتامین D، ویتامین E، بیوتین، روی و آهن اهمیت زیادی دارند، ویتامین های B برای متابولیسم و عملکرد سیستم عصبی ضروری بوده و نقش مهمی در رشد موها دارند، این ویتامین ها را می توان از غذا هایی مثل گوشت، ماهی، غلات کامل، تخم مرغ، آجیل و آووکادو تامین کرد.

سبزیجات مصرف کنید: جای نداشتن میوه جات و سبزیجات در برنامه غذایی از مهم ترین عواملی هستند که فرد را دچار ریزش مو می کند پس باید با مصرف سبزیجات و مواد مغذی و ویتامین ها به تغذیه موهای خود بپردازید و بهترین راه برای کسانی است که می خواهند موهای از دست رفته خود را باز گزدانند.

مصرف سبزیجات برای رشد مجدد مو

ماساژ پوست سر: بی شک یکی از موثر ترین روش ها برای رشد دوباره مو ماساژ سر است زیرا با ماساژ دادن نقاط آسیب دیده موجب تسریع در گردش خون تحریک  جوانه های مو می شود پس باید پوست سر را مخصوصا قسمت  هایی که دچار ریزش شده است را به طور روزانه ماساژ دهید  این کار شاید در دراز مدت پاسخ دهد اما یک روش ساده و بدون خطر است.

ماساژ پوست سر برای رویش مجدد مو


آب زیاد بنوشید : همه می دانند که نوشیدن آب چه فواید بی نظیری بر سلامت جسمانی انسان می گذارد باید بدانید که نوشیدن آب کمک زیادی به داشتن موهای بهتر می کند . رطوبت داشتن موها یکی از فاکتور های مهم در رشد مجدد موهایتان است و کمک قابل توجهی به باز گشت موهای از دست رفته  می کند پس نباید از نوشیدن آب فراوان در طول روز غافل شد.

نوشیدن آب زیاد برای رشد مجدد مو

ریشه های مو را روغن درمانی کنید: روغن های گیاهی تاثیر شگفت انگیزی بر روی رشد دوباره مو دارند. شما می توانید ترکیب چند روغن مفید برای رویش مو نقاطی از سر که دچار ریزش شده اند بمالید تا تاثیر آن ها را به مرور ببینید . ترکیب روغن نارگیل +روغن بادام تلخ +روغن جوجوبا  باعث تحریک پوست سر می شود و باعث می شو تمام سموم سر از بین برود و باعث رشد دوباره مو شما شود.

روغن درمانی برای رشد مجدد مو

انجام تمرینات قلبی و عروقی : انجام تمرینات قلبی عروقی باعث افزایش گردش خون در تمام نقاط بدن می کند. کسانی که به فکر رشد مجدد موهای خود به صورت طبیعی  هستند نباید از این گزینه غافل شوند و باید به صورت روزانه تمرین داشته باشند شما می توانید حتی با مشورت پزشک خود از نوع تمریناتی که برای شما مفید است  آگاه شوید.

انجام ورزش های قلبی عروقی کمک به رشد مجدد مو

ریشه گیاه بابا آدم : ریشه این گیاه سرشار از اسید های چرب بوده که بسیار پر خاصیت است که یکی از مهم ترین خاصیت های آن تاثیر معجزه آسا آن روی رویش مجدد مو  و درمان ریزش مو است که شما می توانید ریشه این گیاه  را با گیاه رزماری ترکیب کنید تا تضمین کننده پوست سر شما شود.

آمپول رویش مجدد مو

این آمپول به لایه های زیرین پوست سر تزریق شده و دارای ترکیبات تقویت کننده، مغذی و تحریک کننده موها به رویش مجدد می باشد و طبق قدرتی که این آمپول دارد می تواند کمک زیادی به رویش دوباره موها کند.

بهترین شامپو به منظور رویش مجدد موها

همانطور که می دانید پیدا کردن بهترین شامپو به منظور رویش مجدد موی سر کمی سخت است  و باید در زمان انتخاب شامپو ریزش مو به یک سری نکات توجه کنید تا نتیجه مطلبوبی را از شامپو مورد نظرتان ذریافت کنید که این نکات عبارت است از :

  • دارای مهار کننده DHT باشد
  • متناسب با علت بروز ریزش موهایتان باشد.
  • فاقد ترکیبات شیمیایی باشد.
  • ضد حساسیت باشد.
  • دارای عصاره های طبیعی مانند رزماری، آلوئه ورا، چای سبز،؛ نخل اره ای، روغن نعناع فلفلی و گیاهان دیگر باشد.
  • دارای ویتامین های گروه B باشد.
  • دارای ترکیبات مغذی مو و پوست سر باشد

عواملی که از رویش مجدد موها جلوگیری می کنند عبارتند از :

علاوه بر چرخه رشد موها، دلایل زیادی وجود دارد که موجب می شود، موها کندتر رشد کرده یا رشد آنها به طور کلی قطع شود، در زیر با مهمترین عواملی که از رویش مجدد موها جلوگیری می کنند، آشنا می شوید :

سن

سن در ریزش مو هم در زنان و هم در مردان نقش دارد، خیلی از خانم ها در دوران یائسگی به دلیل تغییرات سطح هورمون، دچار ریزش موهایشان خواهند شد و نیز برخی از آقایان نیز با افزایش سن با مشکل نازک شدن تدریجی موهای خود مواجه می شوند، لازم است بدانید که ۸۵ درصد مردان تا سن ۵۰ سالگی به طور قابل توجهی مو های نازک تری خواهند داشت.

رشد دوباره مو

ژنتیک

ژنتیک و سابقه خانوادگی نقش مهمی در ریزش موی زنان و مردان دارد، ریزش مو ارثی ممکن است هم از طرف خانواده مادری باشد و هم از سمت خانواده پدر. حال در صورتی که والدینتان، نازک شدن موهایشان را تجربه کنند، این احتمال دارد که شما نیز دچار چنین مشکلی شوید.

کم کاری تیروئید

زمانی که عملکرد تیروئید مختل می شود، تولید هورمون های تیروئید نیز دچار اختلال خواهد شد و این مساله می تواند موجب ریزش موها شود، در صورت مشاهده هر یک از علائم دیگر این بیماری همچون خستگی مداوم و یا کاهش وزن حتما با پزشک تان مشورت کنید.

استرس

استرس و قرار گرفتن در شرایط استرس زا می تواند موهای شخص را دچار تلوژن افلوویوم یعنی یک حالت ریزش موی موقت نماید و این مشکل اغلب به دنبال یک اتفاق استرس زا مثلا عمل جراحی، زایمان یا از دست دادن یک عزیز رخ می دهد، امکان دارد بعد از یک اتفاق آسیب زا و یا بعد از دوره استرس متوجه ریزش موهایتان شوید.

رشد مجدد موهای سر

تمام این راه هایی که در اختیار شما قرار دادیم، کاملا طبیعی و بدون خطر بودند و لذا اینکه در بلند مدت پاسخ گو درخواست شما است  پس باید برای نتیجه گرفتن این راه های طبیعی کمی حوصله به خرج دهید  .اما  اگر با انجام تمامی این روش موهایتان موفق به رشد مجدد  نشد می توانید از محصولات مو جود در بازار استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو