برنامه روزانه برای مراقبت از مو و انتخاب محصول مناسب

منبع: زیبامون

3

1402/1/22

13:19


موی سر یکی از بخش های بسیار حساس و ظریفی است که نیاز به رسیدگی و مراقبت های خاص دارد زیرا اگر موی شما ناسالم و آسیب دیده باشد، تاثیر نامناسبی بر چهره شما خواهد گذاشت.

برنامه روزانه برای مراقبت از مو و انتخاب محصول مناسب

موی سر یکی از بخش های بسیار حساس و ظریفی است که نیاز به رسیدگی و مراقبت های خاص دارد زیرا اگر موی شما ناسالم و آسیب دیده باشد، تاثیر نامناسبی بر چهره شما خواهد گذاشت. در گذشته بسیار مشاهده می‌کردیم که افراد کمتر به موی سر خود توجه می‌کردند و با موی چرب، وز و نامرتب، موهای دارای موخوره و ساقه موی شکسته بیشتر مواجه می‌شدیم. اما اکنون در دهه اخیر خانم ها و حتی آقایان به سلامت پوست و موی خود توجه بسیاری دارند و حتی اگر دارای موهای سالم اما با جنس خشک باشند نیز به دنبال راهی برای بهبود آن می‌گردند.

اما برخی افراد برای زیباتر کردن ظاهر مو و حالت دادن به آن، به طور بی رویه از سشوار و اتومو استفاده می‌کنند، که باعث از دست دادن شفافیت مو و ضعیف و شکننده شدن آن می‌گردد. همچنین استفاده مکرر از سشوار باعث ایجاد موخوره و خشک شدن مو و از دست  رفتن شادابی مو نیز می‌شود. بنابراین بهتر است بعد از هربار استحمام، از سشوار برای خشک کردن مو استفاده نکنید و پیش از سشوار و اتومو کشیدن و از محصولات مراقبتی استفاده کنید.

همچنین برخی دیگر برای رنگ کردن موی خود بی توجه به سلامت مو، از انواع رنگ ها و دکلره استفاده می‌کنند. استفاده ی مکرر و از دکلره و طولانی کردن زمان دکلره برای رسیدن به رنگ موی مورد نظر که امروزه افراد زیادی را درگیر کرده، باعث آسیب های فراوانی به پوست سر و ساقه مو می‌شود، از جمله خشکی و موخوره مو و وز شدن مو، که گاهی آنقدر سطح آسیب زیاد است که مو از شدت خشکی پودر می‌شود. کاهش سرعت رشد مو از دیگر عوارض دکلره متعدد و طولانی مدت می‌باشد.

این نکته بسیار مهم است که اگر به مراقبت مو و سلامت این عضو اهمیت ندهید، بعد از آسیب دیدگی روش های بهبود بسیار محدود می‌شوند و برای ترمیم موی آسیب دیده باید مدت زمان زیادی انتظار بکشید و حتی این احتمال را در نظر داشته باشید که امکان این مورد وجود دارد که ترمیم آنطور که انتظار دارید، پیش نرود و شما ناچار شوید که موی خود را کوتاه کنید؛ بنابراین بهتر است که در جهت مراقبت از موی خود با انواع محصولات با کیفیت و مرغوب موجود در فروشگاه پوست کالا از اینگونه اتفاقات جلوگیری کنید.

حال با خواندن این بخش متوجه اهمیت مسئله مراقبت مو شده اید و بهتر است که برنامه ریزی دقیقی برای این امر مهم داشته باشید و این موارد را در فعالیت های روتین روزانه خود قرار دهید. برنامه روزانه مراقبت از مو چیست؟ مراقبت مو برای هر جنس مو متفاوت می‌باشد؟ چگونه روال منظمی را برای محافظت از موی خود پیش بگیریم؟

برنامه روزانه در مراقبت از مو چه تاثیری دارد؟

مراقبت از مو یکی از مسائل بسیار ارزشمندی است که مشکلات احتمالی آینده را کاهش می‌دهد و شما با چالش هایی نظیر ریزش مو، شوره سر، موخوره، شکسته شدن ساقه مو، وز شدن و .... مواجه نخواهید شد. در صورتی که شما برنامه روزانه ای برای مراقبت مو داشته باشید، دیگر نیاز نیست که در آینده برنامه ای طولانی در جهت درمان و سلامت مو و همچنین هزینه های گزاف بابت آن ها بپردازید. شما باید در ارتباط با جنس موی خود اطلاعات لازم را بدست آورید، سپس بهترین محصولات مراقبت مو را تهیه نمایید.

برنامه روزانه مراقبت از موهای بلند

به طور کلی مراقبت از موهای بلند بسیار سخت و دشوار است و این اشخاص باید بیشتر از افرادی که دارای موهای کوتاه هستند، به موهای خود توجه کنند زیرا آسیب دیدگی و موخوره و خشکی این موها تاثیر زیادی در ایجاد نازیبایی چهره خواهد داشت. اگر شما به موهای بلند خود علاقه دارید، بنابراین بهتر است که از شامپوهای مراقبتی و محافظت کننده و مرطوب کننده مو استفاده نمایید. همچنین اگر موهای بلند شما در زمان استحمام گره می‌خورد، باید از محصولات و شامپوهای ضد گره و ضد وزی استفاده نمایید و از نتیجه آن لذت ببرید. با استفاده از این محصولات، دیگر ساقه و تار موها کشیده نمی‌شود و درنتیجه به ریشه مو فشار و آسیب وارد نخواهد شد.

بهترین محصولات مراقبت مو

به جهت اینکه اطمینان حاصل نمایید که بهترین محصولات مراقبت مو را برای موهای خود تهیه کرده اید، باید حتما آن ها را فروشگاه تخصصی پوست مو خریداری کنید. توجه داشته باشید که پوست و مو، بخش هایی بسیار حساس هستند که بسیار سریع دچار آسیب دیدگی می‌شوند و نباید از محصولات ناشناخته و غیر معتبر برای شست و شوی آن ها استفاده کرد.

در ادامه به برخی از أنواع محصولات مراقبت مو اشاره خواهیم داشت:

برنامه روزانه برای مراقبت از مو و انتخاب محصول مناسب

  • ترمیم کننده مو
  • درخشان کننده مو
  • شامپو کراتینیه مو
  • شامپوی ضد موخوره
  • شامپو های غیرسولفات
  • شامپو ضد گره و وزی مو
  • شامپو های حاوی روغن آرگان

5 نکته مهم برای مراقبت از مو

بسیاری از افراد تصور دارند، برای اینکه بتوانند بیشتر از سلامت موی خود محافظت کنند، باید بیشتر به حمام بروند و آن ها را بشویند. اما در حقیقت این یک طرز فکر غلط است و در حقیقت پوست سر را برای تولید چربی بیشتر تحریک می‌کنید و در مقابل به ساقه مو آسیب می‌زنید. در این قسمت پنج نکته ساده را برای شما بیان خواهیم کرد:

  • حتما به این نکته توجه داشته باشید که سلامت موی شما در شست و شوی زیاد موها نیست بلکه باید به اندازه مناسب از شامپو استفاده کنید. شما می‌توانید از محصولات مراقبت مو نظیر تقویت کننده مو و محصولات درمان مو خوره استفاده کنید.
  • در زمان استحمام، موهای خود را با آب داغ نشویید زیرا خشک و شکننده می‌شوند و همچنین تمامی آب و رطوبت ساقه مو از بین می‌رود و همچنین موجب کدر شدن مو می‌شود. افرادی که تاکنون عادت به استحمام با آب داغ داشته اند، می‌توانند با استفاده از محصولات درخشان کننده مو ، تمامی درخشندگی را به موی خود بازگردانند.
  • شما باید هنگام خرید شامپو و ماسک مو حتما به جنس موی خود توجه کنید. این موضوع اصلا درست نیست که به عنوان مثال جنس موی شما چرب باشد اما از شامپوی موی خشک استفاده کنید. درصدیابی، که افراد ناخواسته و بدون داشتن اطلاعات در این باره به موهای خود وارد می‌کنند، بسیار زیاد است.
  • در زمان استحمام، تار موی خود را با فشار و کشیدگی شانه نکنید زیرا موجب دو شاخ و سه شاخ شدن ساقه آن می‌شوید. برند لاکمه دارای محصولات ضد گره و نرم کننده مو می‌باشد که شما می‌توانید قبل از استفاده از این نوع محصولات، از ترکیبات مراقبتی مو جهت تقویت کوتیکول ها استفاده کنید و نتیجه شگفت انگیز آن ها را مشاهده نمایید.
  • قبل از اینکه موی سر خود را خشک کنید، حتما از سرم مو و یا آبرسان های مرغوب استفاده نمایید تا در زمان سشوار، آب خود ساقه مو را خشک نکنید. در واقع این آبرسان های مو، نقش محافظت کننده مو را دارند. برای آبرسانی به موهای خود، نیاز نیست که به جنسیت مو دقت کنید زیرا بهتر است حتی اگر موی لطفی دارید، از کرم مو مرطوب کننده و یا سرم مو و آبرسان استفاده نمایید.

آیا کراتین مو باعث آسیب به مو خواهد شد؟

کراتین مو با استفاده از مواد ترکیبی که برای لختی و مراقبت مو انجام می‌شود و امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده، اگر به درستی و با اصول صحیح و یا توسط افراد با تجربه انجام نشود، موجب سوختگی، دهیدراته، خشک شدن مو و ... می‌شود. برای اینکه بتوانید بدون آسیب رساندن به مو، فرآیند کراتینه را انجام دهید، بهتر است از محصولات حاوی کراتینه و ویتامینه مو برند لاکمه استفاده کنید.

آیا آفتاب موجب آسیب به مو می شود؟

اگر موهای شما به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفته باشد، اشعه های UVA و UVB می توانند به پوشش خارجی تار مو آسیب بزند، خصوصا با افزایش سن که تار مو نازک می‌شود و ملانین های خود را از دست می‌دهد. بنابراین مراقبت از موها در  مقابل نور خورشید، مخصوصا در فصل تابستان که شدت آفتاب بیشتر می‌باشد  یک مورد ضروری است.

اصلی ترین اصول مراقبت از مو چیست؟

در راستای اقدامات مراقبی، لازم است مصرف سشوار و اتو مو را محدود کنید. این یکی از جدی ترین آسیب ها است.

آیا کوتاه کردن مو با تیغ موجب تقویت مو خواهد شد؟

کوتاه کردن مو با تیغ هیچ تاثیری در تقویت مو و سلامت موی شما نخواهد داشت و این فقط یک تصور غلط است که میان افراد جا افتاده است. شما باید برای تقویت مو و مراقبت از آن، ار محصولات محافظتی استفاده نمایید تا نتیجه خوبی حاصل شود. شما با استفاده از تیغ در زمان کوتاه کردن موی خود، فقط نوک تار مو را نازک می‌کنید که این خود یکی از عوامل موثر در نازک و دو شاخ شدن ساقه مو خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو