قیمت دلار کمر ملت ایران را شکست! | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

2

1402/10/20

10:22


قیمت دلار کمر ملت ایران را شکست! | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی  قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

قیمت دلار

بروزرسانی قیمت ارزها: چهارشنبه 20 دی - 08:30

ارز

قیمت (ریال)

دلار 513,800

یورو 563,490

درهم امارات 140,830

پوند انگلیس 654,880

لیر ترکیه 17,200

فرانک سوئیس 604,800

یوان چین 71,800

ین ژاپن 358,050

وون کره جنوبی 390

دلار کانادا 385,600

دلار استرالیا 344,300

دلار نیوزیلند 321,200

دلار سنگاپور 387,500

روپیه هند 6,200

روپیه پاکستان 1,840

دینار عراق 401

لیر سوریه 205

افغانی 7,300

کرون دانمارک 75,500

کرون سوئد 50,300

کرون نروژ 49,700

ریال عربستان 137,460

ریال قطر 141,500

ریال عمان 1,342,600

دینار کویت 1,678,200

دینار بحرین 1,375,900

رینگیت مالزی 110,900

بات تایلند 14,730

دلار هنگ کنگ 65,900

روبل روسیه 5,870

منات آذربایجان 302,900

درام ارمنستان 1,270

لاری گرجستان 193,600

سوم قرقیزستان 5,770

سامانی تاجیکستان 47,500

منات ترکمنستان 153,200

بازار ارز و طلا همواره در حال صعود و نزول است، بازاری که معامله‌گران آن را خوب می‌شناسند. در این بازار، قیمت دلار هرات ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بوده و قیمت طلای آبشده نیز ۱۱ میلیون عنوان می‌باشد. همچنین، برای سکه نیز قیمت ۳۰ میلیون تومان معرفی شده است.

بعد از افزایش بازار طلا و سکه از کف، در روز دوشنبه قیمت دلار با یک روز تأخیر افزایشی شد. البته قیمت درهم در روز گذشته سیگنال صعود داده بود اما دلار هرات به آن توجهی نکرد، با این حال دلار تهران به جای همراهی با دلار هرات، روند قیمت درهم را مناسب‌تر دانست و در روز دوشنبه وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد.

به عقیده معامله‌گران با رشد بازار طلا و سکه، یکسری‌ها فکر کردند قیمت دلار از صعود جامانده به همین خاطر امروز روی افزایش، مانور دادند.

البته فنی‌ها با استناد به چارت می‌گویند قیمت دلار هرات که در هفته قبل به مرز مقاومت خورده بود و در یک کانال نزولی حرکت می‌کرد بعد از برخورد به کف کانال یعنی مرز حمایت مهم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان با افزایش از سقف کانال خارج شد.

وضعیت دلار هرات چگونه بود؟

قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه ۵۰ هزار و ۴۷۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش از تراز میانی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کرد. در ادامه بازار ارز هرات همچنان به افزایش خود ادامه داد و به مرز مقاومت ۵۰ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. البته قیمت فردایی دلار هرات در روز سه‌شنبه با افزایش تا ۵۱ هزار تومان بالا رفت.

قیمت درهم امارات با گپ مثبت ۵۰ تومانی در ۱۴ هزار و ۲۰ تومان بازگشایی کرد و با افزایش ۱۰۰ تومانی به ۱۴ هزار و ۱۲۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت درهم نسبت به روز گذشته ۱۵۰ تومان افزایش داشت.

قیمت سکه در ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آغاز به کار کرد و با افزایش ۴۵۰ هزار تومانی به ۳۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه هر روز ۲۰۰ هزار تومان رشد می‌کند و در روز سه‌شنبه ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد می‌شد. آخرین باری که حباب به این کانال رسیده در ماه مرداد بود. قیمت طلای آبشده هم با افزایش به محدوده مقاومتی مهم خود یعنی ۱۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید.

چرا دلار نوسانی شد؟

تحلیل‌گران سه نظر در این باره دارند. نظر اول همانی است که در ابتدای گزارش گفتیم، بازارها در مرز مهم بین صعود و نزول، صعود را انتخاب کردند و قیمت دلار از کانال نزولی خارج شد.

نظر دوم به قیمت طلا و سکه برمی‌گردد. قیمت طلا و سکه در روز گذشته افزایش داشت و حبابشان زیاد شده بود که معامله‌گران می‌گفتند دلار از طلا و سکه عقب افتاده، در واقع حباب سکه دلار را جو گیر کرده.

رشد قیمت درهم امارات در روز سه‌شنبه و خبر برجامی دلیل سوم بود. در روز سه‌شنبه یک خبر به بازار رسید که سید حسین موسویان، دیپلمات سابق، جنگ اسرائیل علیه غزه‌ را عامل توقف مذاکرات بین آمریکا و ایران برای توافق موقت عنوان کرده است. این دیپلمات سابق حرف‌های منفی زده و گفته بخاطر جنگ غزه، آمریکایی‌ها مذاکرات با ایران را ادامه نخواهند داد، برجام مرد، دیپلماسی هسته‌ای با ایران مرد، او حتی مدعی شده آمریکایی‌ها از قطری‌ها خواسته‌اند که ‌ محترمانه از ایران بخواهد در شرایط فعلی درخواستی برای برداشت از شش میلیارد آزاد شده نداشته باشد.

دو خبر هم مورد توجه بازار بود. یک اینکه در روز سه‌شنبه ۶۰ کیلو شمش طلا به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در بورس کالا در نرخ ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شده است. این درحالی است که قیمت بازار ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. خبر دوم صحبت‌های معاون وزیر صمت بود که گفته است در اجرای قانون سامانه مودیان، هیچ تأخیری ایجاد نشده و این قانون به صورت صد درصد اجرایی می‌شود.

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار در چارت، کندل دوجی برگشتی ثبت کرده است. همچنین آن‌ها می‌گویند که قیمت دلار هرات در سقف دچار واگرایی منفی شده که نشان می‌دهد اشباع خرید در بازار شکل گرفته است. درمجموع بازار ارز و سکه در سقف و محدوده مقاومتی مهم خودشان قرار دارند که اگر بالای آن تثبیت بدهند تایید ادامه روند صعود است، در غیر این صورت قیمت می‌تواند از سقف کاهش داشته باشد.

نکته بازار این است که معامله‌گران مدعی‌ هستند سکه تمام امامی در بازار کم است و قیمت آن برای این بالا می‌رود.

نکته دوم این بود که در روز سه‌شنبه کانال نرخ‌دهی سلیمانیه قیمت نزد.

آخرین بحث در بازار توان بازارساز است، بازار بعد از هر شوک بیرونی توانسته قیمت دلار را در یک محدوده مشخص مدیریت کند. برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند در نبود تقاضای سرمایه‌ای بازارساز کماکان این قدرت را دارد که نوسان را مدیریت کند و نباید بی‌گدار به دل معاملات زد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو