7خوشبو کننده طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال

7خوشبو کننده طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/21

11:03


اگر به دنبال روش های برای از بین بردن بوی مشمئز کننده یخچال منزلتان می باشید، پیشنهاد می کنیم با این مطلب از ساعد نیوز همراه شوید، تا با 7 روش ساده برای رفع بوی بد یخچال آشنا شوید.

با توجه به اینکه یخچال یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی محسوب می‌شود و مواد غذایی مختلفی برای نگهداری داخل آن قرار می‌گیرد یکی از مهم‌ترین چالش‌های استفاده از آن، از بین بردن بوی بد یخچال است. بوی بد یخچال به دلایل مختلفی ممکن است به وجود آید اما در صورتی که در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع بو اقدام نشود، می‌تواند منجر به بو گرفتن سایر مواد غذایی موجود در یخچال و در نهایت فاسد شدن آن‌ها شود. روش‌های مختلفی با استفاده از مواد طبیعی وجود دارد که می‌توان به راحتی برای رفع این مشکل اقدام کرد. در این مقاله با چند روش کارآمد در این زمینه آشنا خواهیم شد.

چگونه بوی بد یخچال را از بین ببربیم


مهم ترین روش برای از بین بردن بوی بد یخچال، تمیز کردن کامل یخچال به طور مرتب می باشد. برای اینکار لازم است تمامی مواد غذایی را از یخچال بیرون آورده و همه ی قفسه ها،کشو ها و دستگیره های یخچال را به طور کامل تمیز کنید.علاوه بر تمیز کردن یخچال با انجام چند روش ساده نیز می توانید بوی بد یخچال خود را از بین ببرید.

سفید کننده موثرترین گزینه برای از بین بردن منبع بوی بد است. اما از آنجایی که مواد شیمیایی خشن می توانند پوشش پلاستیکی یخچال را از بین ببرند به همین دلیل بهتر است از روش های خانگی ملایم تر برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده کنیم.

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از سرکه


شما می‌توانید با یک اسپری سرکه به بوهای ماندگار یخچال حمله کنید، زیرا این یک ضدعفونی‌کننده ملایم است که می‌تواند به از بین بردن بوی بد روی دیوارها کمک کند. یک بطری اسپری را با مقدار مساوی سرکه سفید و آب پر کنید و روی دیوارها اسپری کنید. بگذارید چند دقیقه بماند و با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

سرکه

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از لیمو


لیمو مانند سرکه حاوی اسید ضعیفی است که می تواند داخل یخچال را خوشبو کند. اسید سیتریک می‌تواند باکتری‌های خاصی را از بین ببرد و در عین حال رایحه‌ای دلپذیر بدهد. آب لیمو را روی یک پارچه تمیز ریخته و داخل یخچال را پاک کنید. برای طراوت بیشتر، تکه های لیموی فشرده را در بشقاب به سمت پشت یخچال قرار دهید تا عطر آن پخش شود

لیمو ترش

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از جوش شیرین


یک کاسه پر از جوش شیرین را بر روی یکی از طبقات یخچال قرار داده و اجازه دهید چندین ساعت در یخچال باقی بماند،سپس می ‎توانید درب یخچال را باز کرده و جوش شیرین را بیرون بیاورید .همچنین می‎ توانید برای جلوگیری از ایجاد بوی بد درون یخچال، همیشه یک کاسه جوش شیرین درون یخچال خود نگهداری کنید.

جوش شیرین

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از قهوه


بسیاری از مردم احساس می‌کنند که تفاله‌های قهوه حتی بهتر از جوش شیرین به‌عنوان از بین‌برنده بو عمل می‌کنند و شما از مزیت عطر دلپذیر قهوه بهره می‌برید. بگذارید قهوه روی بشقاب در یخچالتان بماند تا بوها را جذب کند و اگر هنوز با یخچال بدبو سر و کار دارید، بعد از چند روز آن را با تفاله های تازه عوض کنید.

قهوه

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از جو دو سر


با استفاده از جو دوسر نیز می توانید بوی بد یخچالتان را از بین ببرید برای اینکار باید یک کاسه جو دوسر را به مدت 4 الی 5 روز درون یخچال نگهداری کنید تا بوهای بد یخچال از بین بروند. نکته ای که در این روش باید به خاطر داشته باشید این است که باید کاسه ی حاوی جو سر را در فواصل 7 تا 10 روز با کاسه جدیدی جایگزین کنید .

جو

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از ذغال


برای از بین بردن بوی بد یخچال با ذغال کافیست دمای یخچال را به حداقل برسانید و درب یخچال را به مدت 3 روز بسته نگه دارید تا از شر بوی نامطبوع یخچال خلاص شوید. در این مدت می ‎توانید مواد غذایی که ممکن است خراب شوند را درون یخچال قرار دهید.

ذغال

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از وانیل


برای استفاده از اسانس وانیل ابتدا مقداری عصاره وانیل را درون کاسه ای بریزید و سپس یک تکه پنبه را به آن آغشته کرده و به طبقات یخچالتان بمالید تا بو های نامطبوع آن از بین بروند همچنین می توانید پنبه آغشته شده به عصاره وانیل را درون کاسه ای درون یخچال نگهداری کنید تا بوهای ناخوشایند درون یخچال از بین بروند. توجه داشته باشید هر 7 روز یک بار پنبه آغشته شده به عصاره وانیل جدیدی را به جای پنبه قبلی جایگزین کنید تا کپک نزند .

وانیل

رایج ‌ترین دلایل ایجاد بوی بد در یخچال فریزر


ایجاد بوی بد در یخچال یکی از مشکلات رایج آن به حساب می‌آید که ممکن است افراد زیادی با آن مواجه شوند. برای از بین بردن بوی بد یخچال روش‌های مختلفی وجود دارد اما پیش از معرفی این روش‌ها بهتر است با رایج‌ترین دلایل ایجاد این مشکل آشنا شویم تا بتوان از بوجود آمدن آن در آینده جلوگیری کرد.

رایج‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در یخچال شود به شرح زیر است

فاسد شدن مواد غذایی موجود در یخچال

ریختن هرگونه مایعات درون یخچال و عدم تمیز کردن آن برای مدت طولانی

قرار دادن مواد غذایی مانند ماهی، سیر، پیاز و بدون بسته‌بندی و درپوش در یخچال

عدم شستشو و نظافت محیط داخلی یخچال و فریزر به صورت منظم و دوره‌ای

قراردادن مواد غذایی درون ظرف‌های بدون درپوش

بسته بودن و عدم استفاده از یخچال به مدت بیش از 3 روز و فاسد شدن مواد غذایی موجود در آن

نتیجه‌گیری از مقاله رفع بوی بد یخچال به شرح زیر است


  • بهترین روش برای رفع بوی بد یخچال تمیزکردن آن با استفاده از جوش شیرین رقیق شده است.

  • اما می‌توان از سایر مواد، همچون قهوه، لیمو و … نیز استفاده کرد.

  • اما در استفاده از این مواد امکان جایگزینی بوی آن‌ها به جای بوی بد یخچال وجود دارد.

  • اگر مایل هستید که یخچالتان هیچ بوی خاصی ندهد، بهتر است از بوگیرهای یخچال استفاده کنید.

  • همچنین از قرار دادن مواد غذایی بدون در و روباز داخل آن بپرهیزید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو