مزیت‌های تحصیل در انگلستان

منبع: ایران ناز

2

1402/10/24

14:40


مزیت‌های تحصیل در انگلستان

مزیت‌های تحصیل در انگلستان

 

تحصیل در انگلستان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌هایی است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دنبال دستیابی به آن هستند.

 

بررسی شرایط و مدارک لازم برای ادامه تحصیل در کشور انگلستان در مقاطع مختلف میتواند نقش بسیار مؤثری در موفقیت اپلای دانشجویان بین‌المللی داشته باشد.

 

در ادامه به بررسی این موارد و نکات مهم دیگر در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی خواهیم پرداخت.

 

مزیت‌های تحصیل در انگلستان

کشور انگلستان یکی از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین کشورهای جهان در زمینه تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی است. دانشگاه های کشور انگلستان و حوزه‌های تحت نفوذ بریتانیا در سطح جهان بسیار شناخته شده هستند و از کیفیت مطلوبی برخوردارند.

 

دانشگاه های این کشور به روش‌های تدریس نوین و خلاقانه خود مشهور هستند و استفاده از تکنولوژی‌های سطح بالا در آزمایشگاه‌های این دانشگاه‌ها بسیار عادی و طبیعی است.

 

مزیت‌های تحصیل در انگلستان

 

تفکر انتقادی دانشجویان و استفاده از متدهای روز دنیا در زمینه تحقیق و جست‌وجو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که تحصیل در این کشور به دنبال خواهد داشت.

 

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که باید توجه و دقت زیادی به آن داشت اهمیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس وسعت خاک کشور است. این استاندارد یکی از دقیق‌ترین و مهم‌ترین استانداردهای رتبه‌بندی میان دانشگاه های اروپا و سرتاسر جهان است.

 

طبق بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده کشور انگلستان در این رتبه‌بندی همیشه از بالاترین نمرات استانداردی برخوردار بوده است. حدود 120 دانشگاه از دانشگاه های کشور انگلستان همیشه در بین برترین دانشگاه های جهان حضور دارند.

 

به طور مثال دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج و دانشگاه امپریال کالج لندن همیشه در بین 10 دانشگاه برتر جهان حضور داشته‌اند که نشان‌دهنده قدرت علمی و تحصیلی انگلستان است.

 

ویزای تحصیلی انگلستان بسیار ارزشمند است و دریافت آن میتواند مزیت‌های بسیار زیادی به همراه داشته باشد. دریافت این ویزا به معنای صدور مجوز قانونی برای حضور دانشجوی بین‌المللی در خاک کشور انگلستان باهدف ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف است.

 

تحصیل در این کشور علاوه بر مزیت‌های علمی و تحقیقاتی میتواند منجر به توسعه فردی، توسعه اقتصادی و حتی توسعه اجتماعی دانشجویان بین‌المللی شود.

 

حمایت و سیاست‌گذاری دولت در بحث آموزش‌وپرورش و توسعه علمی کشور یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که تحصیل در کشور انگلستان به دنبال خواهد داشت.

 

طبق بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده دفتر دانشجویان (OfS) و آژانس تضمین کیفیت آموزش عالی (QAA) از معتبرترین نهادهایی هستند که در کشور انگلستان در کنار دیگر نهادها هدف توسعه علمی و تخصصی دانشجویان بومی و بین‌المللی را دنبال می‌کنند.

 

این موارد در کنار یکدیگر به خوبی نشان‌دهنده نقش مؤثر حکومت انگلستان در توسعه دانشگاه‌ها و فضای تدریس علوم در کشور است.

 

بسیاری از دانشگاه های برتر جهان در این کشور قرار دارند و بسیاری از قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه های جهان نیز در این کشور فعالیت داشته‌اند.

 

تمام این موارد نشان‌دهنده این است که تحصیل در این کشور میتواند علاوه بر مزیت‌هایی که دارد حمایت‌های دولتی ارزشمند را به همراه داشته باشد.

 

شرایط تحصیل در انگلستان

دفتر مهاجرتی مهاجردانش یکی از بهترین مؤسسات فعال در زمینه مهاجرت تحصیلی به انگلستان در سرتاسر کشور است. این مجموعه با در اختیار داشتن متخصصین متبحر در زمینه مهاجرت توانسته طی چند سال اخیر موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد.

 

استفاده از خدمات این مجموعه و کمک‌گرفتن از مشاوران دفتر میتواند نقش بسیار مؤثری در موفقیت اپلای و فرایند تحصیلی دانشجویان بین‌المللی داشته باشد.

 

برای اپلای جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان باید مدارک مشخصی داشته باشید که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. اطلاع داشتن از این مدارک و توجه به احراز شرایط لازم میتواند نقش بسیار مهمی در صرفه‌جویی زمان و هزینه برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشد.

 

یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای تحصیل در کشور انگلستان ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی به همراه ریزنمرات است که بسیار اهمیت دارد. ارائه مدارک تحصیلی معتبر به همراه نمرات بالا میتواند بسیار مؤثر باشد و نقش مهمی در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور انگلستان ایفا کند.

 

نکته قابل‌توجه این است که در صورت وجود نمرات پایین هم می‌شود از پذیرش در برخی دانشگاه های این کشور بهره‌مند شد؛ اما باید توجه داشت که از خدمات مجموعه‌های مهاجرتی معتبر استفاده شود و نسبت به فرایند اپلای و مهاجرت بسیار ثابت‌قدم و دقیق بود.

 

ارائه مدارک شخصی و هویتی یکی دیگر از مهم‌ترین شرایط لازم برای تحصیل در کشور انگلستان است. دسترسی به پاسپورت معتبر نیز موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشت.

 

ارائه رزومه تحصیلی و تحقیقاتی و ارائه رزومه کاری و اجرایی در صورت وجود از دیگر شرایط لازم است که بسیار مهم است و میتواند نقش مؤثری در اخذ پذیرش تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی ایفا کند تا منجر به مهاجرت و اخذ پاسپورت معتبر شود.

 

هزینه تحصیل در انگلستان

 

هزینه تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان نیازمند هزینه‌هایی است که برای دانشجویان بین‌المللی با دانشجویان بومی بسیار متفاوت است.

 

طبیعتاً دانشجویان بین‌المللی بابت تحصیل در این کشور هزینه بسیار بیشتری از دانشجویان انگلستانی پرداخت می‌کنند و این موضوع در همه کشورهای توسعه‌یافته جهان مشترک است.

 

البته باید دقت داشت که دانشگاه، شهر محل تحصیل و سبک زندگی نقش مؤثری در افزایش هزینه‌های تحصیل دارد.

 

طبق بررسی‌های انجام شده هزینه تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی بین 9 تا 35 هزار پوند در سال، کارشناسی‌ارشد بین 7 تا 37 هزار پوند در سال و دکتری بین 3 تا 22 هزار پوند در سال است.

 

البته باید توجه داشت که استفاده از بورسیه ‌های تحصیلی انگلستان و اجازه کار حین تحصیل از مزیت‌هایی است که با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلستان می‌توان از آنها بهره‌مند شد و دسترسی به آنها موجود است.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت هزینه‌های زندگی در کشور انگلستان است که میتواند بسیار زیاد باشد. هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ انگلستان همچون لندن بسیار بالا است؛ اما شهرهای کوچک‌تر در سطح کشور هزینه‌های کمتری برای زندگی دارند.

 

کار حین تحصیل میتواند بخش بسیار زیادی از هزینه‌های زندگی دانشجویان بین‌المللی محصل در انگلستان را پوشش دهد و کمک بسیار بزرگی برای دانشجویان است.

 

کلام آخر

تحصیل در انگلستان یکی از جذاب‌ترین روش‌های مهاجرت تحصیلی به اروپا و انگلستان است. سالیانه تعداد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در سرتاسر دنیا به دنبال استفاده از این روش هستند و رقابت در آن بسیار بالا است.

 

توجه به ارائه مدارک مناسب و استفاده از خدمات مهاجرتی مجموعه‌های معتبر نقش بسیار مهمی در موفقیت دانشجویان بین‌المللی در فرایند اپلای و مهاجرت تحصیلی خواهد داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو