با این مواد غذایی پوست شما در سرما مربوط می‌ماند

3

1402/10/24

19:16


از آنجا که در زمستان هوا سردتر و خشک‌تر می‌شود، توجه بیشتر به آبرسانی پوست امری ضروری است. آب و هوای خشک می‌تواند رطوبت طبیعی پوست شما را از بین ببرد. بنابراین گنجاندن غذاهای مغذی در رژیم غذایی زمستانی می‌تواند یک راه ساده و در عین حال موثر برای حفظ رطوبت پوست شما از درون باشد.

با این مواد غذایی پوست شما در سرما مربوط می‌ماند

به گزارش بهداشت نیوز گنجاندن غذاهای مغذی در رژیم غذایی زمستانی می تواند یک راه ساده و در عین حال موثر برای حفظ رطوبت پوست شما باشد.

غذاهای زمستانی برای حفظ رطوبت پوست

این هشت ماده غذایی زمستانی زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا پوستتان را هیدراته نگه دارید و سلامت کلی خود را حفظ کنید.

۱. آووکادو

آووکادو سرشار از چربی‌های سالم و ویتامین‌های مختلف است که مواد مغذی ضروری بدن را فراهم می‌کند و باعث آبرسانی پوست می‌شود. چربی های تک غیراشباع در آووکادو به حفظ رطوبت و حفظ نرمی پوست کمک می کنند.

۲. سیب‌زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن است که می تواند به سلامت پوست کمک کند. بدن بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند که از بازسازی سلول‌های پوست پشتیبانی و به حفظ سطحی صاف و هیدراته کمک می‌کند.

۳. ماهی قزل‌آلا

ماهی قزل آلا غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، یک انتخاب عالی برای ارتقای سلامت پوست است. امگا ۳ به حفظ سد چربی طبیعی پوست، جلوگیری از از دست دادن رطوبت و کاهش التهاب کمک می کند.

۴. روغن زیتون

گنجاندن روغن زیتون در رژیم غذایی شما منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم را برای شما فراهم می کند. آنتی اکسیدان هایی موجود در این روغن به محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کنند، در حالی که چربی ها به انعطاف پذیری کلی پوست کمک می کنند.

۵. خیار

خیار با محتوای آب بالا، یک میان وعده آبرسان است که می تواند شما را به راحتی هیدراته نگه دارد. آنها همچنین حاوی سیلیس هستند، ترکیبی که از تولید کلاژن برای پوست سالم و مرطوب حمایت می کند.

۶. بلغور جو دوسر

یک کاسه بلغور جو دوسر نه تنها یک صبحانه آرامش بخش زمستانی است، بلکه منبعی از بتا گلوکان است که به حفظ رطوبت و تسکین پوست خشک و خارش دار کمک می کند.

۷. پرتقال

مرکبات مانند پرتقال سرشار از ویتامین C هستند که نقش مهمی در سنتز کلاژن ایفا می کند. کلاژن برای حفظ خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست ضروری است.

۸. آجیل و دانه‌ها

بادام، گردو و دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به سلامت پوست کمک می کنند. خوردن یک مشت آجیل می تواند مواد مغذی را برای پوست شما به همراه داشته باشد.

به یاد داشته باشید که با نوشیدن آب فراوان در طول روز هیدراته بمانید و تکمیل روتین مراقبت از پوست زمستانی خود با این غذاهای آبرسان می تواند به پوست شما کمک کند حتی در سردترین ماه ها سالم، شاداب و مرطوب بماند.

منبع: سلامت نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو