از بین بردن چربی قهوه ای؛ ۵ ماده غذایی که به حذف چربی قهوه ای کمک می‌کنند

از بین بردن چربی قهوه ای؛ ۵ ماده غذایی که به حذف چربی قهوه ای کمک می‌کنند


منبع: خبرنما

4

1402/4/11

09:34


یکی از گزینه‌های مناسب و سالم برای کاهش وزن هم گنجاندن برخی غذاهای منحصر به فرد به برنامه غذایی است که نوع خاصی از چربی بدن به نام “چربی قهوه ای” را هدف قرار داده و به این ترتیب به کاهش وزن کمک می‌کند.  برای از بین بردن چربی قهوه ای مواد غذایی قید شده در این نوشتار را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید…

از بین بردن چربی قهوه ای؛ ۵ ماده غذایی که به حذف چربی قهوه ای کمک می‌کنند

از دست دادن وزن به معنای ایجاد برخی تغییرات مهم در رژیم غذایی است. یکی از گزینه‌های مناسب و سالم برای کاهش وزن هم گنجاندن برخی غذاهای منحصر به فرد به برنامه غذایی است که نوع خاصی از چربی بدن به نام “چربی قهوه ای” را هدف قرار داده و به این ترتیب به کاهش وزن کمک می‌کند.  برای از بین بردن چربی قهوه ای مواد غذایی قید شده در این نوشتار را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید.

کپسایسین، عصاره فلفل قرمز

از بین بردن چربی قهوه ای

تحقیقات نشان داده است که کپسایسین، ترکیب فعال در فلفل تند، چربی سوزی و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند به سوزاندن چربی شکم هم کمک کند. به نظر می‌رسد کپسایسین با تحریک چربی قهوه‌ای، یک نوع چربی فعال متابولیک مرتبط است که باعث چربی سوزی می‌شود. اگر به دنبال گزینه‌ای برای گنجاندن کپسایسین در رژیم غذایی‌تان هستید، فلفل چیلی یا فلفل تند را در ترکیب ماکارانی، برنج و تخم مرغ مصرف کنید.

چای سبز

پوست سالم و شاد

بر اساس تحقیقات انجام شده چای سبز به لطف کاتچین، epigallocatechin-3 -گالات (EGCG) و همچنین کافئین برای سوزاندن چربی و کالری بیشتر فوق العاده است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که EGCG و کافئین به طور همزمان برای تحریک چربی سوزی موثر است.

برخی مطالعات نشان می‌دهد که چای سبز به فعال شدن و افزایش چربی قهوه ای کمک می‌کند. همچنین چای سبز حاوی انتی اکسیدان های است که می‌توانند به شما در جلوگیری از آسیب اکسیداتیو، کاهش التهاب و جلوگیری از بیماری کمک کنند.

کورکومین (عصاره زردچوبه)

چای زردچوبه برای کاهش وزن
از بین بردن چربی قهوه ای

کورکومین در عصاره ریشه زردچوبه یافت می‌شود و عاملی برای کاهش وزن شناخته می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که این عصاره زردچوبه می‌تواند به کاهش وزن و چربی بدن کمک کند و حتی با کاهش چربی دور کمر و لگن هم مرتبط است.

از طرفی کورکومین مصرف کالری، ترموژنز و چربی قهوه ای را افزایش می‌دهد. همچنین فراموش نکنید که اگر از کورکومین استفاده می‌کنید، دوز بیشتری مصرف کنید، زیرا کورکومین معمولا خوب جذب نمی‌شود.

اگر می‌خواهید مکمل این عصاره را مصرف کنید، مکملی را انتخاب کنید که دارای فراهمی زیستی بالا باشد، به این ترتیب می‌توانید از دوز پایین‌تر آن هم بهره‌مند شوید. این عصاره را به سوپ‌ها، غذاهای حاوی لوبیا، خورش، تخم مرغ و برنج اضافه کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که شما می‌توانید فراهمی زیستی زردچوبه را با ترکیب فلفل سیاه افزایش دهید. زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است، بنابراین حتما آن را به رژیم غذایی‌تان بگنجانید، زیرا در جلوگیری از استرس اکسیداتیو و التهاب نیز مفید خواهد بود، و باعث تسریع روند کاهش وزن می‌شود. همچنین می‌توانید ترکیب شیر، زردچوبه و زنجبیل هم میل کنید.

منتول (جوهر نعناع)

فواید نعناع برای پوست
از بین بردن چربی قهوه ای

استفاده طولانی مدت از منتول، بافت چربی قهوه ای و مصرف کالری را افزایش می‌دهد. همچنین از افزایش وزن ناشی از رژیم غذایی با چربی بالا جلوگیری می‌کند و حتی حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده، منتول می‌تواند با چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن هم مبارزه کند. برای جذب و مصرف منتول می‌توانید نعناع را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. نعناع را با ماست یا انواع اسموتی‌ها و دمنوش‌ها میل کنید.

از بین بردن چربی قهوه ای؛ اسیدهای چرب امگا 3

تحقیقات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا 3، EPA و DHA می‌توانند به شما در روند کاهش وزن کمک کنند. “خبر خوب این است که اگر دوست ندارید ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا بخورید، مصرف مکمل‌ها نیز به همان اندازه مفید و موثر هستند.”

مصرف اسیدهای چرب امگا 3 باعث جلوگیری و درمان التهاب بدن می‌شود، و همین امر هم به شما در از بین رفتن وزن اضافی‌تان کمک می‌کند. برای این که بدنتان بتواند اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری جذب کند، بهتر است ماهی‌‌های چرب مانند قزل الا، آزاد، ساردین، خال مخالی و ماهی تن را به رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو