غذاهای مفید برای دیسک گردن + غذاهایی که نباید بخورید!

منبع: خبرنما

4

1402/5/5

09:38


با این که با مراجعه به پزشک می‌توان دردهای ناشی از دیسک گردن را تسکین داد اما می‌توانید با رژیم غذایی مناسب این بیماری از پیشرفت آن جلوگیری کرده و چه بسا به درمان آن کمک کنید. ما در این مطلب غذاهای مفید برای دیسک گردن را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با گنجاندن آن ها در رژیم غذایی روزانه تان از ابتلا به این بیماری دردناک و آزاردهنده پیشگیری کنید…

غذاهای مفید برای دیسک گردن + غذاهایی که نباید بخورید!

دیسک گردن یکی از معمول‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های ستون فقرات است. این بیماری با علائمی مانند درد در ناحیه گردن و احساس سوزن سوزن شدن پوست همراه است. با این که با مراجعه به پزشک می‌توان دردهای ناشی از دیسک گردن را تسکین داد اما می‌توانید با رژیم غذایی مناسب این بیماری از پیشرفت آن جلوگیری کرده و چه بسا به درمان آن کمک کنید. ما در این مطلب غذاهای مفید برای دیسک گردن را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با گنجاندن آن ها در رژیم غذایی روزانه تان از ابتلا به این بیماری دردناک و آزاردهنده پیشگیری کنید.

غذاهای مفید برای دیسک گردن؛ غذاهای دریایی

برای جلوگیری از ابتلا به دیسک گردن باید از ریزمغذی ها استفاده کنید. یکی از مواد غذایی مفید برای دیسک گردن غذاهای دریایی است که سرشار از امگا 3 هستند. ماهی هایی مانند ماهی آزاد  و قزل آلا چربی کمتری دارند، بنابراین سعی کنید از این نوع ماهی استفاده کنید. امگا 3 موجود در غذاهای دریایی به خصوص ماهی ها به سلامت استخوان ها و مفاصل کمک و از هر گونه التهاب جلوگیری می‌کنند.

میوه ها

میوه‌ها هم از مواد غذایی مفید برای دیسک گردن به حساب می‌آیند. با مصرف میوه می‌توانید به کاهش درد و التهاب ناشی از دیسک گردن کمک کنید. میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می‌توانند التهاب بدن را کاهش دهند.

برای این که بتوانید از خواص بی نظیر میوه ها بهره مند شوید، سعی کنید از میوه هایی مانند توت‌ها، انار، آلوبخارا، کشمش، انگور قرمز و گیلاس مصرف کنید. همچنین فراموش نکنید که میوه ها سرشار از قند هستند پس در مصرف آن زیاده روی نکنید.

سبزیجات

بارها شنیده اید سبزیجات جزء مهم رژیم غذایی به حساب می‌آیند. سبزیجات با خواص بی نظیرشان برای سلامت بدن خیلی مهم هستند. این مواد غذایی به درمان دیسک گردن کمک کرده و منجر به کاهش التهاب می‌شوند. برای درمان دیسک گردن سعی کنید از سبزیجاتی مانند اسفناج استفاده کنید.

پروتئین

یکی دیگر از مواد مغذی برای درمان دیسک گردن، مصرف پروتئین است. شما می‌توانید از حبوبات، قارچ دانه چیا به عنوان منابع مهم پروتئین گیاهی مصرف کنید، زیرا مصرف پروتئین حیوانی باعث افزایش التهاب در بدن می‌شود و احتمال تشدید دیسک گردن را هم افزایش می‌دهد.

لبنیات

وقتی صحبت از لبنیات می‌شود همه به تاثیر آن بر استخوان ها فکر می‌کنیم. بله درست است لبنیات سرشار از کلسیم هستند که به سلامت و تقویت استخوان ها کمک می‌کنند. بنابراین سعی کنید لبنیات را در رژیم غذایی تان بگنجانید و درد ناشی از دیسک گردن را کاهش دهید. اگر دوست ندارید مکمل کلسیم مصرف کنید، پس حتما لبنیات مثل شیر و ماست بخورید.

اگر به لاکتوز حساسیت دارید و نمی‌توانید لبنیات مصرف کنید پس لبنیات بدون لاکتوز بخورید. همچنین می‌توانید از منابع گیاهی که حاوی کلسیم بالایی هستند استفاده کنید. نخود، کلم بروکلی، دانه چیا، انجیر، بادام، لوبیا و جوی دو سر همه از مواد غذایی هستند که کلسیم بالایی دارند.

مواد غذایی سرشار از فیبر

غذاهای سرشار از فیبر که بیشتر شامل میوه ها و سبزیجات می‌شوند می‌توانند به شما در درمان دیسک گردن کمک کنند. همانطور که می‌دانید فیبر نه تنها حرکات روده را بهبود می‌بخشد بلکه به هضم بهتر غذا هم کمک می‌کند.

با خوردن غذاهای حاوی فیبر مدت طولانی تری احساس سیری می‌کنید که این امر منجر به کاهش وزن‌تان هم می‌شود. کاهش وزن و داشتن وزن ایده آل می‌تواند به کاهش درد ناشی از دیسک گردن کمک کند و باعث کاهش التهاب در بدن شود.

غذاهای ممنوعه برای دیسک گردن

هرچند در بالا مفیدترین منابع غذایی برای دیسک گردن را معرفی کردیم، اما نباید از غذای مضر برای این بیماری غافل شوید. برخی از مواد غذایی برای دیسک گردن مضر است و باید حتما آنها را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

  • مواد غذایی فراوری‌شده با تاریخ انقضای طولانی مدت
  • فست فودها
  • مواد غذایی سرخ‌شده با روغن هیدروژنه
  • مواد غذایی با چربی اشباع ‌شده
  • غلات مانند نان، ماکارونی، برنج سفید
  • مواد غذایی با قند بالا
  • نوشیدنی های کافئین دار

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو