طرز تهیه تارت انبه خانگی خوش‌رنگ با طعم بی نظیر!

طرز تهیه تارت انبه خانگی خوش‌رنگ با طعم بی نظیر!


منبع: خبرنما

5

1402/4/31

15:34


اگر عاشق دسرها و شیرینی‌های خامه‌ای و پر از مغز و میوه هستید، پس تارت انبه را امتحان کنید. تارت انبه خوشمزه ترین دسر تابستانی است که می‌توانید کنار یک لیوان چای بخورید یا برای دورهمی‌های عصرانه‌تان آن را آماده کنید. کافی است در این مقاله طرز تهیه تارت انبه را با دقت بخوانید و روش تهیه آن را مو به مو دنبال کنید و این دسر بی نظیر را آماده کنید…

طرز تهیه تارت انبه خانگی خوش‌رنگ با طعم بی نظیر!

اگر عاشق دسرها و شیرینی‌های خامه‌ای و پر از مغز و میوه هستید، پس تارت انبه را امتحان کنید. تارت انبه خوشمزه ترین دسر تابستانی است که می‌توانید کنار یک لیوان چای بخورید یا برای دورهمی‌های عصرانه‌تان آن را آماده کنید. کافی است در این مقاله طرز تهیه تارت انبه را با دقت بخوانید و روش تهیه آن را مو به مو دنبال کنید و این دسر بی نظیر را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه کراست تارت:

1 فنجان آرد

3/1 فنجان شکر قنادی

8/1 قاشق چایخوری نمک

2/1 فنجان کره بدون نمک، سرد و مکعبی شده

برای پر کردن کراست:

3 عدد زرده تخم مرغ درشت

طرز تهیه تارت انبه

4/1 فنجان شکر

2 قاشق غذاخوری آرد

2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

1 و 4/1 فنجان شیر پرچرب

نصف قاشق چای خوری وانیل

3 عدد انبه بزرگ، به شکل (برش‌های نازک)

طرز تهیه تارت انبه

طرز تهیه تارت انبه

  • برای تهیه تارت انبه، ابتدا باید کراست انبه را آماده کنید. بنابراین یک در یک غذاساز، آرد، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید سپس کره را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.
  • حالا خمیر را کنار گذاشته و یک تابه تارت 9 اینچی را با روغن یا یک اسپری چرب کنید. خمیر تارت را درون قالب ریخته با سر انگشتانتان به کف تابه فشار دهید تا به خوبی کف و کنارهای دیواره قالب را بپوشاند. سپس با یک چنگان روی خمیر چند سوراخ ایجاد کنید تا هنگام پخت پف نکند.
  • ظرف را با پلاستیک بپوشانید و به مدت 15 دقیقه درون فریزر قرار دهید.
  • در این مرحله فر را با دمای 218 درجه سانتیگراد گرم کنید. پلاستیک را از روی خمیر برداشته و قالب تارت را روی توری گذاشته و درون فر قرار دهید و به مدت 13 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که خمیر تارت طلایی شود، صبر کنید. کراست تارت را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کامل خنک شود. حالا می‌توانید قالب را برعکس کنید و با کمی فشار به کف آن، تارت را از قالب جدا کنید و با فیلینگ دلخواه‌تان پر کرده و سرو کنید.

پر کردن کراست:

طرز تهیه تارت انبه

  • در یک کاسه متوسط، زرده تخم مرغ و شکر را با همزن بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند. آرد و نشاسته ذرت را روی تخم مرغ‌ها الک کنید و دوباره هم بزنید.
  • حالا شیر را درون قابلمه ریخته و وانیل را به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و تا زمانی که شیر کف کند، حرارت دهید. وقتی شیر به اندازه کافی گرم شد، کمی صبر کنید و بعد به آرامی روی تخم مرغ‌ها ریخته و همزمان هم بزنید تا باعث سفت شدن تخم مرغ‌ها نشود.
  • سپس مخلوط را در یک قابلمه که روی حرارت متوسط قرار دهید و مدام هم بزنید تا کامل به جوش بیاید. پس از جوش آمدن، 30 تا 60 ثانیه دیگر همچنان به هم زدن ادامه دهید. بعد بلافاصله مخلوط خامه را به یک کاسه تمیز منتقل کنید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید. کاسه را درون یک کاسه بزرگ پر از یخ قرار دهید تا مواد به دمای اتاق برسد.
  • زمانی که خامه تارت به دمای محیط رسید، آن را هم بزنید تا یک دست شود و بعد روی کراست تارت بریزید. روی آن هم انبه‌هایی که از قبل نواری و نازک برش کرد بودید را بچینید و با هر نوع میوه دیگر که دوست دارید سرو کنید. همچنین می‌توانید روی آن پلاستیک بکشید و حداکثر 2 ساعت قبل از سرو درون یخچال قرار دهید.

یادداشت:

فراموش نکنید که شما می‌توانید کراست و خامه را یک روز قبل آماده کنید و نزدیک زمان سرو روی آن را با انبه و میوه‌های دیگر تزئین کنید. همچنین می‌توانید از کراست و خامه آماده هم استفاده کنید اما هیچ چیز به اندازه دسرهای خانگی خوشمزه نیست. امیدوارم از مزه تارت انبه خانگی لذت ببرید. نوش جان!

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو