طرز تهیه کرپ خانگی، صبحانه‌ای لذیذ و متفاوت!

طرز تهیه کرپ خانگی، صبحانه‌ای لذیذ و متفاوت!


منبع: خبرنما

6

1402/4/13

12:30


کرپ نه تنها یک صبحانه لذیذ است بلکه برای عصرانه هم عالیست. اگر عاشق پنکیک یا وافل هستید، حتما کرپ هم پایه ثابت سفره صبحانه یا عصرانه‌تان خواهد شد. طرز تهیه کرپ خانگی، این صبحانه فوق العاده خوشمزه خیلی ساده و آسان است. پس از پختن کرپ می‌توانید آن را با هر نوع میوه، مربا و شکلات میل کنید…

طرز تهیه کرپ خانگی، صبحانه‌ای لذیذ و متفاوت!

کرپ نه تنها یک صبحانه لذیذ است بلکه برای عصرانه هم عالیست. اگر عاشق پنکیک یا وافل هستید، حتما کرپ هم پایه ثابت سفره صبحانه یا عصرانه‌تان خواهد شد. طرز تهیه کرپ خانگی، این صبحانه فوق العاده خوشمزه خیلی ساده و آسان است. پس از پختن کرپ می‌توانید آن را با هر نوع میوه، مربا و شکلات میل کنید.

مواد لازم:

3 قاشق غذاخوری (43 گرم) کره بدون نمک، به علاوه 3 تا 4 قاشق غذاخوری دیگر

1 فنجان (125 گرم) آرد

1 قاشق غذاخوری شکر گرانول

طرز تهیه کرپ خانگی

8/1 قاشق چایخوری نمک

4/3 فنجان (180 میلی لیتر) شیر پرچرب

½ فنجان (120 میلی لیتر) آب

2 عدد تخم مرغ بزرگ

1 و 2/1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

طرز تهیه کرپ خانگی

  • برای تهیه کرپ خانگی ابتدا 3 قاشق غذاخوری کره را در مایکروویو یا روی اجاق گاز ذوب کنید. سپس 5 دقیقه صبر کنید تا کره خنک شود.
  • در این مرحله کره ذوب شده، آرد، شکر، نمک، شیر، آب، تخم مرغ و وانیل را در مخلوط کن یا غذاساز بزرگ با هم مخلوط کنید. اگر مخلوط کن یا غذاساز ندارید، می‌توانید از یک کاسه همزن بزرگ استفاده کنید و با دست هم بزنید. با سرعت متوسط به بالا به مدت 20 تا 30 ثانیه مواد را با هم مخلوط کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. وقتی قوام مخلوط به اندازه خامه رسید و رنگ آن کرمی شد، آن را درون یک کاسه متوسط بریزید و درب آن را محکم ببندید و به مدت 30 تا 60 دقیقه یا حداکثر 1 روز درون یخچال بگذارید. (دقت کنید بعد از این که مخلوط را از یخچال خارج کردید، حتما یک بار دیگر با دور تند مخلوط کن، آن را هم بزنید.)

طرز تهیه کرپ خانگی

پختن کرپ ها

  • حالا از باقی مانده کره‌ها برای پختن کرپ‌ها استفاده کنید. هر بار که می‌خواهید مایع کرپ را درون تابه بریزید، روی تابه را با کره چرب کنید.
  • یک ماهیتابه به اندازه 20 سانتی متر برداشته و روی حرارت متوسط قرار دهید، سپس روی آن را با مقداری کره چرب کنید. اگر تابه‌ای به این اندازه ندارید، از تابه بزرگ‌تر استفاده کنید، اما دقت کنید که کرپ‌ها باید نازک باشند. پس از داغ شدن ماهیتابه، 3 قاشق غذاخوری از خمیر کرپ را در مرکز تابه بریزید. ماهیتابه را کج کنید/بچرخانید تا خمیر تا جایی که می‌تواند روی سطح تابه پخش شود. هر چه کرپ نازک تر باشد بافت آن بهتر است. 1 تا 2 دقیقه صبر کنید و به محض طلایی شدن کف آن، کرپ را برگردانید تا روی دیگر آن هم طلایی شود. 30 ثانیه صبر کنید تا طرف دیگر آن هم بپزد.
  • حالا کرپ پخته شده را به یک بشقاب بزرگ منتقل کنید و با باقیمانده خمیر هم این کار را تکرار کنید تا خمیر تمام شده و همه کرپ‌ها پخته شوند. در صورت تمایل، هر کرپ را با کاغذ روغنی از هم جدا کنید تا به هم نچسبند. اگر به اندازه کافی از کره در ماهیتابه‌تان استفاده کنید، کرپ ها نباید بچسبند.

طرز تهیه کرپ خانگی

  • حالا می‌توانید کرپ‌هایتان را سرو کنید. برای پر کردن کرپ‌ها می‌توانید از فیلینگ‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید، مثلا می‌توانید درون آن شکلات ذوب شده بریزید، کره بادام زمینی زوب شده یا پودر قند بریزید. سپس با مقداری میوه سرو کنید. حتما عاشق کرپ خواهید شد.
  • اگر می‌خواهید باقی مانده کرپ‌های پر نشده را نگهدارید، باید آن‌ها را به یک ظرف دربسته منتقل کنید و درون یخچل قرار دهید. با این حال شما فقط می‌توانید 1 روز آن را دریخچال نگهدارید اما اگر می‌خواهید مدت بیشتری از این کرپ‌های آماده داشته باشید، بهتر است آن‌ها را در فریزر نگهداری کنید زیرا به مدت 1 ماه تازه خواهند ماند. هر کدام را بین صفحات کوچک کاغذ روغنی فریز کنید تا به هم نچسبند.

از طعم فوق العاده کرپ‌تان لذت ببرید. نوش جان!

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو