طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز، غذایی متفاوت و بسیار مغذی!

طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز، غذایی متفاوت و بسیار مغذی!


منبع: خبرنما

7

1402/4/12

12:32


کوکوی لوبیا سبز یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که بیشتر بین مردم تبریزی‌ محبوبیت دارد. برای تهیه کوکوی لوبیا سبز به مواد خیلی کمی نیاز دارید و پخت آن هم خیلی ساده و آسان است. اگر می‌خواهید کوکوی لوبیا سبز را امتحان کنید، مطابق دستور پخت زیر عمل کرده و از طعم آن لذت […]

طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز، غذایی متفاوت و بسیار مغذی!

کوکوی لوبیا سبز یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که بیشتر بین مردم تبریزی‌ محبوبیت دارد. برای تهیه کوکوی لوبیا سبز به مواد خیلی کمی نیاز دارید و پخت آن هم خیلی ساده و آسان است. اگر می‌خواهید کوکوی لوبیا سبز را امتحان کنید، مطابق دستور پخت زیر عمل کرده و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم:

مواد لازم برای کوکو لوبیا سبز

نیم کیلو لوبیا سبز

یک عدد سیب زمینی بزرگ

4 عدد تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری آرد سفید

نمک به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز

کوکو

  • برای تهیه کوکوی لوبیا سبز ابتدا لوبیا سبزها را پاک کنید، بشویید و خرد کنید. سپس لوبیا سبزهای خرد شده را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید و مقداری آب هم به آن اضافه کنید. اما فراموش نکنید نباید آب زیادی روی لوبیا سبزها بریزید، یک لیوان آب برای پخت کامل لوبیا سبزها کافی است.
  • پس از این که آب درون قابلمه کم شد، می‌توانید قابلمه را از روی حرارت بردارید.
  • در این مرحله لوبیا سبز را درون یک صافی بریزید تا آب اضافی گرفته شود. بعد صبر کنید تا لوبیا سبزها خنک شوند.
  • حالا نوبت سیب زمینی است، آن را پوست گرفته و به اندازه‌های کوچک و مکعبی خرد کنید. سپس یک تابه برداشته و مقداری روغن درون آن بریزید تا سیب زمینی‌های خرد شده را درون آن سرخ کنید.
  • وقتی سیب زمینی‌ها سرخ شد، داخل یک ظرف ریخته و کنار بگذارید. سپس پیاز را به صورت جداگانه خرد کرده و درون روغن تفت دهید. سپس وقتی رنگ پیازها کاراملی شد حرارت را خاموش کنید و تابه را کنار بگذارید.
  • حالا یک کاسه بزرگ بردارید و تخم مرغ ها را درون آن شکسته و هم بزنید. در این مرحله به تخم مرغ ها نمک، فلفل، زردچوبه هم اضافه کنید. همچنین می‌توانید از سبزیجات معطر هم استفاده کنید. زمانی که ادویه‌ها با تخم مرغ مخلوط شدند، لوبیا سبزهای پخته شده، سیب زمینی سرخ شده و پیاز را هم به مخلوط تخم مرغ و ادویه ها اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید تا کامل با هم مخلوط و یکدست شوند.
  • حالا نوبت آرد است، سعی کنید آرد کم کم به مخلوط اضافه کنید تا گلوله نشود.
  • وقتی همه مواد کامل با هم ترکیب شدند، یک تابه مناسب بردارید، مقداری روغن درون آن بریزید و صبر کنید تا روغن خوب داغ شود.
  • در مرحله آخر از مایه کوکوی لوبیا سبزتان به مقدار لازم بردارید و درون روغن بریزید تا سرخ شوند.
  • وقتی هر دو طرف کوکوی شما به یک اندازه سرخ و طلایی شد، کوکوی شما آماده شده و آماده سرو است.

امیدواریم از مزه فوق العاده این کوکوی خوشمزه لذت ببرید. نوش جان!

طرز تهیه خورشت کرفس خوشمزه و خوش عطر مجلسی

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو