طرز تهیه پای زردآلو، دسر مخصوص عصرهای تابستان!

طرز تهیه پای زردآلو، دسر مخصوص عصرهای تابستان!


منبع: خبرنما

3

1402/4/27

12:33


آیا شما هم عاشق خوردن انواع پای های میوه‌ای هستید؟ اگر بله پس می‌توانید تابستان امسال خودتان را به خوردن پای زردآلو خوش رنگ و طلایی دعوت کنید. هرچند قرار است تا چند روز دیگر وارد ماه دوم فصل تابستان شویم اما خوب هنوز 2 ماه دیگر وقت دارید تا از مزه فوق العاده پای […]

طرز تهیه پای زردآلو، دسر مخصوص عصرهای تابستان!

آیا شما هم عاشق خوردن انواع پای های میوه‌ای هستید؟ اگر بله پس می‌توانید تابستان امسال خودتان را به خوردن پای زردآلو خوش رنگ و طلایی دعوت کنید. هرچند قرار است تا چند روز دیگر وارد ماه دوم فصل تابستان شویم اما خوب هنوز 2 ماه دیگر وقت دارید تا از مزه فوق العاده پای زردآلو لذت ببرید.

طرز تهیه پای زردآلو آسان است، کافی است کراست پای آماده بخرید تا زمان زیادی هم منتظر آماده شدن خمیر پای زردآلو نمانید، آن وقت خیلی ساده شروع به آماده کردن این عصرانه وسوسه انگیز کنید.

مواد لازم:

6 فنجان زردآلوی تازه شسته، بدون هسته و خرد شده

2 پیمانه شکر

آب ۱ لیمو ترش

1 قاشق چایخوری وانیل

4 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

¼ قاشق چایخوری دارچین

نمک به مقدار خیلی کم

1 قاشق غذاخوری کره

2 عدد کراست پای

1 تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه پای زردآلو

پای زردآلو

  • برای تهیه پای زردآلو فر را با دمای 176.67 درجه سانتیگراد گرم کنید.
  • اگر می‌خواهید خمیر یا کراست پای را در خانه درست کنید، از قبل دست به کار شوید و قبل از آماده کردن میوه آن را داخل یخچال قرار دهید.
  • سپس زردآلو را خوب تمیز کنید. با استفاده از یک چاقوی تیز آن‌ها را از وسط نصف کنید. هسته آن‌ها را بردارید و سپس به قطعات کوچک خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید.
  • لیموترش را از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید. سپس آن را با شکر، وانیل، نشاسته ذرت، دارچین و نمک روی زردآلوها بریزید و به آرامی زردآلوها را مخلوط کنید تا مواد کامل به خورد آن‌ها برود.
  • یک مشت آرد روی پیشخوان بریزید، و کراست پای را روی آن قرار دهید، سپس کراست را روی بشقاب پای قرار دهید و کمی به کف بشقاب و دیواره‌های آن فشار بیاورید تا خمیر روی قالب فیکس شود.
  • حالا مخلوط زردآلو را داخل کراست پای بریزید. کره را مکعبی خرد کنید و روی زردآلوها قرار دهید.
  • در این مرحله خمیر دوم را باز کرده و روی مخلوط زردآلو قرار دهید و لب‌های اضافی آن را چین بدهید. با این کار از حباب زدن مایع درون پای جلوگیری می‌کنید.
  • اگر می خواهید کراست رویی پای مرطوب و نرم باشد، می‌توانید شیر و تخم مرغ را مخلوط کرده و با یک برس شیرینی پزی روی خمیر بالایی بمالید.
  • سپس حدود ½ قاشق چایخوری دارچین و یک قاشق چایخوری شکر را با هم مخلوط کنید و روی آن بپاشید. چند شکاف هم به اندازه 2 و نیم سانتی متر روی خمیر بالایی ایجاد کنید تا بخار هنگام پخت پای از آن خارج شود.
  • در آخر پای زردآلود را درون فر قرار داده و به مدت یک ساعت بپزید.

یادداشت

بعد از پختن پای، هیچ چیز بدتر از تمیز کردن فر نیست – هیچ کس هم علاقه‌ای به پاک کردن آن ندارد. بنابراین بهتر است قبل از این که پای زردآلو بپزید، به این نکته توجه کنید:

  • برای تمیز کردن آسان فر زیر ظرف پای، توری فر را قرار داده و روی آن را با یک فویل بپوشانید تا از چکه کردن لعاب روی کف فر جلوگیری کنید.
  • در آخر می‌توانید خیلی راحت فویل را جدا کنید و آن را دور بیندازید.

این هم طرز تهیه پای زردآلو، امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

طرز تهیه کمپوت هلوی خانگی

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو