لابیاپلاستی با لیزر چگونه است؟

منبع: تاپ ناز

3

1402/10/24

23:59


لابیاپلاستی با لیزر یک روش جراحی برای کوچک کردن و فرم دهی به لبه‌ های بیرونی واژن (لابیا مینور) است. لابیا مینورها دو لبه گوشتی هستند که در دو طرف …

لابیاپلاستی با لیزر یک روش جراحی برای کوچک کردن و فرم دهی به لبه‌ های بیرونی واژن (لابیا مینور) است. لابیا مینورها دو لبه گوشتی هستند که در دو طرف واژن قرار دارند. در لابیاپلاستی با لیزر، جراح از لیزر برای برداشتن بافت اضافی لابیا مینور استفاده می کند. لیزر باعث می شود که برش ها دقیق تر و صاف تر باشند و خونریزی کمتری ایجاد شود. همچنین زمان بهبودی را کوتاه می کند. در ادامه این مقاله به جزئیات و سوالات بیشتری درباره نحوه انجام لابیاپلاستی با لیزر می پردازیم.

لابیاپلاستی با لیزر

کدام پزشکان لابیاپلاستی با لیزر انجام می دهند؟

لابیاپلاستی با لیزر یک روش جراحی است که توسط متخصصان زنان و زایمان انجام می شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم این روش برای کوچک کردن و شکل دادن به لابیا مینور است. انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی در تهران یکی از مهمترین نکاتی است که برای انجام چنین عمل مهمی باید به آن توجه داشته باشید.  یکی از پزشکان حاذقی که در این زمینه تجربه و مهارت بالایی دارد، دکتر شهناز شایان فر است.

روند انجام لابیاپلاستی توسط لیزر چگونه است؟

مراحل انجام لابیاپلاستی با لیزر به ترتیب عبارتند از:

  1. مراجعه به پزشک

اولین قدم در انجام لابیاپلاستی با لیزر، مراجعه به پزشک متخصص زنان و زایمان است. پزشک در این جلسه با فرد در مورد اهداف و انتظارات از جراحی زیبایی واژن صحبت خواهد کرد. همچنین، در مورد خطرات و عوارض احتمالی عمل نیز توضیح خواهد داد. 

  1. انجام آزمایشات

ممکن است پزشک از فرد بخواهد که قبل از عمل آزمایشاتی را انجام دهد. این آزمایشات به پزشک کمک می کند تا از سلامت وی اطمینان حاصل کند.

  1. انتخاب بی حسی

انجام لابیاپلاستی با لیزر می تواند با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی باشد. بی حسی موضعی به این معنی است که فقط ناحیه تناسلی فرد بی حس می شود. بیهوشی عمومی یعنی فرد در طول عمل کاملا بیهوش است. 

  1. انجام عمل

عمل لابیاپلاستی با لیزر معمولا در مطب پزشک یا کلینیک انجام می شود. مدت زمان عمل معمولا یک ساعت است. در طول عمل، جراح از لیزر برای برداشتن بافت اضافی لابیا مینور استفاده می کند. لیزر بافت را تبخیر می کند و برشی دقیق و صاف ایجاد می کند. پس از برداشتن بافت اضافی، جراح برش ها را با بخیه می بندد. سپس، ناحیه تناسلی با پانسمان پوشانده می شود. 

  1. پس از عمل

پس از عمل، فرد باید استراحت کافی داشته باشد. ممکن است در ناحیه عمل درد، تورم و کبودی وجود داشته باشد. به همین دلیل پزشک داروهای مسکن تجویز خواهد کرد. مدت زمان بهبودی از لابیاپلاستی با لیزر معمولا 2 تا 6 هفته است.

لابیاپلاستی با لیزر

چه کسانی کاندید مناسبی برای لابیاپلاستی با لیزر هستند؟

انجام لابیاپلاستی با لیزر برای زنانی که از اندازه یا شکل لابیا مینور خود ناراضی هستند، مناسب است. همچنین برای زنانی که لابیا مینور بزرگ یا نامتقارن دارند و یا لابیا مینور آنها به دلیل فعالیت های بدنی، لباس زیر تنگ یا زایمان، دچار ناراحتی، خارش یا درد می شود، مناسب است.

اقدامات پس از جراحی لابیاپلاستی با لیزر

مانند هر جراحی دیگری پس از انجام لابیاپلاستی با لیزر نیز باید یک سری اقدامات در راستای بهبود سریع تر انجام شود. این اقدامات عبارتند از؛

  • استراحت: فرد باید تا چند روز بعد از انجام لابیاپلاستی با لیزر استراحت کافی داشته باشد و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کند. 
  • مصرف داروهای مسکن در صورت درد: پزشک جراح داروهای مسکنی را تجویز خواهد کرد که به کاهش درد فرد کمک می کند. 
  • استفاده از پماد آنتی بیوتیک: پزشک در صورت نیاز پماد آنتی بیوتیک تجویز می کند تا از بروز هرگونه عفونت در محل جراحی جلوگیری شود. 
  • استفاده از لباس زیر گشاد و نخی: لباس زیرهای گشاد و نخی به تنفس ناحیه تناسلی کمک کرده و باعث بهبود هرچه سریع تر می شوند. 
  • خودداری از دوش گرفتن و نشستن در وان آب: انجام این کارها می تواند منجر به تورم و حتی خونریزی در ناحیه تناسلی شود. 
  • تمیز کردن ناحیه جراحی: سعی کنید به طور مرتب ناحیه عمل را به آرامی با آب ولرم و صابون تمیز کنید. 
  • خودداری از رابطه جنسی تا زمان بهبودی: رابطه جنسی می تواند منجر به عفونت و حتی خونریزی در ناحیه جراحی شود. 

لابیاپلاستی با لیزر

مزایای لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

مزیت های لابیاپلاستی با لیزر عبارتند از:

  • تورم و درد کمتر: انجام لابیاپلاستی با لیزر باعث برداشته شدن بافت کمتری می شود و در نتیجه تورم و درد کمتری ایجاد می کند. 
  • زمان بهبودی کوتاه تر : لیزر باعث می شود که برش ها دقیق تر و صاف تر ایجاد شوند و در نتیجه زمان بهبودی کوتاه تر می شود.
  • بهبود عملکرد جنسی : در برخی موارد، لابیا مینور بزرگ یا نامتقارن می تواند باعث ناراحتی یا درد در حین رابطه جنسی شود. لابیاپلاستی با لیزر می تواند به بهبود عملکرد جنسی کمک کند.
  • افزایش رضایت جنسی : برخی از زنان از ظاهر ناحیه تناسلی خود ناراضی هستند و این می تواند بر رضایت جنسی آنها تاثیر بگذارد. لابیاپلاستی با لیزر می تواند به بهبود ظاهر ناحیه تناسلی و افزایش رضایت جنسی کمک کند.

لابیاپلاستی با لیزر یک روش ایمن و موثر است که می تواند مزایای زیادی برای زنان داشته باشد. با این حال، مهم است که قبل از تصمیم گیری برای انجام این روش، با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای آن صحبت کنید. (مشاوره با دکتر شهناز شایان فر)

جمع بندی 

لابیاپلاستی با لیزر یک روش جراحی است که توسط متخصصان زنان و زایمان انجام می شود. از این روش برای کوچک کردن و شکل دادن به لابیا مینور، که در دو طرف واژن قرار دارند، استفاده می شود. لابیاپلاستی با لیزر مزیت هایی نسبت به جراحی با تیغ دارد که از مهم ترین آنها می توان به درمان سریعتر اشاره کرد. ما در این مقاله به نکات مهمی درباره لابیاپلاستی با لیزر پرداختیم، امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو