در هر فصل به کدام شهرهای ایران سفر کنیم؟

1

1402/10/25

12:42


در هر فصل به کدام شهرهای ایران سفر کنیم؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

برای آن که نهایت لذت را از سفرهایتان ببرید، لازم است بهترین زمان سفر را مشخص کرده و در همان دوره سفر کنید؛ به این ترتیب علاوه بر بهره‌مندی از آب و هوایی مطلوب، می‌توانید به راحتی از جاهای دیدنی بازدید کرده و از تفریحات نیز استفاده نمایید‌. در این مقاله قصد داریم یک راهنمای جامع در خصوص بهترین مقاصد سفر در هر فصل ارائه کرده و بگوییم بهتر است در پاییز به کدام مناطق ایران سفر کنیم.

 

بهترین مقاصد برای سفر در فصل‌های مختلف

خوشبختانه کشور ما ایران، چهار فصل است و این ویژگی توانسته کمک شایانی به گردشگری ما کند‌. در هر برهه زمانی با فواصل سه ماه، می‌توان بهشتی متفاوت را در هر گوشه از کشور مشاهده کرد. گاهی اوقات این بهشت به رنگ سبز با شکوفه‌های سرخ و صورتی است و گاهی هم یک سر سپیدپوش می‌شود.

علاوه بر این، ویژگی فوق‌العاده دیگری که ایران از نظر اقلیمی از آن بهره‌مند است، تنوع آب و هوایی در یک فصل است. هر خطه از کشور ما بسته به موقعیت جغرافیایی، آب و هوای متفاوتی را تجربه می‌کند؛ به عنوان مثال در فصل زمستان که استان‌های شمال غربی کشور شاهد بارش شدید برف هستند، در نوار جنوبی کشور نسیمی خنک جریان دارد و هوا مشابه با فصل بهار است. این تنوع می‌تواند مسافران را با هر سلیقه‌ای که داشته باشند، راضی کند. در ادامه خواهیم گفت که در هر فصل از سال بهتر است کدام نقاط ایران را برای سفر انتخاب کرده و در پاییز به کدام مناطق ایران سفر کنیم.

بهار

فصل بهار تقریباً بهترین زمان سفر به هر شهر ایران محسوب می‌شود. این فصل به سبب داشتن تعطیلات متعدد مثل تعطیلات نوروز، فرصت خوبی برای مسافرت است و خوشبختانه بسیاری از مقاصد توریستی در ایران نیز در بهار، بهترین تصویر خود را ارائه می‌کنند. زمانی که درختان شکوفه می‌دهند و دشت‌ها پر از سرسبزی می‌شوند، سفر کردن حال و هوای دیگری دارد. بهترین مقاصد سفر در بهار به شرح زیر هستند:

  • شیرازبهار شیراز واقعاً دیدنی است. آب و هوای شیراز در بهار معتدل است و باغ ارم، باغ دلگشا، نارنجستان قوام و دیگر باغ‌های شهر در زیباترین حالت خود قرار دارند.

  • کاشانبازدید از کاشان در اردیبهشت ماه، با بوی گلاب و عطر دلنشین گل‌های محمدی همراه است. برای یک سفر کوتاه در فصل بهار، کاشان بهترین انتخاب است.

  • رشتپیش از آن که به تابستان برسیم، باید به رشت سفر کنید. در فصل بهار رشت آب و هوایی خنک و معتدل دارد و رطوبت آن نیز چندان بالا نیست. رشت سرسبز در فصل بهار به زیبایی هر چه تمام خودنمایی می‌کند.

  • کیشبرای سفری دلپذیر به کیش، اوایل فروردین ماه را پیشنهاد می‌کنیم. جزیره در این ماه بهترین آب و هوا را دارد. با سفر به کیش می‌توانید از تفریحات مختلف بهره‌مند شوید و به تماشای زیباترین سواحل بنشینید.

تابستان

فصل تابستان برای خانواده‌هایی که فرزند محصل دارند، بهترین فرصت برای سفر است. بسیاری از دانشجویان نیز ترجیح می‌دهند در فصل تابستان سفر کنند. با این حال برخی از شهرهای کشور تابستان بسیار گرمی را تجربه می‌کنند و از این رو، خوب است بهترین مقاصد سفر در تابستان را بشناسید:

 

  • کندوانزیبایی روستای صخره‌ای کندوان در هر فصلی به وضوح مشخص است؛ اما اگر می‌خواهید هوایی مطلوب را تجربه کنید، تابستان می‌تواند انتخاب خوبی باشد. کندوان در فصل تابستان نیز هوای خنکی دارد.

  • ماسولهشهر ماسوله خنک‌ترین شهر گیلان در تابستان است. طبیعت بکر این ناحیه چشمان شما را نوازش خواهد کرد.

  • اردبیلاردبیل که در نیمه دوم سال با برف پوشیده می‌شود، در فصل تابستان آب و هوای خنکی دارد. شما می‌توانید از چشمه‌های آب گرم بهره‌مند شوید و با قدم زدن در کوهستان‌ها، ریه‌هایتان را به هوای تازه مهمان کنید.

پاییز

فصل نارنجی پاییز نیز همچون بهار، آب و هوای معتدلی دارد؛ اما رفته رفته سرد می‌شود. بسیاری از مقاصد داخلی نیز در فصل پاییز به زیباترین حالت خود تبدیل می‌شوند. در ادامه می‌گوییم که در پاییز به کدام مناطق ایران سفر کنیم:

  • یزدبهترین زمان سفر به شهر بادگیرها، پاییز است. در این فصل از آب و هوایی خنک بهره‌مند می‌شوید و می‌توانید به تماشای غروب از پس خانه‌های قدیمی بنشینید.

  • چابهارجالب است بدانید بندر چابهار در تمام فصول سال آب و هوای مطلوبی دارد؛ اما پاییز، یکی از بهترین حالت‌های بندر را به شما نشان می‌دهد.

  • کویر مصرفصل پاییز برای کویرنوردی نیز بهترین انتخاب است. کویر مصر یکی از زیباترین کویرها برای لذت بردن از ستاره باران شب‌هاست.

زمستان

با وجود آن که با شنیدن نام زمستان تصویری از برف و یخ در ذهنمان جان می‌گیرد، اما برخی از شهرهای ایران آب و هوای مطلوبی دارند و خبری از یخبندان در آن‌ها نیست. اگر می‌خواهید یک سفر زمستانی بی‌نظیر را تجربه کنید، مقاصد زیر را در نظر داشته باشید:

  • قشمیک سفر فوق‌العاده به قشم و هرمز می‌تواند تا همیشه در ذهنتان ماندگار شود. بهترین زمان سفر به این خطه زیبا از کشورمان، زمستان است.

  • بندرعباسبندرعباس از دیگر مقاصدی است که در سفر زمستانی هم حال و هوای بهار را القا می‌کند. در این سفر می‌توانید از خرید کردن هم لذت ببرید.

  • کرمانکرمان گرم و خشک در زمستان دیدنی است. اگر می‌خواهید از شهرهایی مثل بم، کرمان و… دیدن کنید، می‌توانید زمستان را به عنوان بهترین زمان سفر در نظر داشته باشید.

خرید بلیط قطار یا هواپیما از فلای تودی

به هر نقطه از کشور که بخواهید سفر کنید، لازم است ابتدا خودتان را برای سفر آماده نمایید؛ به عنوان مثال بلیط رفت و برگشت خود را خریداری کنید و یا به فکر رزرو هتل باشید. اگر نمی‌دانید کدام مرجع برای انجام این کارها مناسب‌تر است، به پیشنهاد ما توجه کنید. مجموعه فلای تودی به سبب چندین سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در حوزه خدمات گردشگری می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

ویژگی‌ بارز این مجموعه ارائه بهترین خدمات با ارزان‌ترین قیمت است. برای دسترسی به انواع خدمات مجموعه، کافیست وارد صفحه اصلی شده و از قسمت هتل، پرواز، بلیط قطار و … خدمات مد نظر خود را دریافت کنید. کار با این وبسایت بسیار آسان است و می‌توانید در کسری از دقیقه بلیط‌هایتان را بخرید، هتل را رزرو کنید و برای سفری رویایی آماده شوید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو