سفر به اصفهان در زمستان

منبع: تاپ ناز

3

1402/11/5

00:19


سفرهای زمستانی به دلیل سرد بودن هوا و همچنین کوتاه بودن روزها، محدودیت‌هایی را برای گردشگران به همراه دارند. شهر اصفهان نیز یکی از شهرهایی است که در اغلب روزهای …

سفرهای زمستانی به دلیل سرد بودن هوا و همچنین کوتاه بودن روزها، محدودیت‌هایی را برای گردشگران به همراه دارند. شهر اصفهان نیز یکی از شهرهایی است که در اغلب روزهای زمستان آب‌وهوای سرد و برفی دارد؛ بااین‌حال جذابیت‌های اصفهان به حدی زیادند که گردشگران حتی در سردترین روزهای سال هم عازم آن می‌شوند. این شهر گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور جذب خود می‌کند و به همین دلیل یکی از پنج مقصد برتر گردشگری در ایران است.

اصفهان به‌خاطر آثار تاریخی، هنر و معماری منحصربه‌فردش، شناخته شده است. سفر به اصفهان در زمستان به دلیل هوای برفی می‌تواند تجربه‌ای خاص و خاطره‌انگیز باشد. در این مقاله به معرفی و بررسی برخی از مکان‌های گردشگری اصفهان می‌پردازیم که در فصل زمستان می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

۱. خانه صفوی اصفهان

خانه صفوی اصفهان که به‌عنوان مجموعه تاریخی خانه صفوی هم شناخته می‌شود، از جاذبه‌های تاریخی مهم اصفهان است. این خانه که به‌خوبی حفظ شده، یادآور دوران صفویه است. برای بازدید از این مقصد گردشگری و تاریخی، بازدیدکنندگان باید ابتدا از یک راهروی طولانی با سقف بلندی که با نقاشی‌های هنری زیبا مزین شده است، عبور کنند. دیوارهای سنتی حصیری به‌محض ورود بلافاصله توجه را به خود جلب می‌کند. این خانه تاریخی در حال حاضر دارای گالری، غرفه صنایع‌دستی، کافه سنتی، رستوران و کتاب‌فروشی است. در سفر به اصفهان بازدید از خانه صفوی به‌ویژه اگر در فصل زمستان بلیط هواپیما تهران اصفهان را برای سفر تهیه کرده‌اید، تجربه‌ای جذاب و خاطره‌انگیز را ارائه می‌دهد.

۲. حمام قاضی اصفهان

حمام قاضی، یکی از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی اصفهان بوده که به‌عنوان یکی از زیباترین میراث ملی ایران شناخته شده است. این حمام که بازدیدکنندگان را با معماری جذاب خود به وجد می‌آورد، مورد مرمت قرار گرفته و تصاویری نفیس از هنر و تعالی معماری ایرانی را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه شامل حمام، طاق، حوض و گلخانه است. گردشگران در این مکان به یک حمام سنتی خاص دعوت می‌شوند. قابل‌ذکر است که حمام قاضی در فصل زمستان پذیرای عموم افراد است. این حمام در خیابان ابن‌سینا و بازار قاضی واقع شده است.

سفر به اصفهان در زمستان

۳. پیست اسکی فریدون‌شهر

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به اصفهان در زمستان، پیست اسکی فریدون‌شهر است. این پیست اسکی که در فاصله 6 کیلومتری شهر قرار دارد، یکی از مرتفع‌ترین پیست‌های ایران است که ارتفاع آن در بلندترین نقطه به سه هزار متر می‌رسد. در پیست اسکی فریدون‌شهر خدماتی چون تله‌استیژ، اجاره تجهیزات اسکی و حتی آموزش اسکی به بازدیدکنندگان، ارائه می‌شود. همچنین این پیست اسکی اقامتگاهی دارای امکاناتی مانند سالن با گرمایش متناسب، خدمات بهداشتی و نمازخانه دارد. پس اگر در زمستان و روزهای برفی با ماشین شخصی، خرید بلیط اتوبوس، بليط قطار یا بلیط هواپیما به اصفهان می‌روید، برای کسب یک تجربه خاطره‌انگیز زمستانی، پیست اسکی فریدون‌شهر را در نظر بگیرید.

۴. موزه پرستیژلند اصفهان

موزه پرستیژلند یکی از مکان‌های معروف در اصفهان است که تصاویری جذاب از تاریخ و فرهنگ ایران را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه که توسط کلکسیونر مشهور آقای حسین پناه مدیریت می‌شود، در مرکز خرید سیتی‌سنتر واقع شده است و مساحتی حدود 1600 مترمربع را در برمی‌گیرد.

موزه پرستیژلند در سال 1392 افتتاح شد. این موزه شامل بخش‌های مختلفی از جمله سالن مجموعه ساعت، سالن صوتی و تصویری، سالن فناوری قدیم، تالار ایران باستان، تالار فرش و تالار قاجار است. هر بخش مجموعه‌ای از آیتم‌های جذاب و قابل‌توجه را در خود جای داده است که می‌تواند ساعت‌ها بازدیدکنندگان را مجذوب خود کند. شایان‌ذکر است که در این موزه آثاری از صفدرزاده حقیقی، استاد برجسته فرش و تابلوی ظل السلطان قاجار از استاد نامی سمیرمی به نمایش گذاشته شده است.

۵. مرکز آب‌درمانی ورتون اصفهان

اگر می‌خواهید یک تجربه آب‌تنی لذت‌بخش در سفر به اصفهان در زمستان داشته باشید، به مرکز آب‌درمانی ورتون مراجعه کنید. مرکز آب‌درمانی ورتون دارای چشمه‌ها و استخرهای آب گرم معدنی متعددی است. این مرکز که از دوره صفویه به‌جامانده است، تبدیل به مقصدی مطلوب برای مسافران و گردشگران شده است. با وجود چشمه‌های آب گرمی که سرشار از مواد معدنی هستند، اقامتگاه‌های مسکونی برای اسکان گردشگران در اطراف این مرکز قرار دارد.

مرکز آب‌درمانی ورتون در منطقه کوهپایه، منطقه زمزه، در 15 کیلومتری جنوب غربی روستای ورتون واقع شده است.

سفر به اصفهان در زمستان

۶. قنات دوطبقه مون اصفهان

قنات دوطبقه مون که در اطراف اصفهان قرار دارد، آئینه‌ای از نبوغ و ظرافت معماری متعلق به ایران کهن است. این قنات منحصربه‌فرد، به دلیل سبک جذابش مشهور است. ویژگی خاص این قنات این است که برخلاف اکثر قنات‌های جهان، در دو طبقه ساخته شده است؛ یعنی در این قنات آب در دو مجرای بالای هم جاری است.برخی ساخت این قنات کهن را به کاوه آهنگر نسبت می‌دهند.

قنات دوطبقه مون واقع در اردستان، خیابان شهید فائق، ابتدای کوچه نهضت، مقصد جذابی برای علاقه‌مندان سفر به اصفهان در زمستان است.

۷. خانه دهدشتی اصفهان، مقصد زمستانی جذاب

خانه دهدشتی، گنجینه‌ای تاریخی از دوره قاجاریه، به‌عنوان یکی دیگر از مقاصد گردشگری جذاب در ماه‌های زمستان است. این خانه تاریخی که یک بنای یادبود ملی کشورمان است، به کافه هوگو تبدیل شده است. تماشای نمای سفید و زیبای این خانه، بازدیدکنندگان و مراجعین کافه را به وجد می‌آورد. محیط زیبای خانه دهدشتی شامل اتاق‌های پذیرایی با تزییناتی مجلل و حیاطی دلرباست که با حوضی زیبا تزیین شده است. هتل دهدشتی در طبقه دوم عمارت واقع شده است که دارای هشت اتاق مجلل و شیک برای مهمانان است.

توصیه می‌کنیم قبل از خرید بلیط هواپیما اصفهان تهران و بلیط اصفهان به هر مقصد دیگری، به‌قصد بازگشت از این شهر، حتماً در این کافه زیبا یک نوشیدنی گرم میل کنید.

سفر به اصفهان در زمستان

۸. موزه هنرهای معاصر اصفهان

به افرادی که سفر به اصفهان در زمستان را ترجیح می‌دهند، توصیه می‌کنیم که حتماً از موزه هنرهای معاصر اصفهان که یک چشم‌انداز فرهنگی مهم در شهر است، دیدن کنند. این موزه تاریخی که به «عمارت مسعودیه» نیز معروف است، متعلق به دوران صفویه بوده و به‌عنوان بخشی از میراث ملی ایران حفظ شده است.

این بنا، زمانی محل سکونت مسعود میرزا، معروف به ظل السلطان، در زمان سلسله قاجار بوده است. با گذشت زمان، ساختمان موزه به استانداری اصفهان تبدیل شد، سپس در سال 1373 موزه هنرهای معاصر اصفهان در آن شکل گرفت. این موزه دارای دوطبقه است که به کتابخانه، سالن اجتماعات، فضاهای نمایشگاهی و کاربری‌های اداری اختصاص دارد.

۹. شهر زیرزمینی نوش‌آباد

شهر زیرزمینی نوش‌آباد، مقصدی جذاب برای سفر به اصفهان و اطراف آن در زمستان است. این شگفتی زیرزمینی که به شهر «اویی» نیز معروف است، در سال 1385 کشف شد و قدمت آن به دوران ساسانی می‌رسد. شهر زیرزمینی نوش‌آباد، با معماری منحصربه‌فرد و اهمیت تاریخی خود، در بین تمام جاذبه‌های اصفهان متمایز است. راهروها و گذرگاه‌های پیچ‌درپیچ، باعث جذاب‌تر شدن این مکان شده‌اند. شهر زیرزمینی نوش‌آباد در شهر آران‌وبیدگل، شهر نوش‌آباد، خیابان امام خمینی واقع شده است.

کلام آخر

در فصل زمستان، اصفهان با جاذبه‌های گردشگری متعددش، برای سفرهای زمستانی بسیار مناسب است. می‌توانید جاذبه‌های تاریخی شهر را در زمستان کاوش کنید و در حین گشت‌وگذار در شهر، از صرف یک نوشیدنی گرم لذت ببرید. چه خواهان بازدید از بناهای تاریخی شهر باشید یا از فعالیت‌های تفریحی و قدم‌زدن در خیابان‌ها، لذت می‌برید، سفر به اصفهان در این فصل هیجان خاصی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو