در زمستان با قطار به کدام شهر ایران سفر کنیم

منبع: تاپ ناز

1

1402/10/4

14:46


با نزدیک شدن به فصل زمستان، بسیاری از مردم تمایل دارند به مکان‌هایی سفر کنند که در این فصل آب‌وهوای معتدل و مطبوع دارند و یا اینکه به‌طور کامل از …

با نزدیک شدن به فصل زمستان، بسیاری از مردم تمایل دارند به مکان‌هایی سفر کنند که در این فصل آب‌وهوای معتدل و مطبوع دارند و یا اینکه به‌طور کامل از خیر سفر کردن می‌گذرند. بااین‌حال، توجه به این نکته مهم است که در کشور چهارفصل ما، مناطق زیبای متعددی وجود دارد که برای سفرهای زمستانی مناسب هستند و ممکن است در فصول دیگر چندان جذاب نباشند. اگر معتقدید بهترین زمان برای سفر و لذت بردن از طبیعت تابستان یا بهار است، با ما همراه باشید تا بهترین نقاط دیدنی ایران در زمستان را که می‌توانید با قطار به آن‌ها سفر کنید، کشف کنیم.

در زمستان با قطار به کدام شهر ایران سفر کنیم

انتخاب شهر مناسب برای سفر زمستانی

هنگام انتخاب شهر ایده‌آل و خرید بلیط قطار برای سفر زمستانی خود، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. مهم‌ترین نکته این است که آیا هوای سرد برای شما بازدارنده است و به دنبال مقاصد گرمسیری هستید؟ اگر هوای سرد اذیتتان می‌کند، شهرهایی مانند کیش، سیستان، اهواز، شوش، اروندکنار یا بندرعباس می‌توانند مقاصد جذاب و مناسبی برای سفر زمستانی شما باشند.

به‌طورکلی شهرهای مناطق جنوبی کشور آب‌وهوای مناسب‌تری برای سفر زمستانی دارند؛ اما اگر کیش را به‌عنوان مقصد سفر زمستانی خود انتخاب می‌کنید، در نظر داشته باشید که ممکن است هزینه‌های سفر در این فصل بیشتر باشد. اگر تحمل هوای سرد برای شما مشکلی نیست، اکثر شهرهای ایران می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند. هر شهر در فصل زمستان جاذبه‌های خاص خود را دارد، بنابراین بهتر است مقصد خود را بر اساس عوامل دیگر انتخاب کنید.

بهترین مقاصد داخلی برای سفرهای زمستانی

زمستان بدون شک جذابیت خاص خود را دارد و بسیاری مشتاقانه منتظر فرارسیدن روزهای برفی هستند. برخلاف کسانی که زمستان را فصل روزهای غم‌انگیز می‌دانند، این فصل برای بسیاری خاطره‌انگیز و زیباست. ایران سرزمین چهارفصل با جاذبه‌های گردشگری مختلف در تمام طول سال است. برخی از این مکان‌ها که هرکدام جذابیت منحصر‌به‌فرد خود را دارند، مقصدهای مناسبی برای سفرهای زمستانی برای فرار از سرما و برف هستند.

به شما توصیه می‌کنیم، برای حمل‌ونقل در سفرهای زمستانی، به‌جای تکیه بر خودرو شخصی یا هواپیما، خرید بلیط قطار را در نظر بگیرید تا از تماشای مسیرهای برف‌گرفته و زیبای ریلی کشور در سفر خود لذت ببرید.

در سفر زمستانی به قشم به غار نمک قشم و دره ستارگان سر بزنید

غار نمک واقع در جزیره قشم، یک جاذبه گردشگری معروف است که در 100 کیلومتری شهر قرار دارد. این غار که به نام غار نمکدان نیز شناخته می‌شود، عنوان طولانی‌ترین غار نمکی جهان را به خود اختصاص داده است. این غار نام خود را از محیط پرنمک و همچنین شکل منحصربه‌فرد آن شبیه نمکدان و دالان‌های مخروطی آن در داخل کوه گرفته است. فصل زمستان زمان ایده‌آلی برای بازدید از این غار مسحورکننده است!

در 5 کیلومتری شهر قشم، در نزدیکی روستای برکه خلف، دره باشکوه ستارگان، یکی از شگفتی‌های زمین‌شناسی ایران قرار دارد. این محوطه باستانی تقریباً دو میلیون سال قدمت دارد و دارای ستون‌ها و مجسمه‌های شنی خارق‌العاده‌ای است که با جذابیت و زیبایی خود بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند.

گزینه‌های حمل‌ونقل مختلفی برای رسیدن به جزیره قشم در دسترس است که به شما امکان می‌دهد مطابق با اولویت خود انتخاب کنید، ازجمله بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی. شما می‌توانید با خرید بلیط قطار بندرعباس به بندرعباس بروید و سپس با کشتی‌های مخصوص که به جزیره قشم می‌روند، خودتان را به این جزیره برسانید.

سفر به چابهار و تماشای کوه‌های مریخی در زمستان

در 50 کیلومتری چابهار، به سمت بندر گواتر، کوه‌های مریخی قرار دارد که در زبان محلی به آن «کالانی» می‌گویند. این رشته‌کوه‌ها که از اهمیت تاریخی نیز برخوردارند، گذشته‌ای غنی دارند. فسیل‌های مختلف حیوانات دریایی یافت شده در این منطقه نشان می‌دهد که زمانی این منطقه در زیر آب غوطه‌ور بوده است. بازدید از کوه‌های مریخی تجربه‌ای بی‌نظیر است که شما را به سفری در زمان می‌برد.

اگر قصد سفر با قطار به چابهار را دارید، بهترین کار این است که در ابتدا بلیط قطار بندرعباس را بخرید و بعد از بندرعباس از طریق اتوبوس به چابهار مراجعه کنید.

سفر زمستانی به یزد و قلعه سریزد و مهریز

قلعه سریزد مهریز بهترین مقصد سفر زمستانی است. این مکان که در شهر یزد قرار گرفته است، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بانک‌های جهان در گذشته بوده است. این قلعه خشت و گلی که قدمت آن به دوره ساسانی می‌رسد، مساحتی به وسعت 7790 مترمربع را در برمی‌گیرد. کاوش در قلعه سریزد در طول زمستان فرصتی فوق‌العاده برای غوطه‌ور شدن در تاریخ و لذت بردن از تعطیلات به‌یادماندنی است. اگر تمایل به سفر ریلی در زمستان به شهر زیبای یزد دارید، می‌توانید با خرید بلیط قطار تهران یزد یا بلیط قطار سایر شهرها به مقصد یزد، به این شهر دیدنی و تاریخی سفر کنید.

در زمستان با قطار به کدام شهر ایران سفر کنیم

سفر به جزیره هنگام هرمزگان در زمستان

جزیره هنگام واقع در خلیج‌فارس در 50 کیلومتری جنوب جزیره قشم قرار دارد. این جزیره زیبا به دلیل معادن سرب و نمک خود شناخته شده است. اگر خواهان دیدار سواحل زیبا و رنگارنگ و همچنین فرصتی برای مواجهه با دلفین‌ها در فصل زمستان هستید، جزیره هنگام مقصدی است که باید از آن دیدن کنید.

جزیره هنگام فاقد برق، گاز و فناوری مدرن است، به همین دلیل، سفر به این جزیره این فرصت را فراهم می‌کند که در دوران گذشته غرق شوید و طبیعت بکر و آرامش محیط را در آغوش بگیرید. شما می‌توانید به قشم سفر کنید و خودتان را به این جزیره برسانید.

در زمستان تماشای آبشار سوی دزفول را فراموش نکنید

گزینه بعدی در لیست ما برای سفرهای زمستانی، آبشار سوی دزفول است. این آبشار علاوه بر زیبایی طبیعی و محبوبیتش، پتانسیل بالایی به‌عنوان یک مقصد گردشگری دارد. این آبشار نام خود را از منطقه روستایی نزدیک گرفته است که به معنای لطافت است.

این آبشار از یک غار و صخره‌های مرتفع سرچشمه می‌گیرد و از دشت‌ها و کوه‌ها عبور می‌کند و در نهایت به دریاچه سد دز در استان خوزستان می‌ریزد. این آبشار که در ارتفاع 85 متری قرار دارد، محیطی ایده‌آل را برای سفرهای زمستانی ارائه می‌دهد. دسترسی کمی چالش‌برانگیز آن شرایط بکر آن را تضمین می‌کند و تماشای آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. آبشار سوی دزفول در سال 1393 به‌عنوان سی‌و‌پنجمین اثر طبیعی ملی و اولین اثر ملی در استان خوزستان به ثبت رسید. خبر خوب این است که شما می‌توانید به‌راحتی با قطار اندیمشک به دزفول سفر کنید و خودتان را به این آبشار زیبا برسانید.

سفری زمستانی به بندرعباس و آب گرم گنو

چشمه آب گرم گنو در بندرعباس مقصد مناسبی برای افرادی است که در سرمای زمستان، به دنبال گرم شدن هستند. این چشمه‌های آب گرم در طول فصل زمستان بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند و فرصتی برای گرما بخشیدن به بدن شما فراهم می‌کند. این منطقه همچنین دارای یک‌گونه ماهی منحصربه‌فرد به نام آوینیوس گینیوس است که در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شود. استخرهای مجزا برای مردان و زنان تضمین می‌کند که همه می‌توانند از خواص درمانی آب گوگرد بهره‌مند شوند. برای بهر‌ه‌مندی از مزایای این چشمه‌ فوق‌العاده می‌توانید با خرید بلیط قطار بندرعباس خودتان را مستقیماً از تهران به این شهر برسانید و به سمت چشمه حرکت کنید.

در زمستان با قطار به کدام شهر ایران سفر کنیم

کلام آخر

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در فصول سرد سال به مناطق گرمسیر کشور مراجعه کنند. سفرهای زمستانی مخصوصاً با قطار حال‌وهوای ویژه‌ای دارد که اگر از علاقه‌مند به سفر و گردشگری هستید، حتماً باید آن را در نظر بگیرید. در این نوشته سعی کردیم برخی از شهرهای مناسب برای سفر زمستانی که با قطار می‌توانید به آن‌ها سفر کنید را معرفی کنیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو