بیمارستان های مشهد به همراه آدرس و دسترسی

بیمارستان های مشهد به همراه آدرس و دسترسی


منبع: تالاب

2

1402/10/27

12:39


بیمارستان‌ها نقش مهمی در حفظ سلامت و رفاه ساکنان و گردشگران در هر شهر ایفا […]

بیمارستان های مشهد به همراه آدرس و دسترسی

بیمارستان‌ها نقش مهمی در حفظ سلامت و رفاه ساکنان و گردشگران در هر شهر ایفا می‌کنند. ازاین‌رو، در کلان‌شهر شلوغ مشهد، با جمعیت زیاد و هجوم مداوم مسافران، نیاز به مراکز درمانی در اولویت قرار دارد. باتوجه‌به وسعت شهر و نیازهای متنوع ساکنان آن، مشهد مجموعه‌ای از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را در خود جای داده است. در این نوشته قصد داریم بیمارستان‌های مشهد را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی بیمارستان‌های مشهد

سالانه مسافران زیادی با خرید بلیط قطار مشهد و یا بلیط هواپیما و اتوبوس، به این شهر جذب می‌شوند. بسیاری از مسافران، در کنار زیارت حرم امام رضا (ع) به دنبال مراقبت‌های پزشکی تخصصی هستند. این شهر میزبان تعداد زیادی بیمارستان است که بر اساس زمینه‌های تخصصی و خدماتی که ارائه می‌دهند به دسته‌های مجزا تقسیم می‌شوند.

 

بیمارستان‌های آموزشی:

بیمارستان‌های آموزشی که به دو شکل عمومی و تخصصی یافت می‌شوند، نه‌تنها بیماران را درمان می‌کنند، بلکه امکاناتی را برای آموزش دانشجویان در رشته‌های مختلف پزشکی فراهم می‌کنند.

 

بیمارستان‌های تخصصی:

بیمارستان‌های تخصصی که نیازهای پزشکی پیشرفته را تأمین می‌کنند، بیشتر به بیمارستان‌های تک تخصصی و چند تخصصی تقسیم می‌شوند.

 

1. بیمارستان‌های تک تخصصی:

این بیمارستان‌ها به طور انحصاری بر روی یک حوزه خاص مانند روانپزشکی، چشم‌پزشکی، پوست، اطفال، یا زنان و زایمان تمرکز می‌کنند. میانگین ظرفیت یک بیمارستان تخصصی حدود 300 تخت است، اگرچه ظرفیت‌ها ممکن است براساس نیاز بیمار متفاوت باشد. برخی از منتقدان بیمارستان‌های تک تخصصی را به دلیل نیاز به تخصص‌های متعدد در روش‌های خاص، ناکافی برای مراقبت جامع می‌دانند و اغلب آن‌ها را به کلینیک تشبیه می‌کنند.

 

2. بیمارستان‌های چند تخصصی:

بیمارستان‌های چند تخصصی که در سطح جهانی رایج هستند، طیف وسیعی از خدمات پزشکی تخصصی را در یک یا چند زمینه ارائه می‌دهند. ظرفیت آن‌ها از کوچک تا بزرگ متغیر است و تعداد تخت‌ها معمولاً بین 100 تا 1000 است.

 

بیمارستان‌های عمومی:

بیمارستان‌های عمومی، شامل تخصص‌های جراحی، داخلی، زنان و اطفال، معمولاً دارای حداقل 10 تخت هستند و بر رفع نیازهای پزشکی عمومی بیماران تمرکز می‌کنند. در حالی که آن‌ها برخی از خدمات تخصصی را ارائه می دهند، تمرکز اصلی آن‌ها ارائه مراقبت‌های بهداشتی عمومی است.

 

بیمارستان‌های تخصصی و عمومی مشهد

بسیاری از مسافران مشهد بعد از سفر به این شهر ممکن است نیاز داشته باشند که به بیمارستان‌های مشهد مراجعه کنند. برخی افراد هم نیز برای مراجعه به یک پزشک یا بیمارستانی خاص به مشهد مراجعه می‌کنند. شما هم اگر قصد سفر به مشهد و سرزدن به بیمارستان‌های مشهد را دارید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما یا از طریق safarmarket.com/flights سریعاً به مشهد و بیمارستان‌های این شهر مراجعه کنید.

در ادامه بیمارستان‌های تخصصی و عمومی مشهد را معرفی خواهیم کرد:

 

۱. بیمارستان تک تخصصی قلب جوادالائمه مشهد

این بیمارستان تخصصی قلب که در سال 1379 در نزدیکی بلوار وکیل تأسیس شده است، دارای اورژانس با 11 تخت، کلینیک پزشک مجهز به 6 اتاق، داروخانه، اکوکاردیوگرافی، امکانات تست ورزش، رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشگاه است. این مرکز همچنین دارای سه اتاق عمل است و شامل بخش‌های آموزشی و پژوهشی، یک کتابخانه و یک سالن آموزشی است.

آدرس: مشهد – محله هنرستان – بلوار وکیل‌آباد – ابتدای خیابان هنرستان

تلفن: 05131841

C:UsersHI USERDownloadsscreenshoteasy (11).png

۲. بیمارستان تک تخصصی چشم خاتم‌الانبیا

این بیمارستان که در سال 1382 توسط موسسه خیریه خاتم‌الانبیا تأسیس شد، بعداً به دانشگاه مشهد واگذار شد و به‌صورت تخصصی تجهیز شد. این بیمارستان با ارائه 64 تخت در حال حاضر خدمات چشم‌پزشکی استثنایی را ارائه می‌دهد.

آدرس: مشهد – بلوار قرآنی – بیمارستان چشم خاتم‌الانبیا (ص) مشهد

تلفن: 05137281401

 

۳. بیمارستان تک تخصصی زنان ام‌البنین

یکی دیگر از بیمارستان‌های مهم مشهد، بیمارستان تک تخصصی ام‌البنین است. بیمارستان تخصصی زنان ام‌البنین به‌عنوان اولین بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در مشهد که در سال 1354 تاسیس شده است، معرفی می‌شود. این بیمارستان دارای 136 تخت است و دارای بخش‌های اطفال، شنوایی‌شناسی و زنان‌وزایمان است.

آدرس: مشهد، چهارراه زرینه، نبش آیت‌الله بهجت 16

تلفن: 05132231065 05132231061

 

۴. بیمارستان تک تخصصی کودکان دکتر شیخ

این بیمارستان که در سال 1382 تأسیس شده است، به‌دلیل نیاز اساسی به مراقبت‌های تخصصی کودکان، در بخش‌های مختلف از جمله اورولوژی کودکان، هماتولوژی کودکان، آی‌سی‌یو اطفال، اورژانس اطفال، نفرولوژی اطفال، دندانپزشکی، انکولوژی اطفال و جراحی اطفال خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

آدرس: مشهد – چهارراه میدان بار – خیابان طاهری جنوبی

تلفن: 05137269021

 

۵. بیمارستان عمومی آموزشی امام رضا مشهد

این بیمارستان عمومی آموزشی که در سال 1313 در مشهد تأسیس شده است. این بیمارستان، یکی از بیمارستان‌های مشهد است که دارای نزدیک به 900 تخت است و خدمات درمانی همه‌جانبه را با نرخ‌های مناسب ارائه می‌دهد. این هتل بیمارستان در نزدیکی هتل شیراز مشهد قرار دارد و امکانات اقامتی برای اعضای خانواده بیماران فراهم می‌کند.

این بیمارستان در خیابان ابن سینا و حاشیه میدان امام رضا قرار دارد.

تلفن: 05138022000

 

۶. بیمارستان عمومی دکتر شریعتی

اگر به دنبال یک بیمارستان عمومی خوب در مشهد هستید،‌ می‌توانید بلیط قطار مشهد یا بلیط هواپیما را خریداری کنید، به مشهد بیایید و به بیمارستان دکتر شریعتی مراجعه کنید. این بیمارستان دولتی که در سال 1331 در بلوار زعفرانیه احداث شده است، در حال حاضر با بیش از 150 تخت فعال فعالیت می‌کند. چندین بخش مانند ICU، جراحی قلب، بیماری‌های عفونی (ریوی)، داخلی و ارتوپدی، اورولوژی، جراحی زنان و آنژیوگرافی و غیره را در خود جای داده است.

آدرس: خراسان رضوی – شهر مشهد – بزرگراه طرقبه شاندیز – بلوار زعفرانیه – بیمارستان دکتر علی شریعتی

تلفن: 05135510010

 

C:UsersHI USERDownloadsscreenshoteasy (12).png

۷. بیمارستان عمومی قائم مشهد

بیمارستان عمومی قائم مشهد واقع در مرکز شهر مشهد در سال 1339 تاسیس شد و خدمات مناسبی را به بیماران ارائه می‌دهد. در طول سال‌ها، بخش های دیگری به این بیمارستان دولتی اضافه شد. از خیابان احمدآباد و خیابان کوه‌سنگی به‌راحتی می‌توانید به بیمارستان قائم برسید.

آدرس: خراسان رضوی – مشهد – میدان دکتر شریعتی (تقی‌آباد) – خیابان احمدآباد – مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم

تلفن: 05138400000

 

۸. بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد

این بیمارستان، شامل دوفاز است که فاز اول آن در 5 طبقه در سال 1393 تاسیس شد و فاز دوم در 6 طبقه به سال 1391 برمی‌گردد. این بیمارستان شامل کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، بخش‌های پزشکی هسته‌ای و رادیوتراپی، اتاق‌های عمل پیشرفته، بخش‌های ویژه، امکانات بستری و اسکان خصوصی برای بیماران و مسافران است.

آدرس: ایران، خراسان رضوی، مشهد، بزرگراه پیامبر اعظم، بعد از پل قائم، بیمارستان رضوی

تلفن: 36668888-51

C:UsersHI USERDownloadsscreenshoteasy (10).png

۹. بیمارستان عمومی طالقانی مشهد

یکی دیگر از بیمارستان‌های مشهد، بیمارستان عمومی طالقانی است. این بیمارستان که در سال 1386 به‌عنوان اولین بیمارستان امداد جاده‌ای تأسیس شد، با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد. در حال حاضر تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. بیمارستان طالقانی دارای بخش‌های مختلفی از جمله اورژانس حوادث، جراحی مغزواعصاب، بیماری‌های داخلی و عفونی، آی‌سی‌یو مغزواعصاب، ارتوپدی و جراحی داخلی است. این بیمارستان در حال حاضر دارای 155 تخت است.

آدرس: مشهد – بزرگراه خاتم – سره فردوسی

تلفن: 05135423970

 

کلام آخر

اگرچه هیچ‌کس از مریض‌شدن در طول سفر خوشحال نمی‌شود و ترجیح می‌دهد از اقامت خود نهایت استفاده را ببرد، بیمار شدن در سفر ممکن است اجتناب‌ناپذیر و غیرمنتظره باشد. آگاهی از اینکه کجا می‌توانید کمک پزشکی پیدا کنید، بسیار مهم است. در این مقاله برخی از مهم‌ترین بیمارستان‌های مشهد را معرفی کردیم. اگر مشهد را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردید، می‌توانید برای رسیدگی سریع به مشکلات سلامتی خود به بیمارستان‌های شهر اعتماد کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو