انواع روش های استعلام کارت سوخت خودرو + فیلم

انواع روش های استعلام کارت سوخت خودرو + فیلم


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/26

14:59


در این مقاله از ساعد نیوز با ما همراه باشید تا با هم انواع روش های استعلام کارت هوشمند سوخت را با هم بررسی کنیم.

پیگیری کارت سوخت یکی از دغدغه‌های افراد است. برای پیگیری کارت سوخت روش‌های متفاوتی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم روش‌های موجود برای پیگیری کارت سوخت را با هم بررسی کنیم.لازم است بدانید که، برای دریافت کارت سوخت حداقل باید 2 ماه صبر کنید.تحویل کارت سوخت ممکن است هر زمانی در این بازه باشد. با گذشت دو ماه از زمان درخواست کارت سوخت، در صورت عدم دریافت این کارت، باید با استفاده از روش‌های موجود برای پیگیری کارت سوخت خودرو اقدامات لازم را انجام دهید.پس همراه ما باشید.


انواع روش های پیگیری کارت سوخت


حدود 2 ماه طول می­‌کشد تا کارت سوخت جدید به دستتان برسد؛ در صورت نرسیدن، لازم است مراحلی را سپری کنید که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم.

پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه خدمات الکترونیک انتظامی


یکی از ساده‌ترین روش‌های پیگیری کارت سوخت از طریق اینترنت، وبسایت خدمات الکترونیکی پلیس است. شما می‌توانید در این وبسایت علاوه‌ بر پیگیری کارت سوخت، از خدمات مختلفی مانند پیگیری گواهینامه، درخواست گواهی سو پیشینه و حتی صدور خلافی خودرو نیز بهره‌مند شوید. با این حال در نظر داشته باشید که این وبسایت فقط میزان خلافی را برای شما نشان می‌دهد و برای پرداخت آن، از در گاه های معتبر اقدام نمایید.

وبسایت خدمات الکترونیکی پلیس


پیگیری کارت سوخت المثنی از پست


دومین روش ساده و سریع پیگیری کارت سوخت، مراجعه به وبسایت شرکت ملی پست است. برای آنکه متوجه شویم کارت سوخت ما در چه مرحله‌ای قرار دارد، کافی است وارد وبسایت najatracking.post.ir شویم. در این مرحله باید کد هفده‌رقمی خودرو یعنی همان کد vin را وارد کنیم تا پروسه استعلام کارت سوخت آغاز شود. کد VIN درواقع همان شماره شناسایی خودروی شماست که تقریبا برای هر خدمتی درباره خودرو، از پیگیری کارت سوخت و گواهینامه گرفته تا استعلام و رزرو نوبت دهی معاینه فنی، به آن نیاز خواهید داشت.

شما علاوه‌بر امکان پیگیری کارت سوخت از پست با vin می‌توانید از مراجعه حضوری به دفاتر پستی نیز بهره‌مند شوید. اگر در پروسه استعلام کارت سوخت متوجه شدید که این کارت تحویل داده شده اما به دست شما نرسیده، به احتمال فراوان کارت سوخت شما برگشت خورده است. این مسئله ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیفتد.

  • آدرس اشتباه مقصد

  • عدم حضور گیرنده در مقصد

  • اشتباهات رایج شرکت پست در تحویل مرسوله

برای حل چنین مشکلی کافی است با در دست‌ داشتن مدارک خودرو و کد پیگیری مرسوله، به یکی از دفاتر پستی شهرتان مراجعه کنید تا ماموران پست شما را درباره نحوه پیگیری کردن کارت سوخت از پست راهنمایی کنند.

پست


مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10


اگر به اینترنت دسترسی ندارید یا طرفدار روش‌های سنتی هستید، دفاتر پلیس +10 نیز یکی دیگر از روش‌های پیگیری کارت سوخت هستند. برای استعلام کارت سوخت در دفاتر پلیس +10 باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید.

  • مدارک شناسایی مالک خودرو

  • مدارک شناسایی خودرو

  • کد رهگیری کارت سوخت

با این حال توجه کنید که معمولا مراجعه حضوری به ادارات و دفاتر پلیس برای پیگیری و استعلام وضعیت مدارک خودرو، پروسه‌ای سخت و طاقت‌فرساست؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای خدمات مختلف خود مانند خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث، پیگیری کارت سوخت و حتی پرداخت خلافی، از روش‌های اینترنتی استفاده کنید.

مراجعه حضوری


پیگیری کارت سوخت با VIN و از طریق پیامک


تا اینجا فقط درباره روش‌های پیگیری کارت سوخت خودرو صحبت کردیم. اما پیگیری کارت سوخت با VIN یکی از روش‌های کاربردی برای پیگیری کارت سوخت با پلاک به شمار می‌آید. برای این کار کافی است کد VIN خودرو را به سامانه پیامکی 1101202040 ارسال کنید. البته دارندگان خودرو باید از فرمت VVIN و دارندگان موتور سیکلت از فرمت MVIN استفاده کنند. برای درک بهتر می‌توانید از مثال زیر بهره‌مند شوید. کد پیگیری کارت سوخت نیز اشاره به همین موضوع دارد. زیرا شما باید این کد را پیامک کنید.

  • پیامک مثال برای دارندگان خودرو: V*IRPC90VV5I9658742

  • پیامک مثال برای دارندگان موتور سیکلت: M*IRKV91MN5O3685988

با این روش ساده، نه‌تنها به اینترنت و مراجعه حضوری نیاز ندارید، بلکه می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن از وضعیت کارت سوخت هوشمند خود مطلع شوید.

VIN


پیگیری کارت سوخت ماشین صفر یا کارکرده از طریق تلفن


آخرین روشی که برای پیگیری کارت سوخت به شما معرفی می‌کنیم، تماس با شماره‌ خدمات کارت سوخت هوشمند است. البته این راه ممکن است کمی زمانبر و طاقت‌فرسا باشد؛ بنابراین بهتر است چهار روش دیگر را جدی‌تر بگیرید.

برای این کار باید با شماره تلفن 09627 تماس بگیرید؛ این شماره تلفن که متعلق به شرکت ملی پخش است، می‌تواند به شما در پیگیری کردن کارت سوخت کمک کند. همچنین در‌صورت تماس با پشتیبانان کارت طلایی ایران‌ خودرو نیز می‌توانید از خدمات مشاوره آن‌ها استفاده کنید. اگر با خدمات این کارت آشنایی ندارید.


جهت فهم بهتر مطالب عنوان شده می توانید این کلیپ را تماشا کنید.


سخن آخر

در این مقاله انواع روش های پیگیری کارت سوخت عنوان شد از اینکه تا آخر مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو