طرز تهیه بروسکتا بادمجان لذیذ و خوشمزه

منبع: آرگا

1

1402/10/26

18:08


اگر شما هم در زمره علاقه مندان به آشپزی و غذاهای ایتالیایی به شمار می روید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه بروسکتا بادمجان که هم رسپی ساده و هم طعمی دلچسب دارد را یاد بگیرید و از قلم نیندازید.

بروسکتا و یا همان بروشتا اسم یکی از مشهورترین پیش غذاهای ایتالیایی می باشد که در واقع گونه ای نان تست ایتالیایی است که بوی روغن زیتون و سیر موجود شدید است. بروسکتا دارای تنوع بالایی بوده که انواع بروسکتا از جمله بروسکتا سبزیجات، بروسکتا بادمجان و … را شامل می شود. این پیش غذا و یا فینگرفود در واقع آسان ترین غذا جهت میزبانی به شمار می رود. در این مطلب شما را با طرز تهیه بروسکتا بادمجان آشنا می کنیم.

بروسکتا بادمجان یکی از پیش غذاهای ایتالیایی با طعم لذیذ و عالی می باشد که محبوبیت بالایی دارد، به طور کلی ایتالیایی ها با دست پخت و فرهنگ غذایی غنی خود همیشه حرف برای گفتن دارند و دلیل آن هم انتخاب مواد و ترکیبات فوق العاده و آسان بودن طبخ است. در این مطلب شما را با طرز تهیه بروسکتا بادمجان خانگی آشنا می کنیم.

آموزش طرز تهیه بروسکتا بادمجان با طعمی ایده آل

مواد لازم

  • چهار قطعه بزرگ بادمجان
  • دو حبه سیر
  • چهار قطعه بزرگ نان باگت
  • یک قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • سه قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • سه قاشق غذاخوری نعنا تازه خرد کرده
  • اندازه نیاز فلفل و نمک

آموزش طرز تهیه بروسکتا بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و سپس به دو نمی قسمت نمایید. بعد با کمک چاقویی تیز بر روی سمت داخل (برش زده شده) ضربدری شکل خطوطی را ایجاد کنید و به وسیله قلمو بر روی آن روغن زیتون بزنید.

یک تابه را بر روی حرارت بگذارید تا داغ گردد و درون آن را مقداری چرب نمایید. بعد بادمجان ها را بر روی شعله ملایم حدودا مدت زمانی بیست دقیقه ای به طور کامل کبابی پخته نمایید تا کاملا نرم گردد.

حالا در این مرحله درون یک ظرف گود نعنا را همراه روغن زیتون، سرکع، فلفل و نمک ترکیب نموده و بهم بزنید. سپس پوست بادمجان های کبابی شده را بگیرید و با قاشق راه راه نمایید. بادمجان ها را در اندازه بزرگ خرد نموده و به ترکیب سرکه و نعنا بیفزایید و به خوبی بهم بزنید.

در آخرین مرحله نان های باگت را به شکل مورب برش زده و به مدت چند دقیقه درون تابه و یا فر تست کرده و پخته کنید. ترکیب بادمجان به دست آمده را بر روی این نان ها ریخته و نوش جان نمایید.

دستور پخت بروسکتا بادمجان ساده و راحت

انواع غذا با بادمجان

بادمجان از صیفی جات پرکاربرد و پر از خواص ارزشمند می باشد که با استفاده از آن علاوه بر ترشی و شورهای بسیار، غذاهای متنوع و گوناکونی تهیه می گردد. از جمله آن می توان به بادمجان شکم پر، شامی بادمجان، بورانی بادمجان، میرزا قاسمی، خورش بادمجان و … اشاره داشت.

رسپی بروسکتا بادمجان پیش غذایی خوش طعم

در این مطلبی که با همراهی آرگا و شما به پایان رسید، با آموزش طرز تهیه بروسکتا بادمجان آشنا شدید، امیدواریم با یادگیری این رسپی خوش مزه و آسان بتوانید یک پیش غذا و میان وعده عالی را در منزل تهیه کنید و از میل کردن آن همراه عزیزانتان لذت ببرید. همچنین می توانید به عنوان فینگرفود برای مهمانی ها تهیه و در پذیرایی سنگ تمام بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو