طرز تهیه بادمجان شکم پر با گوشت چرخ کرده لذیذ و مجلسی برای مهمانی

منبع: جدول یاب

5

1402/7/10

13:37


بادمجان شکم پر یکی از غذا های مجلسی و فوق العاده لذیذ می باشد که طعم و مزه عالی دارد و شما می توانید با فر و بدون فر در خانه تهیه کنید که این رسپی سعی شده تمام نکات مربوط به بادمجان شکم پر را به شما یاد دهیم تا بتوانید یک مهمانی یا …

طرز تهیه بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر یکی از غذا های مجلسی و فوق العاده لذیذ می باشد که طعم و مزه عالی دارد و شما می توانید با فر و بدون فر در خانه تهیه کنید که این رسپی سعی شده تمام نکات مربوط به بادمجان شکم پر را به شما یاد دهیم تا بتوانید یک مهمانی یا شام بی نظیر تهیه کنید. شما می توانید این غذای خوشمزه را به همراه برنج یا نان تازه سرو کنید. از بادمجان های گرد و توپر استفاده کنید و حتما تلخی آن را بگیرید. امروز در جدول یاب طرز تهیه بادمجان شکم پر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بادمجان ۵ عدد
پیاز ۲ عدد
گوشت ۲۰۰ گرم
رب ۲ ق غذا خوری
جعفری ساطوری ۳ ق غذا خوری
عصاره گوشت ۱ عدد
پوره گوجه فرنگی ۱ لیوان
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان شکم پر

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و یا می توانید به صورت راه راه پوست گرفته تا زیبایی بیشتری داشته باشد و بعد داخل آب و نمک به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد با دستمال خشک کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

در ادامه بادمجان ها را داخل تابه به همراه کمی روغن سرخ کنید و درب تابه را قرار دهید تا حسابی نرم و پخته شود و بعد از پخت از وسط یک شکاف بزنید و وسط بادمجان را باز کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید سپس زردچوبه و فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید سپس ۱ ق غذا خوری از رب بیفزاید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و در انتها کمی پودر سیر و جعفری ساطوری شده اضافه کنید و مواد را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه سس

در ادامه یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تایه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد ۱ ق غذا خوری دیگر رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد عصاره گوشت و کمی پودر سیر اضافه کنید سپس پوره گوجه فرنگی و کمی آب را اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد.

مرحله پنجم: تهیه بادمجان شکم پر

در ادامه بادمجان ها را با مواد میانی تهیه شده پر کنید و داخل سینی یا یک ظرف پیرکس قرار دهید و سس تهیه شده را داخل آن بریزید و روی ظرف را با فویل بپوشانید و برای ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا سس غلیظ و بادمجان ها پخته شود و اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید بادمجان ها را داخل سس قرار دهید و درب قابلمه را بسته و برای نیم ساعت زمان دهید تا سس جا افتاده شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بادمجان شکم پر

  1. به دلخواه می توانید چند حبه سیر را با پیاز مواد میانی تفت دهید.
  2. برای تعادل در مزه ها می توانید از آلو نیز در سس استفاده کنید.
  3. به دلخواه روی بادمجان فلفل ها و گوجه اسلایس شده قرار دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو