کاهش سریع کلسترول با چند ترفند موثر

کاهش سریع کلسترول با چند ترفند موثر


منبع: آرگا

1

1402/10/27

09:45


تحقیقات نشان داده است که پیاده روی، مصرف آجیل، چای سبز، غلات سبوس دار، گریپ فروت و نوشیدن آب به کاهش سریع کلسترول خون کمک می کند.

کاهش سریع کلسترول با چند ترفند موثر

کلسترول توسط خود بدن ساخته می شود و در حیات بدن نقش اساسی دارد اما افزایش کلسترول بد خون باعث بروز سکته های مغزی و قلبی می شود و باید کنترل گردد. بر اساس تحقیقات انجام شده با نه روش موثر و ساده اما مفید می توان به کاهش سریع کلسترول پرداخت.

راهکارهای کاهش سریع کلسترول:

برای اینکه در عرض ده ثانیه بتوانید پایین آوردن سریع کلسترول خون را تجربه کنید پا به پای ما این راه های ذکر شده در متن را امتحان نمایید:

تحرک :

تحرک داشتن کمک زیادی به پایین آوردن کلسترول بد می کند و حتی سی دقیقه فعالیت بدنی در پنج روز هفته یا بیست دقیقه در سه روز هفته ورزش های انرژی بر مانند دویدن باعث پایین اوردن کلسترول LDL و بالا بردن کلسترول HDL می شود و فعال بودن علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا به وزن ایده آل تان برسید خطر بسته شدن عروق را نیز کاهش می دهد و شما مجبور نیستید که سی دقیقه پشت سر هم ورزش کنید می توانید تمرینات ورزشی تان را به جلسه های ده دقیقه تقسیم نمایید.

ورزش بدون رفتن به باشگاه :

یکی از راهکاری موثر در پایین آوردن کلسترول ورزش کردن است بنابراین، هر جا که بخواهید می توانید ورزش کنید و باغبانی، رقص، پیاده روی نیز گزینه مناسبی هستند و همچنین کار در منزل نیز در صورتی که باعث بالا رفتن ضربان قلب تان شود به عنوان یک ورزش به شمار می رود که نقش مهمی در پایین آوردن کلسترول ایفا می کند.

دوری از استرس :

همانطور که می دانید یکی از عواملی که باعث بالا رفتن فشار خون می شود استرس طولانی مدت است که خطر تصلیب شریان که از ساخته شدن پلاک ها از کلسترول در عروق ایجاد می شود را افزایش می دهد و طبق تحقیقات انجام شده در برخی از افراد استرس به صورت مستقیم باعث بالا رفتن سطح کلسترول می شود که به منظور پایین آوردن سطح استرس باید تمرینات آرام سازی، مدیتیشن یا بیوفیدیک انجام دهید و همچنین نفس های عمیق و تازه کننده بکشید.

عمل به توصیه های پزشک :

همانطور که می دانید مدیریت کلسترول بدن یک فرآیند طولانی مدت می باشد و باید به طور منظم با مراجعه به پزشک سلامتی تان را بررسی نمایید و به توصیه های پزشک در مورد رژیم غذایی، تمرینات ورزشی و دارو عمل نمایید.

تا می توانید آب بنوشید:

نوشیدن روزانه پنج تا شش لیوان آب نه تنها کلسترول خون را پایین می آورد بلکه پنجاه تا شصت درصد از ابتلا به بیماری های قلبی را هم کم می نماید.

معرفی راه های کارآمد در کاهش کلسترول خون

پیاده روی کنید:

روزانه نیم ساعت پیاده روی انجام دهید تا هم کلسترول خونتان را کم کنید و هم به بیماری های قلبی مبتلا نشوید.

روش های آسان ولی موثر در کاهش کلسترول خون

میوه گریپ فروت بخورید:

خوردن یک عدد گریپ فروت در روز موجب پایین آوردن یازده درصدی کلسترول خون می گردد. علاوه بر این از خواص گریپ فروت بدانید که سبب کاهش وزن می شود و ضد سرطان است و اختلالات خواب را درمان می کند.

از کاهش سریع کلسترول خون چه می دانید؟

سبوس بخورید:

در وعده های غذایی خود از سبوس استفاده نمایید که تا بیست درصد مرگ های ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

کلسترول خون را با این روش ها کاهش دهید

چای سبز بنوشید:

یک راه پایین آوردن سریع کلسترول نوشیدن چای سبز (خواص چای سبز) است.

راه های درمان کاهش سریع کلسترول خون

سالاد بخورید:

در وعده های غذایی خود از سبزی های برگ سبز مصرف نمایید و تا می توانید سالاد بخورید.

کاهش کلسترول خون در چند ثانیه

آجیل بخورید:

یک میان وعده مناسب برای پایین آوردن کلسترول خوردن آجیل است.

با این روش ها کلسترول خونتان را کاهش دهید

غذاهای چرب و کره نخورید:

غذاهای چرب و کره به سرعت کلسترول خون را بالا می برد، تا می توانید از خوردن این مواد غذایی اجتناب کنید.

9 روش خانگی موثر در کاهش سریع کلسترول خون

به برچسب ها دقت داشته باشید:

قبل از اینکه یک ماده غذایی را خریداری کنید به بر چسب آن توجه نمایید و از خرید و خوردن مواد چرب مانند سس مایونز پرهیز نمایید.

درمان سریع کلسترول خون به سادگی

همچنین شما می توانید برای درمان کلسترول خود از هویج، سیر خام، لوبیا و عدس، روغن زیتون، شیر کم چرب، آب پرتقال، سایر میوه ها، بادام، آووکادو، بلوبری، گندم و جو، فلفل سیاه و سبوس برنج مصرف نمایید و از خواص بی نظیر این مواد غذایی در پایین آوردن کلسترول بهره بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو