درمان گیاهی خارش پوست سر با ۱۷ روش خانگی

درمان گیاهی خارش پوست سر با ۱۷ روش خانگی


منبع: آرگا

1

1402/10/27

11:01


خارش پوست سر که بسیار هم عذاب آور است را می شود با درمان گیاهی خارش پوست سر از بین برد و تنها با چند راهکار خانگی بر این مشکل غلبه کرد و از شر خارش های پیاپی در امان ماند.

اگر پوست سر شما مدام می خارد و باعث کلافگی تان شده است می توانید از درمان های خانگی برای رفع این مشکل بهره ببرید، با ما در این مقاله با مضمون درمان طبیعی خارش پوست سر همراه شوید و از نکات درمانی ذکر شده در این متن برای برطرف نمودن مشکل خود نهایت استفاده را ببرید.

درمان گیاهی خارش پوست سر:

علت خارش پوست سر، می تواند مسائل متفاوتی باشد. مانند خشکی پوست، اگزما و برنامه غذایی ناسالم و … وجود دارد که این اتفاق را منجر می شود و برای برطرف کردن خارش سر می توانید از روش های کاملا طبیعی در منزل استفاده کرد:

  • تغییر شامپو : یکی از راهکارهای مفید و موثر در کاهش خارش پوست سر تغییر شوینده مناسب موها است و امکان دارد پوست تان به یک شامپو حساسیت نشان دهد از این رو، در زمان خرید شامپو و همچنین محصولات مراقبتی از پوست و مو به دنبال مدلی باشید که بوی کمتری داشته باشد و یا مناسب پوست های حساس باشد و با نظر و تجویز پزشک می توانید از شامپو ضد خارش سر استفاده نمایید.
  • دوری از استرس و اضطراب : همانطور که می دانید یکی از عوامل خارش پوست سر استرس و اضطراب است بنابراین، بهتر است در زمان اضطراب با نوشیدن آب، دوش گرفتن، مدیتیشن یا مشاوره استرس را از خودتان دور نمایید و در واقع کلید درمان بسیاری از مشکلات بدن آرامش می باشد.
  • روغن آرگان : یکی از پرخواص ترین روغن برای پوست روغن آرگان است که دارای آنتی اکسیدان های طبیعی و ویتامین E، A، امگا ۳ و امگا ۶ می باشد و به عنوان یک محصول پوستی و درمان گیاهی خارش پوست سر محسوب می شود که کمک زیادی به بعبود خارش پوست می کند.
  • جوش شیرین : از دیگر درمان های گیاهی خارش پوست سر جوش شیرین است که می توانید به منظور کاهش خارش پوست سر از جوش شیرین استفاده نمایید از این رو، مقداری از جوش شیرین را داخل آب حل کرده و مستقیم بر روی پوست سر مالیده و بعد از چند دقیقه موهایتان را بشویید.
  • روغن دانه کنجد: یکی از روش های گیاهی درمان خارش پوست سر استفاده از روغن کنجد می باشد. برای این منظور قبل از اینکه به رختخواب بروید، به مدت ده دقیقه پوست سر خود را با روغن کنجد گرم شده ماساژ دهید و موهای خود را در یک حوله بپیچید و بگذارید تا صبح بر روی سر شما بماند.

راهکارهای گیاهی درمان خارش پوست سر

  • آبلیمو: اگر پوست سرتان زخم است از این درمان به علت سوزش اجتناب کنید. در غیر این صورت دو قاشق غذاخوری آبلیمو را در یک استکان آب بریزید و با آن پوست سر خود را شستشو دهید. اسیدیته موجود در آبلیمو مواد شیمیایی روی پوست سر را متعادل می کند و سبب تسکین خارش می شود.
  • نمک: نمک را مستقیما روی پوست س خود بریزید و با انگشتانتان آن را روی پوست ماساژ دهید تا با از بین بردن پوست های مرده سبب رویش پوست جدید در سر شوید و با این کار خارش پوست سر خود را هم درمان کرده باشید.

درمان گیاهی خارش پوست سر با نمک

  • آلوئه ورا: ژل درون گیاه آلوئه ورا با خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ بودن موجب خنک شدن و کاهش میزان خارش پوست سر می گردد.
  • جوش شیرین: با مقداری آب و جوش شیرین کمی خمیر بسازید و به مدت پانزده دقیقه بر روی پوست سر خود قرار دهید تا با این کار و رساندن خاصیت قلیایی جوش شیرین به پوست سر، خارش آن را درمان کنید.

درمان گیاهی خارش پوست سر با روغن زیتون و نارگیل

  • روغن نارگیل: با کمی روغن نارگیل پوست و موهای خود را چرب کنید و اجازه دهید تا مقداری بر روی پوست سر شما بماند و بعد آن را آبکشی کنید.
  • شنیلیله: برگ های شنبلیله را دم کنید و با استفاده از آن پوست سر خود را بشویید تا از خواص شنبلیله در درمان خارش پوست خود استفاده کرده باشید.

درمان گیاهی خارش پوست سر با جوش شیرین

  • سرکه سیب: سرکه را با آب رقیق کنید و بعد پوست و موی خود را با آن ماسا دهید تا از خواص سیب برای درمان خارش پوست سر خود بهره مند شوید.
  • روغن درخت چای: به جای شامپو از ده تا بیست قطره روغن چای استفاده کنید و موهای خود را با آن بشویید. این کار را در هفته دو تا سه بار انجام  دهید تا از خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی این روغن بهره مند شوید.

درمان گیاهی خارش پوست سر با آبلیمو

  • چای بابونه: بابونه را دم کنید و سی دقیقه روی سر خود بگذارید و بعد موهای خود را آبکشی کنید زیرا از خواص بابونه برای مو تسکین دهندگی خارش است.
  • حنا: یک راه درمانی موثر استفاده از مخلوط سدر و حنا بر روی پوست و مو می باشد که البته به تغییر رنگ مو منجر می شود.

درمان گیاهی خارش پوست سر با ژل آلوئه ورا

  • چای سبز: موهای خود را برای تسکن خارش به مدت ده دقیقه با چای سبز بشویید و از خواص چای سبز در درمان ای عارضه بهره مند شوید.
  • روغن زیتون: روغن زیتون را گرم کنید و با آن پوست خود را ماساژ دهید و بگذارید تا صبح روی سر شما بماند. این کار هم یک درمان موثر برای خارش پوست سر است.

    درمان گیاهی خارش پوست سر با چای سبز

شما می توانید در صورتی که به هریک از مواد نام برده شده در متن حساسیت ندارید برای درمان خارش سر از آن استفاده کنید و نتیجه بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو