میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر ژل گیاهی منتونیکا

منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/28

17:43


ژل گیاهی خنک کننده و تسکین دهنده منتونیکا با داشتن ترکیبات موثر انواع درد با منشاء عصبی را از بین می‌برد و موضع درد را سرد و خنک می‌کند. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر ژل منتونیکا بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

ژل رولان خنک کننده و تسکین دهنده منتونیکا لافارر با داشتن ترکیبات موثر انواع درد با منشاء عصبی را از بین می‌برد و موضع درد را سرد و خنک می‌کند. کاربرد ویژه این محصول در دستگاه فراصوت و فیزیوتراپی است که فرد تحت درمان را آرام کرده و کمک می‌کند تا درد خود را کمتر احساس کند. همچنین از ایجاد کبودی جلوگیری می‌کند.

میزان مصرف ژل گیاهی منتونیکا


  • ژل را روی موضع آسیب دیده و یا کبود شده بمالید. برای حصول نتیجه بهتر، 2 تا 3 بار در طول روز استفاده شود.

آثار فارماکولوژی و مکانیزم اثر ژل گیاهی منتونیکا

  • منتول: منتول یک ترکیب آلی با بوی نعنا می باشد که جزء اصلی نعنا شناخته می شود که از منابع طبیعی نظیر نعنا فلفلی و اکالیپتوس استخراج می شود یا به صورت سنتزی تولید می گردد. در صورت تماس موضعی این ترکیب با پوست، گیرنده های حساس به سرمای موجود در بافت ها تحریک شده و حس خنک شدن ایجاد می کند. البته منتول این عمل را با کاهش دمای بدن انجام نمی دهد. در واقع منتول از طریق مسدود کردن جریان کلسیمی در طول رشته های عصبی که مسئولیت تشخیص درجه حرارت را بر عهده دارند باعث می شود پیامی که به صورت اختصاصی از طریق پایانه های عصبی دریافت می شود سبب خنک شدن پوست یا بدن گردد. این ویژگی منحصر به فرد، منتول را به تسکین دهنده سریع دردهای موضعی تبدیل کرده است. منتول به صورت ویژه در کاهش دردهای اسکلتی-عضلانی نظیر درد مفاصل، رگ به رگ شدن، اسپاسم یا گرفتگی عضلات و نیز سردردها موثر است.

  • آرنیکا: آرنیکا گیاهی بومی در مناطق کوهستانی سیبری و اروپا می باشد. عصاره این گیاه به دلیل وجود فلاونوئید ها دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می باشد. هلنالین موجود در عصاره آرنیکا دارای اثر ضد درد و ضد التهابی می باشد و موجب تسکین التهاب مفاصل مبتلا به استئو آرتریت (آرتروز) و روماتیسم، تورم ناشی از استخوان های شکسته، جراحات و سایر بیماری های التهابی می گردد. هلنالین از طریق مهار واسطه های ایجاد التهاب مانند پروستاگلاندین E2 و لکوترین سبب رفع التهاب می گردد. همچنین تحقیقات به عمل آمده از آرنیکا ثابت می کند که خواص ضد کبودی این عصاره در مقایسه با ویتامین K دارای اثربخشی برابر بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو