هیاهوی سیاه در همدان!

منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/30

15:25


ساعد نیوز: ماجرای دستگیری متهم به تجاوزهای سریالی را در ادامه می خوانید.

هیاهوی سیاه در همدان!

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از هفت صبح، داستان از جایی آغاز شد که چند روز قبل زنان در همدان مقابل دادستانی جمع شدند و علیه فردی که می‌گفتند دو دهه یعنی از سال 80 اقدام به تجاوز کرده، معترض بودند. بلافاصله دادستانی و دادگستری در همدان خبر دادند که این فرد دستگیر شده و اگر کسی شکایتی دارد به مراجع قضایی مراجعه کند.

نامش محمدعلی س است. متهم حدودا 40‌ساله‌ای که از چند روز قبل سرتیتر اخبار حوادث همدان قرار دارد و سه روز پیش به اتهام تجاوز به عنف توسط ماموران حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان همدان با همکاری اداره کل اطلاعات استان در تهران دستگیر شده است.

رسیدگی به شکایت‌های سریالی تعدادی خانم‌ همدانی با موضوع اغفال و آزار و اذیت یا تجاوز از سوی این فرد از زمانی آغاز شد که یک بلاگر ایرانی ساکن یکی از کشورهای خارج از کشور به‌نام م.م دست به افشاگری علیه متهم زد. این فرد در صفحه مجازی خود جزئیات شکایت یکی از قربانیان را مطرح ساخت و پس از آن چندین شکایت مشابه در دادگستری همدان علیه متهم به ثبت رسید.

دیروز اما‌م جمعه همدان نیز از دستگیری او تقدیر کرد. پیش از این‌هم متهم دارای سوابق کیفری بوده است و در شهر همدان از او به خوشنامی یاد نمی‌شود و شرح شرارت‌هایش توسط شاکیان یک به یک مطرح شد.

یکی از شاکیان در اظهارات خود بیان داشت: «از مدتی قبل با همسرم مشکل پیدا کرده بودم تا اینکه ناگهان فهمیدم باردار هستم. با توجه به اینکه زندگی ما در حالت معلق قرار داشت و نمی‌‌دانستم چه آینده‌ای در انتظار زندگی مشترک ماست تصمیم به سقط جنین گرفتم که یکی از آشنایان ما این آقا را به من معرفی کرد و گفت پدرش داروخانه دارد و می‌تواند به‌صورت غیرقانونی دارویی برای سقط جنین به من بدهد.

من با او تماس گرفتم و متوجه شدم صاحب یک نمایشگاه خودرو بوده و انسان متمولی است. فکرش را هم نمی‌کردم که نیت شومی در سر داشته باشد. او به من گفت چون این دارو غیرقانونی است باید جایی دور از داروخانه آن را به من تحویل دهد. من هم به ناچار با او قرار گذاشتم.

وقتی سر قرار رفتم از من خواست در ماشینش بنشینم و گفت دارو را در جایی همان نزدیکی پنهان کرده که باید با هم برویم و آن را به من بدهد. من ترسیده بودم اما فکر می‌کردم چاره‌ای ندارم و باید زودتر به دارو برسم چون زمان حاملگی بالا می‌رفت و دردسر من پیچیده‌تر می‌شد. بنابراین همراه او رفتم اما ناگهان من را به باغی برد و در آنجا به من تعدی کرد.»

در ادامه شکایت‌ها مشخص شد که متهم در چندین مورد اقدام به برقراری رابطه دوستانه با خانم‌های جوان کرده و با پیشنهاد ازدواج به آنها نزدیک شده است. در جریان ارتباط، موردی از زندگی خصوصی و محرمانه آنها کشف کرده و از طریق تهدید به افشای آن اسرار، خانم‌ها را تحت فشار قرار می‌داده که به خواسته‌هایش تن دهند و از آنها باج‌خواهی کرده است.

که در این موارد شاکیان از این فرد به اتهام فریب و اغفال شکایت کردند. چند مورد از شکایت‌ها هم مربوط به خانم‌های همدانی است که از شهر تهران عازم همدان شده و در مسیر سفر اتفاقی در دام این متهم گرفتار شده بودند.

یکی از آنها در طرح شکایت خود عنوان کرد: «می‌خواستم بلیت اتوبوس تهیه کرده و به همدان بیایم که در ترمینال با این آقا برخورد کردم. می‌گفت برای ارسال بسته باری به ترمینال آمده و می‌تواند من را با خود به شهرم ببرد. رفتار محترمانه‌ای داشت و من قبول کردم که با او همسفر شوم اما در بین مسیر، ماشین را کنار زد و در حاشیه جاده من را مورد آزار و اذیت قرار داد.»

با بررسی ادله و مستنداتی که شاکیان در اختیار داشتند سرانجام متهم تحت تعقیب قرار گرفته و به دام قانون افتاد. رسیدگی به شکایت‌هایی که علیه او ثبت شده است، در جریان تحقیقات قضایی قرار دارد. گفته می‌شود این فرد در منطقه حیدره همدان این اقدامات را انجام داده و قربانیان را به حاشیه و اطراف شهر می‌برده است.

به گزارش تسنیم حسن خانجانی موقر، دادستان همدان با اشاره به اقدام سریع دستگاه قضایی در پیگیری مطالبات مردمی درباره فردی به اتهام تجاوز به عنف، گفت: «محمدعلی س 26 دی ماه توسط ماموران حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان همدان با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) اداره کل اطلاعات استان در تهران دستگیر شد.»

خانجانی افزود: «این متهم به همدان منتقل شده و تحقیقات از او برای بررسی اتهامات مطروحه در حال انجام است.» دادستان همدان اعلام کرد: «چنانچه فرد یا افرادی از این متهم شکایتی دارند، به حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان مستقر در ساختمان شهید همدانی واقع در آرامگاه بوعلی مراجعه نمایند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو