ران دسنتیس کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/2

11:34


دی سانتیس فرماندار فلوریدا از رقابت های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری کرد و حمایت خود را از ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه اعلام کرد.

ران دسنتیس کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

کناره گیری دیسانتیس از انتخابات به نفع ترامپ

دی سانتیس فرماندار فلوریدا از رقابت های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری کرد و حمایت خود را از ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه اعلام کرد.

ران دسنتیس کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

ران دسنتیس کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

به گزارش نم نمک به نقل از بلومبرگ ، «ران دیسانتیس» ، نامزد حزب محافظه کار آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور به نفع «دونالد ترامپ» ، از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد.

رسانه های آمریکایی گفته اند که دیسانتیس حمایت خود را از ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است.

«ران دیسانتیس» ، 44 ساله فرماندار فلوریدا است که برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب محافظه کار نامزد شده بود ، اما بسیاری شانس او را در مقابل ترامپ اندک ارزیابی کرده بود.

هفته گذشته نیز ، «ویوِک راماسوامی» ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا پس از آنکه در انتخابات مقدماتی این حزب در رده چهارم قرار گرفت ، با اعلام حمایت کامل از دونالد ترامپ ، رییس جمهور سابق و نامزد پیشتاز انتخابات پیش رو ، از رقابت کناره گیری کرده بود.

راماسوامی همچنین با اعلام حمایت از ترامپ ، او را غیر از خودش ، «تنها نامزد سیاست اول آمریکا» توصیف و اضافه کرد که پیش تر به ترامپ بابت پیروزی اش تبریک گفته و «از حالا به بعد ، او حمایت کامل من را برای ریاست جمهوری خواهد داشت.»

ترامپ در انتخابات مقدماتی ایالت آیوا با کسب 51 درصد آراء ، پیروزی مقتدرانه ای را به دست آورد. ران دی سانتیس ، فرماندار فلوریدا و دیگر نامزد جمهوری خواه در این رای گیری 21 درصد و نیکی هِیلی ، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری ترامپ که اکنون رقیب او است ، 19 درصد آراء را کسب کرده بودند. راماسوامی نیز با تنها 8 درصد چهارم شد.

ترامپ اخیراً در گفتگو با «ساندی تایمز» در پاسخ به پرسشی درباره احتمال پیروزی اش در انتخابات 2024 مدعی شد : «تقریباً نزدیک به 100 درصد شانس دارم.» گرچه خودشیفتگی ترامپ را نباید دست کم گرفت ، اما این پیش بینی او خیلی هم غیرواقع بینانه نیست. بنابر گزارش رسانه های آمریکا بیشتر نظرسنجی های فعلی نشان می دهد که ترامپ به وضوح نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد بود ، زیرا دیگر رقبای حزبی او از جمله «ران دیسانتیس» ، 44 ساله فرماندار فلوریدا ، شانس چندانی برای غلبه بر او ندارند.

ترامپ و مشاورانش تاکنون تمام اتهام ها در 4 پرونده علیه خود را رد کرده و می گویند این اقدام دستگاه قضایی نه اقدام قضایی صرف که حرکتی سیاسی است و جو بایدن و دموکرات ها با این «پرونده سازی » ها تلاش دارند او را با اجبار از روند انتخابات ریاست جمهوری حذف کنند.

آن گونه که رسانه های آمریکا از تازه ترین نظرسنجی ها خبر می دهند از چند ماه پیش که پرونده های قضایی علیه ترامپ آغاز شده ، نه تنها محبوبیت او در میان هوادرانش کم نشده ، بلکه با اعلام هر اتهام و پرونده جدیدی به محبوبیت او نیز اضافه می شود. البته معلوم نیست که با آغاز روند جدی محاکمه ترامپ در پرونده های مختلف در نیمه اول سال 2024، یعنی درست در بحبوحه رقابت مقدماتی و درون حزبی جمهوری خواهان برای انتخابت نامزد نهایی انتخابات 2024، آیا این روند بالا رفتن محبوبیت او همچنان ادامه خواهد داشت ، یا رقبای حزبی اش به او اجازه نخواهند داد که از روند محاکمه اش بهره برداری سیاسی کند و آن را به نقطه ضعف او تبدیل خواهند کرد.

با جدی شدن روند محاکمه ترامپ و باز شدن پرونده های بیشتر سوال دیگری که مطرح می شود این است که آیا ترامپ زندانی خواهد شد یا نه؟ وب سایت «ایندیپندنت» در گزارشی با بررسی این موضوع می نویسد که از همان نخستین کیفرخواست کارشناسان حقوقی اعلام کردند که وزارت دادگستری احتمالاً تلاش خواهد کرد در صورت محکومیت ترامپ ، او را زندانی کند. با توجه به اتهام های موجود در 4 کیفرخواست ، اگر ترامپ در هر یک از این پرونده ها محکوم شود ، دست کم بین 5 تا 20 سال به زندان خواهد رفت.

«کِل مک کلان هان» ، وکیل امنیت ملی و استاد حقوق دانشگاه جورج واشنگتن در گفت وگو با «بیزینس اینساید» گفته که وزارت دادگستری آمریکا احتمالاً «خواهان زندانی شدن» ترامپ است و اتهام های موجود در کیفرخواست نیز تلاش دارند که تأکید کنند که ترامپ آگاهانه قانون را زیر پا گذاشته ، امنیت ملی ، امنیت تسلیحات هسته ای ، و امنیت ملی دیگر کشورها را به خطر انداخته است».

به نوشته ایندیپندنت در صورت محکومیت ترامپ ، دادستان ها ، قضات فدرال و ایالتی باید تصمیم بگیرند که آیا یک نامزد ریاست جمهوری - یا حتی پیروز بالقوه در رقابت های 2024 را به زندان بیندازند یا خیر ، اما ظاهراً اکثر کارشناسان حقوقی که درباره کیفرخواست ها اظهارنظر می کنند ، اتفاق نظر دارند که ترامپ هم اکنون وسط یک خطر جدی حقوقی است.


بیوگرافی ران دسنتیس

ران دسنتیس متولد 14 سپتامبر 1978 سیاستمدار و افسر سابق آمریکایی است که از سال 2019 به عنوان چهل و ششمین فرماندار فلوریدا مشغول به کار است. او پیشتر نماینده حوزه انتخابیه ششم فلوریدا از جمهوری خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا بوده است.

زندگی شخصی
  • همسر : کیسی دسنتیس (ازدواج 2010)
  • فرزندان : 3

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو