راهنمایی برای انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک و شیک

راهنمایی برای انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک و شیک


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/7

11:37


انتخاب وسایل برای خانه‌هایی که متراژ کوچکی دارند، کمی مشکل‌تر از خانه‌های بزرگ است؛ چرا که وسایل باید به گونه‌ای انتخاب شوند که فضای خانه را دلگیر و کوچک‌تر از حد معمول نشان ندهند. به همین منظور اگر قصد دارید خانه کوچک خود را چیدمان کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک را برای شما شرح دهیم.

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

زندگی در خانه های کوچک، یکسری محدودیت هایی را برا خرید وسایل منزل ایجاد می کند، اما اگر درست و اصولی وسایل را انتخاب کنید، خانه شما شیک تر و مدرن تر از آن چیزی به نظر می رسد ک تصورش را هم نمی توانسید بکنید. مبل، یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون خانه است و برای اینکه بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک را انتخاب کنید، لازم است که در جریان یکسری اصول و قواعد باشید که علاوه بر اینکه اتاق نشیمن و یا دکوراسیون منزل شما زیباتر دیده می شود بلکه بزرگتر و روشن تر هم دیده می شود. در ادامه ما تمامی این نکات را به طور کامل و با جزئیات در اختیارتان قرار می دهیم.

پذیرایی

عوامل مهم انتخاب رنگ مناسب مبل برای خانه‌های کوچک

در هنگام خرید مبلمان برای خانه‌های کوچک لازم است ابتدا سبک زندگی خود و همچنین محیط منزل را در نظر داشته باشید و متناسب با آن‌ها مناسب‌ترین مبلمان از نظر رنگ و جنس را انتخاب کنید. رنگ‌های سفید، شیری، کرم، خاکستری و بژ برای فضاهای کوچک طرفداران زیادی دارند‌. در این بخش لازم است نکات مهم برای انتخاب مبل خانه‌های کوچک بدانید را ذکر کنیم:

  • در قدم اول باید رنگی را انتخاب کنید که با دیگر وسایل منزل شما تناسب داشته باشد.

  • پارچه‌های براق و تک‌ رنگ بهترین انتخاب برای خانه‌های کوچک هستند.

  • اگر برای انتخاب رنگ تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های خنثی مثل مشکی، سفید، قهوه‌ای و بژ استفاده کنید.

نکات اصولی انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

زندگی در خان‌های کوچک نمی‌تواند باعث شود که شما از خرید وسایلی که دوست دارید بپرهیزید؛ بلکه انتخاب اصولی وسایل باعث می‌شود که فضای خانه شما بسیار شیک و مدرن به نظر برسد بدون آنکه با مشکل کمبود فضا مواجه شوید. از آنجا که مبل جزو آیتم‌های اصلی در دکوراسیون خانه به شمار می‌آید، بنابراین برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان پذیرایی، نیاز است یک‌سری اصول و قواعد را رعایت کنید که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

تناسب رنگ پارچه مبل با دکوراسیون

وقتی فضای کمی دارید، باید از پارچه‌هایی استفاده کنید که بتوانند فضای شما را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهند؛ همچنین رنگ‌ها برای تکمیل دکوراسیون باید یک تناژ رنگی مناسب با وسایل دیگر از جمله پرده، فرش، کاغذ دیواری و… داشته باشند.

رنگ شناسی می‌تواند در انتخاب پارچه مبل به شما کمک کند تا با آشنایی بیشتر بتوانید بهترین رنگ مبل برای محیط منزل خود را انتخاب کنید. حتماً وقتی قصد خرید مبلمان مناسب برای منزل خود را دارید، به وجود میز ناهارخوری، رنگ و جنس مبلمان، کوسن‌های موجود روی آن باید توجه داشته باشید که تمامی این موارد باید در کنار یکدیگر یک آیتم مناسب برای منزل شما محسوب شوند.


نور ورودی خانه را در نظر بگیرید!

برای اینکه خانه کوچک بزرگتر از آن چیزی که هست نشان داده شود، باید نور کافی در اتاق وجود داشته باشد. به عنوان مثال می توانیم به پارچه های رنگ روشن اشاره کنیم که فضا را از آن چیزی که هست بزرگتر نشان می دهد. چه برای خانه های کوچک و چه برای خانه های بزرگ بهتر است که از پرده های ضخیم استفاده نکنید و مبل ها را نزدیک پنجره ها قرار دهید، تا خورشید با تابش نور خود وسایل و محیط اطراف شما را بزرگتر نشان دهد.

پذیرایی

رنگ پارچه مبلی را یک تا دو درجه تیره‌تر انتخاب کنید!

اگر فکر می‌کنید مبلمان شما دائماً در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند، باید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید؛ زیرا به‌ مرور زمان نور مستقیم خورشید کمی رنگ اصلی را محو می‌کند. پس توجه داشته باشید اگر نور مستقیم در منزل خود دارید حتماً پارچه‌هایی را خریداری کنید که مقاومت خوبی در برابر نور خورشید داشته باشند یا خودتان سعی کنید آن‌ها را دور از نور مستقیم قرار دهید تا رنگ آن‌ها از بین نرود.

لازم به ذکر است که اغلب رنگ‌های تیره کم‌تر کثیفی را نشان می‌دهند؛ یعنی اگر لکه روی آن‌ها به وجود آید خیلی جلب توجه نمی‌کند؛ بنابراین خانواده‌های پرجمعیتی که فرزند کوچک دارند، بهتر است از پارچه‌هایی با رنگ تیره‌تر برای مبلمان منزل استفاده کنند. البته این‌ که می‌گوییم رنگ تیره به‌ معنای آن نیست که رنگ‌های قهوه‌ای یا مشکی مناسب هستند، بلکه شما هر رنگی که در نظر دارید می‌توانید تناژ تیره‌تر آن‌ها را تهیه کنید.

دکوراسیون داخلی

رنگ های خنثی بهترین رنگ برای خانه های کوچک!

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، رنگ هایی هستند که طیف خنثی دارند. اگر می خواهید بدانید که چه رنگ هایی هستند، باید به رنگ های آبی، خاکستری، قهوه ای، شکلاتی و کرم اشاره کنیم. به عنوان مثال رنگ های آبی و روشن برای مبلمان در خانه کوچک می تواند بهترین انتخاب باشد؛ زیرا که رنگ ابی، حس ارامش و انرژی را در خانه بوجود می آورد و فضا را دلبازتر از حد عادی خود نشان می دهد.

مبل خاکستری هم جزو مبلمان با رنگ های خنثی است، اگر کثیفی و یا لکه برایتان دغدغه است، بهتر است رنگ پارچه مبل شکلاتی را انتخاب کنید. رنگ های کرم، طوسی، استخوانی و شیری از بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک است. البته با وجود دکوراسیون های مدرن، محدودیت کمتری برای انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک وجود دارد.

دکوراسیون داخلی

نکاتی که قطعا نمی دانید!

  • انتخاب رنگ فقط درمورد پارچه مبل نیست! شاید برایتان جالب باشد که رنگ قسمت چوبی مبل هم مهم است. چوب هایی که رنگ روشنی دارند، برای خانه های کوچک مناسب هستند. اگر در چنین مواردی تمایل به چوب های رنگ روشن ندارید، پس باید رنگ پارچه مبل را روشن انتخاب کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهد.

  • اگر مبلمان خود را بیشتر از وسایل دیگر دوست دارید و می خواهید در بدو ورود هر فرد مبل ها بیشتر به چشم بیاید، ابتدا باید انتخاب کنید که مبل روشن باشد یا تیره! نکته مهم اینجاست که رنگ کف اتاق نیز در انتخاب رنگ مبل تاثیر گذار است. اگر مبل تیره ای را روی سطح تیره قرار دهید، مبل شما در تاریکی گم زمین گم می شود.

  • رنگ مبل را با توجه به رنگ کاغذ دیواری، رنگ میزهای اتاق، پرده ها و دیگر وسایل انتخاب کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که لازم نیست حتما رنگ مبل با رنگ وسایل همرنگ باشد، بلکه باید یک و یا دو درجه تفاوت هم داشته باشد؛ این تضاد رنگی هم به زیبایی بیشتر دکوراسیون کمک می کند و هم اینکه فضا را بزرگتر نشان می دهد.

مبلمان

اگر خانه کوچکی دارید، پارچه مبلی این مدلی انتخاب کنید!

برای خرید بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، باید به طرح پارچه مبل هم دقت داشته باشید. طرح های شلوغ باعث می شود که فضا و محیط کوچک تر دیده شود. بهترین تصمیم این است که از طرح پارچه ساده و مینیمال استفاده کنید؛ زیرا طرح های ساده باعث می شود شلوغی اتاق، نمایان نباشد و همچنین فضا مرتب تر دیده شود. پس می توان نتیجه گرفت که مناسب ترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، رنگ های روشن و ساده است.

مبلمان

سخن پایانی

به عنوان یک نتیجه گیری کلی باید گفت که انتخاب رنگ مبل در خانه های کوچک نباید تیره باشد، چونکه فضای منزل را دلگیر و گرفته تر نشان می دهد. در مقابل آن مبل هایی که با پارچه های روشن ساخته شده اند، یکی از بهترین گزینه ها برای خانه هایی با متراژ کوچک است. با توجه به این موارد بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، رنگ هایی با تناژ خنثی و یا روشن است و شما با خرید مبل هایی با چنین رنگ هایی می توانید منزل خود را بزرگتر نشان دهید بدون آنکه بابت کوچک بودن خانه ناراحتی داشته باشید. امیدواریم با این مطلب انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو