بیوگرافی آیریس اپفل(پیرترین مدل) و همسرش + فرزندان

بیوگرافی آیریس اپفل(پیرترین مدل) و همسرش + فرزندان


منبع: نم نمک

2

1402/12/12

21:07


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل آیریس اپفل به همراه عکس های خانوادگی و شخصی آیریس اپفل پیرترین مدل جهان درگذشت با شما در نم نمک خواهیم بود.

بیوگرافی آیریس اپفل(پیرترین مدل) و همسرش + فرزندان

زندگینامه آیریس اپفل و همسرش(Iris Apfel)

  • نام اصلی : آیریس اپفل
  • متولد : 29 اوت 1921 در آمریکا
  • درگذشت : 1 مارس 2024
  • زمینه فعالیت : دنیای مد
  • پیشه : مدل و تاجر
  • مدرک تحصیلی :
  • سالهای فعالیت :
  • قد آیریس اپفل :

بیوگرافی کامل آیریس اپفل

آیریس آپفل متولد 29 اوت 1921 یک تاجر ، طراح داخلی ، طراح مد و بازیگر آمریکایی بود.

بیوگرافی آیریس اپفل(پیرترین مدل) و همسرش + فرزندان

بیوگرافی آیریس اپفل(پیرترین مدل) و همسرش + فرزندان

آیریس اپفل - Iris Apfel

آیریس اپفل - Iris Apfel

وضعیت ازدواج و همسر آیریس اپفل

آیریس اپفل در کوئینز نیویورک به دنیا آمد و تنها فرزند خانواده ای یهودی بود. او در سال 1948 با کارل اپفل ازدواج کرد.

آیریس اپفل

درگشت

آیریس اپفل (Iris Apfel) طراح داخلی و مد ، روز جمعه ، اول مارس (11 اسفند 1402) ، در 102 سالگی درگذشت. او که خود را «ستاره سالخورده» می نامید ، در خانه اش در پالم بیچ ایالت فلوریدا آمریکا از دنیا رفت. علت مرگ او هنوز اعلام نشده است.

این خبر را روز جمعه حساب اینستاگرامش که 3 میلیون دنبال کننده دارد ، با انتشار عکسی از او ، درحالی که لبخند می زند و لباس شیک مشکی و طلایی به تن دارد ، منتشر کرد. عینک مشکی با قاب ضخیم ، که یکی از ویژگی های سبک اپفل بود ، النگوهای طلایی بزرگ و رژ لب و لاک قرمز سبک او را در این عکس تکمیل می کنند.

آیریس اپفل

پس از درگذشت این نماد مُد ، هوادارن خانم اپفل و بزرگان عرصه مد در شبکه های اجتماعی به او ادای احترام کردند.

تامی هیلفیگر ، طراح آمریکایی ، از جمله کسانی بود که به اپفل به عنوان یک «مبتکر و پیشگام» در دنیای منسوجات و سبک ادای احترام کرد و از او به عنوان کسی که «در تاریخ ماندگار خواهد شد» نام برد.

آیریس اپفل

آیریس اپفل

او گفت : «ایریس اپفل به دلیل استعداد باورنکردنی نه تنها به عنوان یک هنرمند ، بلکه به عنوان یک تأثیرگذار ، به نماد مد در جهان تبدیل شده است.»

خانم اپفل مسن ترین شخصی است که شرکت تولید اسباب بازی متل ، عروسک باربی او را ساخته است.

آیریس اپفل

آیریس اپفل

آیریس اپفل وقتی نویسنده جوانی بود برای اولین بار وارد دنیای مد شد ، و مسیر رشد حرفه ای را در طراحی داخلی ادامه داد.

آیریس اپفل

در سال 1951 به همراه همسرش ، کارل ، شرکت نساجی اولد ورد ویورز (Old World Weavers) را بنا نهاد. آن ها طی سال هایی که در عرصه نساجی فعالیت می کردند ، پارچه های مورد نیاز کاخ سفید برای 9 دولت ، ازجمله در دوره های ریاست جمهوری رونالد ریگان ، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون ، را تامین کردند.

آیریس اپفل

پس از آنکه موزه هنر متروپولیتن در سال 2005، زمانی که اپفل 84 ساله بود ، بایگانی کمد لباس های رنگارنگ را همراه با تزئینات جانبی جسورانه ای که او طی سال ها سفر بین المللی فراهم کرده بود ، به نمایش گذاشت ، اپفل بیشتر شناخته شد و به یک نماد ملی و سپس به یکی از چهره های دوست داشتنی  دنیای مد بدل شد.

اپفل از همسر فقیدش کارل ، که در سال 2015 پس از 70 سال زندگی مشترک درگذشت ، فرزندی نداشت. او سال ها قبل به نشریه «پیپل» گفته بود که جنون آمیز کار می کند و خود را مشغول نگه می دارد.

آیریس اپفل

آیریس اپفل

آیریس اشتیاقی باورنکردنی به زندگی داشت و در 90 سالگی شروع به تدریس در دانشگاه تگزاس در آستین کرد.

در 94 سالگی ، او موضوع مستندی از آلبرت مایسلز با عنوان «آیریس» شد.

آیریس اپفل

او در سال 2015 در گفتگو با «بی بی سی» گفت که فکر می کند «شیوه لباس پوشیدن باید سرگرم کننده باشد.» و در پاسخ به این سوال که نظرش درباره ایده «لباس متناسب با سن» چیست گفت : «اگر بتوانید آن را بپوشید پس مناسب است.»

در سال 2019، در سن 97 سالگی ، آیریس با آی ام جی (IMG) قرارداد مدلینگ بست - همان آژانسی که با ستارگان برجسته ای مانند جیجی حدید ، کارلی کلوس و میراندا کر همکاری کرده است.

آیریس اپفل

آیریس اپفل

آیریس اپفل

او در طول همه گیری کووید-19، کتاب رنگارنگی منتشر کرد و با نشان تجاری بریتانیایی سیاته لاندن (Ciaté London) برای ارائه یک مجموعه کوچک و کاربردی همکاری کرد ، و در سال 2022 با همکاری نشان تجاری اچ اند ام (H&M) مجموعه آیریس اپفل را راه انداخت.

آیریس اپفل

اپفل در مصاحبه ای که سال 2020 با نشریه «پیپل» داشت ، گفت : «هرگز انتظار نداشتم مشهور شوم. هرگز برنامه ای برای کسب وکار نداشتم ، اما فرصت ها پیش آمدند و از آن ها استفاده کردم.»


منابع : نم نمک | آیریس اپفل اینستاگرام/ آیریس اپفل فیسبوک/ /صفحه شخصی آیریس اپفل/آیریس اپفل ویکی پدیا/ آیریس اپفل تلگرام

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو