رکورد جدیدی در صنعت گردشگری مصر رقم خورد

منبع: همگردی

2

1402/11/7

15:05


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، رکورد جدیدی در صنعت گردشگری مصر رقم خورد.

«سعید ال باتوتی» استاد اقتصاد کلان بین المللی و اقتصاد گردشگری در دانشگاه گوته در فرانکفورت آلمان و عضو گروه مشاوره کمیسیون اروپا اظهار کرد: درآمد گردشگری مصر در سال 2023 به عدد 15 میلیارد دلار رسیده، که از رکوردهای قبلی 12.5 میلیارد دلاری در سال 2010 (قبل از انقلاب ژانویه) و 13 میلیارد دلاری در سال 2019 و پیش از همه گیری کووید-19 فراتر رفته است.

او به دیلی نیوز مصر گفت که مصر در سال 2023 از رکورد 14.9 میلیون گردشگر بین المللی استقبال کرد که از سال پر اوج 2010 (با ثبت 14.7 میلیون نفر گردشگر) و سال پیش از همه گیری کرونا (با ثبت سفر 12.9 میلیون نفر در 2019) بیشتر بوده است.

«البتوتی» این دستاورد قابل توجه را ناشی از اقدامات مؤثر دولت مصر برای تضمین ایمنی و سلامت گردشگران و همچنین ترویج میراث غنی فرهنگی و طبیعی این کشور دانست.

رکورد جدیدی در صنعت گردشگری مصر رقم خورد

مصر برنامه دارد تا سال 2028 میلادی سالانه پذیرای 30 میلیون گردشگر باشد.

این شرایط و پیش بینی در حالی برای مصر رقم خورده که برخی تحلیل ها احتمال تأثیر جنگ در غزه بر گردشگری خاورمیانه بویژه کشورهای همجوار آن از جمله مصر را زیاد دانسته بود. چندی پیش «اولیویه پونتی» از کمپانی «فورواردکیز» (ForwardKeys) که در زمینه تجزیه و تحلیل آمارهای سفر و گردشگری فعالیت می کند، در این باره گفته بود «جنگ تقاضای سفر به تل آویو را خشک کرده است و تأثیر منفی فراوانی بر مقاصد همسایه دارد، به طوری که کشورهای خاورمیانه از کاهش شدید رزروها رنج می برند. برخی گردشگران ترکیه و مصر اکنون سفر به مقصدهای جنوب اروپا مانند اسپانیا، یونان و پرتغال را جایگزین کرده اند.»

مصر در سالهای اخیر از چندین یافته باستان شناسی رونمایی کرده است. این اکتشافات نقش بسیار مؤثری در احیای صنعت مهم گردشگری این کشور داشته اند، این در حالی است که این کشور سالها تحت تاثیر ناآرامی های سیاسی قرار گرفته بود و با همه گیری ویروس کرونا نیز آسیب بیشتری دید. یکی از برنامه های دولت مصر برای جذب گردشگر بیشتر به این کشور افتتاح «موزه بزرگ مصر» است که در نزدیکی اهرام جیزه ساخته شده و برنامه افتتاح آن بارها به تعویق افتاده است.

مصر بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد و صنعت گردشگری آن 10 درصد از تولیدات ناخالص داخلی و حدود دو میلیون شغل را شامل می شود.

رکورد جدیدی در صنعت گردشگری مصر رقم خورد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو