سفر رویایی به مصر برای یک گردشگر فرانسوی به کابوس تبدیل شد

منبع: همگردی

1

1402/11/23

18:08


ایسنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، سفر رویایی به مصر برای یک گردشگر فرانسوی به کابوس تبدیل شد.

این توریست 56 ساله فرانسوی به خاطر مجسمه ای که از فروشگاه یک هتل مجلل خریده بود، در فرودگاه اقصر دستگیر و به مدت هشت روز در یک ایستگاه پلیس نگهداری شد.

این توریست به نام ناتالی پس از 10 روز سفر در مصر قرار بود از فرودگاه اقصر به خانه پرواز کند و به عنوان بخشی از بررسی های امنیتی، چمدان های او عکسبرداری شد و کارمندان گمرک متوجه چیز عجیبی شدند؛ مجسمه کوچکی که کارشناسان با تماس گمرک به این نتیجه رسیدند که کپی نیست بلکه یک اثر باستانی 4500 ساله است.

ناتالی روز قبل این شیء را در یک گالری هنری در هتل «Winter Palace» به قیمت 250 یورو خریداری کرده بود.

سفر رویایی به مصر برای یک گردشگر فرانسوی به کابوس تبدیل شد

این توریست که مظنون به قاچاق آثار باستانی بود، دستگیر و به ایستگاه پلیس اقصر منتقل شد و دو روز بعد در برابر یک قاضی فرانسوی زبان حاضر شد. برای نشان دادن کپی بودن مجسمه، از صاحب گالری خواسته شد تا آدرس کارگاه تولیدی را که در آن مدل های مشابه تولید می شود در اختیار پلیس قرار دهد.

قاضی اعلام کرد که روند رسیدگی متوقف شده است اما همچنان به ناتالی اجازه خروج نداد اما در نهایت با مداخله سفیر فرانسه در قاهره، این گردشگر با هواپیما به پاریس منتقل شد.

این گردشگر به فیگارو گفت که به صورت مادام العمر از ورود به مصر منع شده است. با این حال قصد دارد از طریق وکلای خود برای رفع ممنوعیت و لغو حکم اخراج از مصر اقدام کند.

درآمد گردشگری مصر در سال 2023 به عدد 15 میلیارد دلار رسیده که از رکوردهای قبلی 12.5 میلیارد دلاری در سال 2010 (قبل از انقلاب ژانویه) و 13 میلیارد دلاری در سال 2019 و پیش از همه گیری کووید-19 فراتر رفته است.

این کشور در سالهای اخیر از چندین یافته باستان شناسی رونمایی کرده است. این اکتشافات نقش بسیار مؤثری در احیای صنعت مهم گردشگری این کشور داشته اند. این در حالی است که این کشور سالها تحت تاثیر ناآرامی های سیاسی قرار گرفته بود و با همه گیری ویروس کرونا نیز آسیب بیشتری دید. یکی از برنامه های دولت مصر برای جذب گردشگرِ بیشتر به این کشور، افتتاح «موزه بزرگ مصر» است که در نزدیکی اهرام جیزه ساخته شده و برنامه افتتاح آن بارها به تعویق افتاده است.

مصر بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد و صنعت گردشگری آن 10 درصد از تولیدات ناخالص داخلی و حدود دو میلیون شغل را شامل می شود. مصر برنامه دارد تا سال 2028 میلادی سالانه پذیرای 30 میلیون گردشگر باشد.

سفر رویایی به مصر برای یک گردشگر فرانسوی به کابوس تبدیل شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو