روش های از بین بردن منافذ باز پوست

منبع: روزانه

3

1402/11/8

09:43


منافذ باز و قابل مشاهده، یکی از شایع‌ترین مشکلات و شکایات پوستی محسوب می‌شود. همه ما منافذ پوستی داریم و قطعاً این روزنه‌ها به دلیلی ایجاد شده‌اند. اما زمانی که …

روش های از بین بردن منافذ باز پوست

منافذ باز و قابل مشاهده، یکی از شایع‌ترین مشکلات و شکایات پوستی محسوب می‌شود. همه ما منافذ پوستی داریم و قطعاً این روزنه‌ها به دلیلی ایجاد شده‌اند. اما زمانی که این روزنه‌ها بزرگ و قابل مشاهده می‌شوند، مشکلاتی در زیبایی ایجاد خواهند کرد. روش‌ های از بین بردن منافذ باز پوست بسیار زیادند؛ مثل فیشیال پوست.
در این مقاله، این روش‌ها را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان منافذ باز پوست، با ما تا انتها همراه شوید.

علت بزرگ شدن منافذ پوست صورت

منافذ و روزنه‌ها راهی برای خنک شدن بدن، تنفس پوست و دفع چربی محسوب می‌شوند. این یعنی اساساً منافذ پوست ما، کارکرد ویژه‌ای در بدن دارند و نباید حذف شوند. اصلاً نمی‌توان آنها را حذف کرد؛ اما گاهی از حد طبیعی و نرمال بزرگ‌تر می‌شوند و قابل رویت هستند. در این شرایط گفته می‌شود که منافذ پوست بزرگ شده‌اند.

خبر خوب اینکه گاهی می‌توان منافذ بزرگ پوست را درمان و کوچک‌تر کرد؛ اما قبل از پرداختن به بهترین درمان منافذ باز پوست، بد نیست که از دلایل بزرگ شدن آنها بدانیم. در هر صورت، پیشگیری بهتر از درمان است!

دلایل زیر از مهم‌ترین علل بزرگی منافذ پوست هستند:

1. افزایش سن

به مرور و با افزایش سن، میزان کلاژن و الاستین پوست ما کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط پوست دچار افتادگی خواهد شد و منافذ از حالت طبیعی بزرگ‌تر می‌شوند. به همین دلیل می‌توان پیری پوست را مهم‌ترین و شایع‌ترین دلیل بروز منافذ باز دانست.

2. آسیب نور خورشید

قرارگیری بیش از اندازه در معرض اشعه‌های خورشید، یکی‌دیگر از دلایل بزرگ شدن منافذ پوست است. نور خورشید با ضخیم کردن پوست، کاهش سطح کلاژن، الاستین و دهیدراته کردن آن، بافت زیرین پوست را کوچک و منافذ آن را کشیده می‌کند. در نتیجه منافذ بزرگ‌تر به‌نظر خواهند رسید.

3. عدم پاکسازی منافذ

استفاده مداوم از لوازم آرایشی، منافذ پوست را مسدود خواهد کرد. چربی‌ها، سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌های ناشی از لوازم آرایشی یا حتی آلودگی‌های محیطی، در منافذ پوست تجمع می‌کنند و اجازه تنفس را به آن نخواهند داد. درنتیجه، پوست برای تنفس، مجبور به کشیده‌تر کردن منافذ خواهد شد و در نهایت منافذ بزرگ‌تری خواهید داشت.

درمان منافذ باز پوست صورت

همان‌طور که گفتیم منافذ باز پوست قابل درمان هستند و می‌توان با تکنیک‌های درمانی خاص، آن‌ها را کوچک‌تر کرد. موارد زیر از رایج‌ترین و مؤثرترین روش‌های از بین بردن منافذ باز پوست هستند:

درمان های خانگی برای از بین بردن منافذ باز پوست

برای از بین بردن منافذ باز پوست در خانه باید بیش از هر چیزی روی تمیز نگه داشتن منافذ پوستتان متمرکز شوید. داشتن روتین منظم پوستی و استفاده از پاک‌کننده‌ای ملایم به همراه تونر، از مهم‌ترین کارهایی هستند که می‌توانید برای پاکسازی پوست در خانه انجام دهید.

1. داشتن روتین منظم و پاکسازی

داشتن روتین منظم پوستی، در ابتدای کار شاید سخت به نظر برسد؛ اما نیاز نیست موارد زیادی را به روتینتان اضافه کنید تا انجام آن برایتان سخت شود. به‌صورت کلی، هر روتین پوستی باید سه عنصر مهم داشته باشد؛ باقی موارد به دلخواه شما و نیاز پوستتان خواهد بود و استفاده از آن‌ها ضروری نیست:

• پاک‌کننده مناسب پوست

• تونر

• مرطوب‌کننده

استفاده از این سه مورد، نه‌تنها منجر به بهبود ظاهر منافذ پوستتان می‌شود؛ بلکه بافت پوست را هم بهبود خواهد بخشید و تنها در چند دقیقه به اتمام می‌رسد.

2. لایه‌برداری پوست

لایه‌برداری یکی دیگر از راه‌های از بین بردن منافذ باز پوست محسوب می‌شود. بسته به نوع پوستتان، به لایه‌برداری هفتگی یا ماهانه هم نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید از لایه‌بردارهای صنعتی یا خانگی استفاده کنید.

واقعیت این است که گاهی آلودگی‌های رسوب‌کرده در منافذ، با روش‌های معمول و متداول از بین نمی‌روند و برای پاکسازی آنها به لایه‌برداری نیاز خواهد بود. لایه‌برداری منظم به پاکسازی عمیق منافذ پوست کمک می‌کند و سهمی مهم در کاهش سایز آنها خواهد داشت.

3. استفاده از ماسک های خانگی

روش های از بین بردن منافذ باز پوست

ماسک‌های خانگی می‌توانند نقش مؤثری در کاهش سایز منافذ پوست بازی کنند. البته شما باید باتوجه به نوع پوستتان این ماسک‌ها را تهیه و استفاده کنید. ترکیباتی مانند آلوئه‌ورا، عسل، شیر، خیار، ماست، موز، سفیده تخم مرغ، خاک رس و جوش شیرین، گزینه‌های مناسبی برای رسیدن به این هدف هستند.

4. استفاده از ضد آفتاب

اگر به یاد داشته باشید، اشاره کردیم که قرارگیری در معرض تابش اشعه خورشید، یکی از دلایل مهم بزرگ شدن منافذ پوست محسوب می‌شود. به همین دلیل برای جلوگیری از بزرگ شدن منافذ پوست، باید به‌صورت مداوم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده از این کرم حتی در روزهای ابری هم ضروری است.

درمان های کلینیکی منافذ باز پوست

علاوه‌بر روش‌های خانگی می‌توان از درمان‌های کلینیکی هم برای از بین بردن منافذ پوست کمک گرفت. درمان‌های کلینیکی منافذ باز پوست شامل لایه‌برداری شیمیایی، تزریق بوتاکس، لیزردرمانی، میکرودرم ابریژن، بازسازی مجدد سطح پوست با لیزر، تزریق کلاژن، آر اف میکرونیدلینگ و فیشال پوست است. در ادامه با پرکاربردترین روش‌های کلینیکی درمان منافذ باز پوست آشنا خواهید شد:

1. تزریق بوتاکس

روش های از بین بردن منافذ باز پوست

هرچند بوتاکس روشی مستقیم برای درمان منافذ باز پوست نیست؛ اما بسیاری از بیماران بلافاصله پس از تزریق بوتاکس از کوچک شدن منافذ خود خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد که تزریق بوتاکس با کاهش تولید چربی در پوست و شل کردن عضلات، منجر به این نتیجه شود.

2. لایه‌برداری شیمیایی

پیلینگ گلیکولیک اسید یا سالیسیلیک اسید یا لایه‌برداری شیمیایی با یا بدون ویتامین C یکی از روش های از بین بردن منافذ باز پوست محسوب می‌شود. این درمان برای بهبود آکنه هم مفید است و جلوی باز شدن منافذ ناشی از آن را هم می‌گیرد.

3. لیزر؛ یکی دیگر از روش های از بین بردن منافذ باز پوست

می‌توان لیزر پوست را یکی از راههای جوانسازی پوست صورت دانست. لیزر کمک می‌کند که درنهایت، پوست به سطحی یک‌دست و بافتی صاف برسد. لیزر با تحریک تولید کلاژن و الاستین، روند بهبودی پوست را تقویت می‌کند و اندازه منافذ باز ناشی از پیری پوست را کاهش می‌دهد.

4. میکرونیدلینگ فرکشنال

رادیو فرکوئنسی میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش‌های پیشرفته درمان منافذ باز محسوب می‌شود. در این روش پزشک با سوزن‌های بسیار ظریف استریل پوست را خراش می‌دهد تا بتوان انرژی و فرکانس رادیویی را در تمام سطح پوست آزاد کرد.
این روش با سفت کردن پوست، اندازه منافذ را کاهش می‌دهد و پوستی سفت و جوان به شما خواهد داد. از میکرونیدلینگ به‌عنوان بهترین درمان منافذ باز پوست هم یاد می‌شود.
اگر درباره هزینه میکرونیدلینگ بپرسید، باید بگوییم که میزان کاری که بر روی پوست شما انجام می‌شود، محل کلینیک و دستمزد پزشک، هزینه‌های آزمایش، نوع پوست، نوع دستگاه میکرونیدلینگ و… از عوامل تأثیرگذار در هزینه میکرونیدلینگ هستند.

5. میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن نوعی لایه‌برداری از پوست است که توسط دستگاهی خاص در کلینیک‌ها اجرا می‌شود. این روش با لایه‌برداری سطحی پوست، تمام مشکلات آن را برطرف می‌کند و بهبود می‌بخشد. می‌توان این روش را یکی دیگر از راه‌های کاهش سایز منافذ باز دانست.

کاهش سایز قطعی منافذ با متدهای درمانی کلینیک آفتاب

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با روش های از بین بردن منافذ باز پوست با روش‌های خانگی و کلینیکی آشنا کنیم. شما می‌توانید برای درمان مؤثر و قطعی منافذ باز پوست و کاهش چشمگیر سایز آنها با ما در کلینیک آفتاب تماس بگیرید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا با دریافت خدمات زیبایی، پوستی بهتر با کیفیتی بالاتر داشته باشید. برای رزرو نوبت و گرفتن وقت مشاوره، با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.
کلینیک پوست و زیبایی آفتاب با 14 سال تجربه در صنعت زیبایی و بهداشتی و درمانی، از بهترین مراکز زیبایی غرب تهران به شمار می‌رود. شما می‌توانید برای مزوتراپی، درمان کک و مک و مشکلات پوستی به کمک لیزر، هایفو، پلاسما جت، کربوکسی تراپی و… با متخصصان ما مشورت کنید. برای آشنایی بیشتر با خدمات ما، لطفاً به وبسایت www.clinicbut.com سر بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو