چگونه سردی خیار را بگیریم؟

منبع: مینویسم

2

1402/11/8

14:02


شاید شما هم جزو افرادی باشید که خیلی خیار دوست دارید اما چون سرد است نمی توانید آن را بخورید. در ادامه می خوانید که چگونه سردی خیار را می توانیم بگیریم.

چگونه سردی خیار را بگیریم؟

خیار در دسته ی میوه ها و صیفی جاتی قرار دارد که طبعی بسیار سرد دارد. افرادی که معده سردی دارند وقتی خیار میخورند دچار دل درد و دل پیچه می شوند زیرا سردی معده و سردی خیار موجب ناسازگاری و بهم خوردن معده می شود. به همین دلیل باید قبل از خوردن خیار سردی آن را بگیریم یعنی با چیزی آن را بخورید که سردی آن را کم کند. در ادامه می خوانید که چگونه سردی خیار را بگیریم.

خیار میوه خوشمزه و پرطرفداری می باشد اما به دلیل طبعت سردی که دارد خیلی از افراد جرعت نمی کنند آن را بخورند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که سردی خیار شما را اذیت می کند می توانید با روش های مختلف سردی آن را بگیرید.

سردی خیار با نعناع

چگونه سردی خیار را بگیریم

یکی از بهترین روش هایی که می توانید سردی خیار را با آن بگیرید مصرف خیار با نعنا می باشد. نعناع طبع گرمی دارد و وقتی با خیار مصرف شود سردی آن را از بین می برد و سبب جلوگیری از سردی معده می شود.

سردی خیار را با شوید بگیرید

شوید نیز مانند نعنا در دسته سبزیجاتی قرار دارد که طبع گرمی دارد. می توانید خیار را چه زمانی که تنها مصرف می کنید و در چه سالاد با مقداری شوید مخلوط کنید تا سبع سرد آن معتدل شود و باعث دل درد و دلپیچه نشود.

سردی خیار با گردو

بعد از خوردن خیار می توانید برای گرفتن سردی آن چند دانه گردو بخورید تا از سرد شدن معده شما جلوگیری کند. گردو بسیار گرم است و از معده شما در برابر سردی خیار محافظت می کند.

سردی خیار را با عسل بگیرید

اگر مزه های شیرین را دوست دارید می توانید سردی خیار را با عسل بگیرید. برخی از افراد مقداری عسل روی خیار می زنند و به این صورت میل می کنند. خیار خواص بسیاری دارد اما وقتی معده شما به سردی آن واکنش نشان می دهد بهتر سردی آن را با برخی از مواد غذایی بگیرید.

سردی خیار با نمک

نمک با خیار یکی از ترکیب های خوشمزه ای است که همه آن را دوست دارند. نمک در دسته ادویه های قرار دارد که طبع گرمی دارد و وقتی همراه با خیار خورده شود سردی آن را می گیرد.

سردی خیار را کشمش بگیرید

شاید با خودتان بگویید که وقتی خیار می خوریم پشت سرش کشمش بخوریم چه تاثیری در از بین گرفتن سردی آن دارد. اما باید این نکته را بدانید خوردن کشمش بعد از مصرف خیار به دلیل طبع گرمی که دارد از سرد شدن معده شما جلوگیری می کند و به نوعی سردی خیار را می گیرد.

خیار ماده غذایی بسیار پرخاصیتی می باشد و برای لاغری، سلامتی کلیه ها، کاهش فشار خون و … بسیار مفید می باشد. اما به دلیل طبع سردی که دارد ممکن است در بدن برخی از افراد واکنش هایی نشان دهد و سبب ایجاد دلپیچه و دل درد شود. زیرا این دسته از افراد به طور ذاتی معده سردی دارند. حتی اگر هم معده شما حساس نباشد بهتر است سردی خیار را با برخی از مواد غذایی که طبع گرمی دارند بگیرید تا از سرد شدن معده خود جلوگیری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو